Pierwsze 911 w wersji kabrio trafiło do produkcji w 1982 r. i od tamtej pory stanowi stały element gamy modelu. Otwarty wariant najnowszego wcielenia sportowej ikony zostanie wprowadzony na rynek w 2019 r. Wyposażono go we wszystkie innowacje znane już z Coupé oraz specjalne rozwiązania zarezerwowane dla odmiany Cabriolet, takie jak nowa hydraulika, która pozwala składać i rozkładać dach szybciej niżkiedykolwiek.
Dach otwierany w 12 s
Nowy model naśladuje nowoczesne linie Coupé, bezsprzecznie zachowuje jednak formę typową dla Porsche 911 Cabriolet. W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem" poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.
6-cylindrowy bokser z tyłu
Początkowo 911 Cabriolet jest dostępne w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Oba korzystają z doładowanego 6- cylindrowego boksera o pojemności 2981 cm3 i mocy 450 KM, generowanej przy 6500 obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, dostępnym w zakresie 2300-5000 obr./min. Udoskonalony proces wtrysku pozwolił na zwiększenie efektywności i ograniczenie emisji spalin. Ponadto przeprowadzono szereg innych zabiegów optymalizacyjnych – ich lista obejmuje m.in. nową konfiguracjęturbosprężarek oraz układu chłodzenia powietrza doładowującego. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. 911 Carrera 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a „setkę" osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).
Jeszcze wyższa sztywność skrętna
Nowa pozycja zamontowania silnika sprawia, że sztywność skrętna nowego 911 Cabriolet jest jeszcze wyższa niż poprzednika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory (przedni i tylny). Zmiany te zapewniają „911" bardziej neutralne prowadzenie i lepszy rozkład obciążenia.
Nawiązania do poprzednich generacji 911
Nowe 911 Cabriolet wygląda na szersze, bardziej muskularne i pewniejsze siebie od poprzednika. Pod szerszymi nadkolami z przodu kryją się 20-, a z tyłu – 21-calowe koła. Tylnonapędowe warianty mają teraz identyczną szerokość jak ich czteronapędowe odpowiedniki. Tylną oś poszerzono o 44 mm. Przedni pas – szerszy o 45 mm – odnawia tradycyjny akcent znany z wcześniejszych generacji 911: wydłużoną krawędź przedniej pokrywy z charakterystycznym wgłębieniem przed przednią szybą. Oba elementy wydłużają optycznie przód pojazdu, nadając mu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.