Nowe Mercedesy-AMG S 63 i S 65

LeadPhoto Nowe Mercedesy-AMG S 63 i S 65
Mercedes-AMG aktualizuje Klasę S z nadwoziami Coupé i Cabriolet. Zmodernizowane modele wyróżnia szereg nowych rozwiązań technicznych oraz zmian wizualnych.. Warianty S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet otrzymują 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo z turbosprężarkami twin scroll i systemem dezaktywacji cylindrów.
Content

Po głębokiej modernizacji naszej limuzyny Klasy S – zarówno pod kątem jeszcze lepszych osiągów, jak i większego ładunku indywidualności – te same zmiany przeprowadzamy w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet. Szeroko zakrojone modyfikacje wzmacniającą naszą wiodącą pozycję w segmencie samochodów marzeń w zakresie dynamiki jazdy, osiągów, wyposażenia oraz komfortu na dalekich trasach. Najbardziej elitarnym wcieleniem Klasy S pozostaje S 65 Coupé i Cabriolet z 6-litrową jednostką V12 biturbo – powiedział Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Wygląd zewnętrzny: osłona chłodnicy Panamericana i przedni zderzak z nowym spojlerem

Nowe Klasy S Coupé i Cabriolet sygnowane przez AMG dają się natychmiast rozpoznać dzięki osłonie chłodnicy AMG Panamericana z pionowymi, chromowanymi listwami. Przedni zderzak swoim wyprofilowaniem przypomina skrzydło samolotu. Po bokach ma dwa duże wloty powietrza z elementami ozdobnymi w kolorze czarnym (wysoki połysk), a jego dolny spojler z aerodynamicznie ukształtowaną, chromowaną krawędzią ogranicza zjawisko unoszenia przedniej osi.

Znakiem rozpoznawczym wersji AMG są duże, kute obręcze kół z lekkich stopów, standardowo o średnicy 19 cali w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w przypadku S 65 Coupé i Cabriolet.

Tylny pas S 63 4MATIC+ oraz S 65 wyróżnia się nowym zderzakiem z dyfuzorem oraz przeprojektowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego AMG.

Nowym, ekskluzywnym dodatkiem wersji Coupé i Cabriolet są tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka struktura pozwala formować zakrzywione powierzchnie, a co za tym idzie - uzyskiwać zupełnie nowy kształt lamp.

Wnętrze: urzekające wykończenie i design

Sportowe fotele AMG z funkcją pamięci oraz podgrzewaniem zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu wydatniejsze podparcie boczne.

Trójramienna kierownica Performance ma łopatki do ręcznej zmiany biegów, charakterystycznie wyprofilowany wieniec, w miejscach chwytu, obszyty perforowaną skórą, oraz metalową plakietkę z logo AMG. Na życzenie dostępna jest również kierownica pokryta skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA.

Kolejną specjalnością modeli AMG są wskaźniki prezentowane na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 31,2 cm. Kierowca ma do wyboru trzy wersje interfejsu: klasyczny, sportowy i progresywny, a także poszerzone menu AMG, które dostarcza informacji takich jak temperatura oleju silnikowego i przekładniowego, przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, moc i moment obrotowy jednostki napędowej, ciśnienie powietrza w ogumieniu oraz jego temperatura czy aktualna konfiguracja pojazdu.

4-litrowy silnik V8 biturbo z turbosprężarkami twin scroll

4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo pod maską S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet występuje wyłącznie w topowej wersji o mocy 450 kW (612 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie 2750-4500 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,5 s, a uczucie wciskania w fotel nie mija aż do chwili osiągnięcia maksymalnej, ograniczonej elektronicznie prędkości 250 km/h (z pakietem kierowcy AMG: 300 km/h).

System dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management

Z myślą o uzyskaniu maksymalnej efektywności inżynierowie Mercedes-AMG zaopatrzyli V-ósemkę S 63 4MATIC+ Coupé w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. Przy częściowym obciążeniu cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są odłączane w celu obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

System dezaktywacji cylindrów działa w szerokim zakresie od 1000 do 3250 obr./min w trybie pracy przekładni Comfort. Menu AMG na panelu wskaźników informuje kierowcę, czy układ jest aktywny i czy silnik pracuje pod częściowym, czy pod pełnym obciążeniem. Przejście z trybu 4- do 8-cylindrowego następuje natychmiast, błyskawicznie i bezwibracyjnie, toteż w żaden sposób nie rzutuje na komfort podróżujących.

Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G: szybka reakcja, wysoka efektywność

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet S 63 są po raz pierwszy wyposażone w 9-stopniową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, imponującą błyskawicznym czasem zmiany przełożeń, natychmiastową reakcją na komendy łopatkami, szybkimi wielokrotnymi redukcjami oraz funkcją podwójnego wysprzęglenia. Przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono tu mokrym sprzęgłem startowym. Pozwoliło to ograniczyć masę konstrukcji i usprawnić reakcję na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza podczas przyspieszania oraz zmian obciążenia. Dodatkowo skrzynia oferuje funkcję błyskawicznego ruszania z miejsca RACE START.

Całkowicie aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet z kierownicą po lewej stronie są seryjnie zaopatrzone w całkowicie aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+. System łączy zalety różnych koncepcji układu napędowego: w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami – kolejna nowość – zapewnia optymalną trakcję, znakomitą stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa w warunkach ograniczonej przyczepności, w deszczu, na śniegu lub na lodzie.

S 63 Coupé i Cabriolet w wersji przystosowanej do ruchu lewostronnego również wyposażono w nowy silnik i nową przekładnię, jednak modele te oferowane są wyłącznie z napędem tylnej osi. Także S 65 występuje tylko z napędem tylnych kół.

S 65 Coupé: zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach

Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL w S 65 Coupé zawczasu wykrywa i przygotowuje się do tłumienia nierówności, nim pojazd po nich przejedzie. W tym celu wykorzystuje aktywne kolumny resorujące z adaptacyjnymi amortyzatorami. System precyzyjnie skanuje drogę przed autem za pomocą kamery stereoskopowej, a zebrane informacje wykorzystuje do odpowiedniego ustawienia resorowania każdego z kół, tak aby z wyprzedzeniem zapewnić najwyższy komfort resorowania.

Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy zawieszenia: komfortowy lub sportowy, może też włączyć albo wyłączyć funkcję pochylania w zakrętach. Aktywne zawieszenie skutecznie kompensuje przechyły nadwozia oraz tendencje do nurkowania lub unoszenia przodu – w zakrętach, przy hamowaniu i przy dynamicznym ruszaniu z miejsca.

Bezpośredni i naturalny: progresywny układ kierowniczy AMG

Elektromechaniczny sportowy układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości ma przekładnię o zmiennym przełożeniu. Typową dla modeli AMG charakterystykę łączy z precyzją i naturalnym wyczuciem. Wspomaganie pracuje w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport lub Sport+, który automatycznie przełącza się zależnie od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT lub może zostać skonfigurowany ręcznie w programie Individual.

Precyzyjna kontrola i wysoka odporność na przegrzanie: wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG

Wysokowydajny układ hamulcowy pozwala szybko i skutecznie wytracać prędkość i jest odporny na przegrzanie – nawet przy intensywnym użytkowaniu. Z przodu nowe modele zaopatrzono w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowe aluminiowe stałe zaciski, a z tyłu – w tarcze o wymiarach 360 x 24 mm oraz jednotłoczkowe zaciski pływające.

Na życzenie dostępne są ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG, o ponad 20 % lżejsze od seryjnych.

Trzystopniowy system ESP® zwiększa nie tylko bezpieczeństwo, ale i przyjemność z jazdy. Kierowca ma do wyboru tryby: ESP® ON (wysoki stopień bezpieczeństwa przy zachowaniu sportowego charakteru samochodu), ESP® Sport Handling Mode (przed interwencją pozwala na agresywniejszą jazdę i większe odchylenia toru jazdy) oraz ESP® OFF (całkowita dezaktywacja systemu – do użytkowania na zamkniętych torach).

Osobiste doświadczenie: układ wyboru trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca może wszechstronnie wpływać na charakterystykę nowych modeli, korzystając z czterech trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich modyfikuje kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcje silnika i skrzyni biegów, charakterystyka pracy zawieszenia i układu kierowniczego, zestrojenie stabilizacji toru jazdy ESP® oraz napędu na obie osie (w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet). S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oferują także program RACE, zaś S 65 Coupé – tryb Curve.

Autentycznie sportowy dźwięk: aktywny układ wydechowy AMG Performance

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet są standardowo wyposażone w aktywny układ wydechowy AMG Performance o niepowtarzalnym, sportowym brzmieniu. Bezstopniowo regulowane klapy modulują jego dźwięk zależnie od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT lub pozycji osobnego przełącznika trybu pracy wydechu na konsoli centralnej. W trybach Comfort i Sport z rur wydechowych dobiega basowy odgłos pracy V-ósemki, a w Sport+ barwa staje się znacznie bardziej donośna.

Systematyczna redukcja masy: strategia AMG Lightweight Performance

Ścisła realizacja strategii AMG Lightweight Performance przyczynia się do uzyskania wysokiej dynamiki jazdy i ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Zabiegi konstrukcyjne mające na celu redukcję masy obejmują m.in. wykorzystanie lekkiego akumulatora litowo-jonowego, kutych obręczy oraz zoptymalizowanego pod kątem masy kompozytowego układu hamulcowego.

Szeroka gama opcji

Każdy, kto chce dodatkowo zindywidualizować swój egzemplarz S 63 4MATIC+ lub S 65, ma do wyboru szeroką gamę opcji z zakresu techniki oraz wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza. Nadwozie można wzbogacić np. o elementy pakietu Night, obręcze kół o alternatywnych wzorach czy pakiet Carbon. W kabinie do wyboru są m.in. kierownica Performance obszyta czarną skorą nappa i mikrofibrą DINAMICA oraz elementy ozdobne z włókien węglowych oraz pokryte lakierem fortepianowym.

AMG Track Pace

Entuzjaści sportów motorowych mogą śledzić liczne dane samochodu i czasy przejazdu na torze wyścigowym za pomocą aplikacji AMG Track Pace. Wszystkie parametry pokazywane są na ekranie systemu COMAND, a aktualne czasy przejazdu pojawiają się również na ekranie panelu wskaźników. Korzystając z tych danych, kierowcy mogą precyzyjnie analizować swój styl jazdy i systematycznie poprawiać osiągane wyniki.

Nowe Klasy S Coupé i Cabriolet o wysokich osiągach będą świętować swój globalny debiut podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie nad Menem, 12 września 2017 r.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!