Nowe MINI Clubman ALL4

LeadPhoto Nowe MINI Clubman ALL4
Najnowsze wrażenia od MINI w zupełnie nowym wymiarze, teraz dostępne także w wersji z napędem na cztery koła. Oto MINI Clubman ALL4.
Content

Premiera nowej generacji napędu na cztery koła ALL4 z elektrohydrauliczną regulacją, zoptymalizowaną masą i zwiększoną skutecznością w największym i najbardziej uniwersalnym modelu MINI. Cechy charakterystyczne to: przekładnia zębata stożkowa odbioru mocy na przedniej osi, dwuczęściowy wał napędowy i sprzęgło wielotarczowe Hang-On w mechanizmie różnicowym osi tylnej. Rozkład momentu obrotowego napędowego między przednimi i tylnymi kołami dokładnie dostosowany do danej sytuacji dzięki połączeniu sterownika ALL4 z kontrolą stabilności (Dynamic Stability Control - DSC). Szybka reakcja na zmiany w stylu jazdy i nawierzchni pozwala na bardzo sportową jazdę i doskonałą trakcję w każdych warunkach pogodowych i drogowych.

- Nowe MINI Clubman ALL4 (łączne zużycie paliwa: 6,9 – 4,8 l/100 km) wyposażono w najnowsze silniki z technologią MINI TwinPower Turbo oraz najnowsze wersje manualnej i automatycznej skrzyni biegów Steptronic.

- MINI Cooper S Clubman ALL4 z 2.0-litrowym 4-cylindrowym silnikiem benzynowym (141 kW) i standardowo montowaną 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz opcjonalną 8-biegową automatyczną skrzynią Steptronic.

- MINI Cooper SD Clubman ALL4 z 2.0-litrowym 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym (140 kW) i 8- biegową automatyczną skrzynią Steptronic w standardzie.

Opcjonalnie dostępna jest sportowa, 8-biegowa skrzynia Steptronic z manetkami zmiany biegów przy kierownicy i funkcją Launch Control, zapewniającą dynamiczne ruszanie. Dla oszczędnych jest ekologiczny tryb jazdy GREEN z funkcją żegowania, czyli rozprzęganiem napędu w celu oszczędzania paliwa, powiązanym z opcjonalnymi trybami jazdy MINI Driving Modes i automatyczną skrzynią biegów Steptronic.

Napęd na cztery koła ALL4 to kolejny dodatek, zwiększający praktyczność użytkowania samochodu. MINI Clubman ALL4 ma w standardzie systemem kontroli stabilności (Dynamic Stability Control - DSC), włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji (Dynamic Traction Control - DTC), elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego (Electronic Differential Lock Control - EDLC) i kontrolą osiągów (Performance Control). Jest też sportowe zawieszenie i dynamiczne sterowanie amortyzatorami (Dynamic Damper Control). W standardzie montowae są 17-calowe koła z lekkiego stopu, opcjonalnie dostępne aż do rozmiaru 19 cali.

Nowy MINI Clubman ma osiem wariantów silników. Stylistycznie wyróżniają go masywne wloty powietrza z przodu (Air Curtains) i wyloty za przednimi nadkolami (Air Breathers). Sześciodrzwiowe nadwozie zapewnia uniwersalność. Z tyłu zamotowano charakterystyczne, podwójne, otwierane na boki drzwi. W dodatku sterowane elektrycznie. Jest również pięć pełnowymiarowych siedzeń. Pojemność bagażnika to od 360 od 1 250 l. Do palety lakierów dołączył Digital Blue metallic.

Silniki:

MINI Cooper S Clubman ALL4: 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk, w pełni zmienne fazy rozrządu, zmienne fazy rozrządu),
pojemność: 1 998 cm3, moc: 141 kW przy 5 000 obr./min, maks.
moment obrotowy: 280 Nm przy 1 250 obr./min (300 Nm z chwilowym zwiększeniem doładowania),
przyspieszenie (0-100 km/h): 7,0 sekundy (ze skrzynią automatyczną: 6,9 sekundy),
prędkość maksymalna: 225 km/h (225 km/h),
średnie zużycie paliwa*: 7,0 – 6,9 l (6,4 – 6,3 l)/100 km,

MINI Cooper SD Clubman ALL4: 4-cylindrowy silnik diesla z technologią MINI TwinPower Turbo (turbosprężarka doładowująca ze zmienną geometrią turbiny, bezpośredni wtrysk common rail),
pojemność: 1 995 cm3, moc: 140 kW przy 4 000 obr./min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1 750 - 2 500 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 7,2 sekundy,
prędkość maksymalna: 222 km/h,
średnie zużycie paliwa*: 4,9 – 4,8 l/100 km,

Wymiary zewnętrzne:
Długość: 4 253 mm
Szerokość: 1 800 mm
Wysokość: 1 441 mm
Rozstaw osi: 2 670 mm

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!