Nowe Megane R.S. Trophy-R z rekordem na Nordschleife

LeadPhoto Nowe Megane R.S. Trophy-R z rekordem na Nordschleife
Renault Megane R.S. Trophy-R osiągnęło na Nordschleife nowy najlepszy czas (07:40.100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Samochód znajdzie się na rynku pod koniec roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy. 24 maja w Monako na imprezie towarzyszącej Grand Prix Formuły 1 odbędzie się premiera samochodu. Za kierownicą zasiądą Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg, kierowcy Renault F1 Team!
Content

Megane R.S. na Nordschleife
Wynik jest bezdyskusyjny - 5 kwietnia 2019 roku Megane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej pętli Nordschleife toru Nürburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał 20,832 km i 73 zakręty północnej pętli w 07:40.100.

Zmagania Megane R.S. na Nürburgringu trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Megane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8:17. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Megane R.S. w wersji Trophy (8:07.97).

W 2014 roku Trophy-R modelu Megane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7:54.36). Najnowsze Megane R.S. Trophy-R poprowadził ten sam kierowca, wyznaczając nowy rekord czasu. Tu już każda sekunda była coraz trudniejsza do zdobycia.

Megane R.S. Trophy-R znajdzie się w sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy. Kierowcy Renault F1 Team Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg poprowadzą Megane R.S. Trophy-R podczas pierwszego, publicznego pokazu 24 maja 2019 roku, w piątek poprzedzający zawody Grand Prix Monako Formuły 1.

Jak samochód wyścigowy
Zgodnie z tradycją Renault Sport nowa generacja Megane R.S. Trophy-R zawdzięcza osiągi nie tylko dużej mocy silnika, gdyż jest to 300-konna jednostka, ta sama co w Megane R.S. Trophy wprowadzonym na rynek na początku 2019 roku. Megane R.S. Trophy-R zostało opracowane jako samochód wyścigowy. Specjalny, mały zespół przygotował projekt w bardzo krótkim czasie. Skoncentrował się na trzech założeniach: maksymalnym zmniejszeniu masy samochodu o 130 kg (w porównaniu do Megane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.

Renault Sport nawiązało współpracę z wyjątkowymi partnerami - firmą Akrapovič przy opracowaniu układu wydechowego, z Brembo w zakresie hamulców, z firmą Bridgestone przy doborze opon, firmą Öhlins w zakresie amortyzatorów i z dostawcą foteli kubełkowych Sabelt.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!