Nowe Porsche 911 GT3 RS

LeadPhoto Nowe Porsche 911 GT3 RS
Oddział Porsche Motorsport zaprezentuje w Genewie najnowsze dzieło inżynierów z Weissach: 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem oraz wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i mocy 383 kW (520 KM). To trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu jednego roku.
Content

Aerodynamika i wnętrze bazujące na wyścigowej koncepcji
Wygląd szerokiego, lekkiego nadowzia – z klasycznym, zamocowanym na stałe tylnym skrzydłem – jest podyktowany względami aerodynamiki. We wnętrzu znalazły się kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia. Wyścigowy charakter podkreślają również lekkie panele drzwi z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów, zmniejszona ilość wygłuszeń oraz nowa, lekka tylna pokrywa.

Silnik bez doładowania: 520 KM
Czterolitrowa, wolnossąca jednostka Porsche w nowym 911 GT3 RS pozwala wywindować sportowy samochód na nowy pułap: 6-cylindrowy bokser generuje moc o 15 kW (20 KM) wyższą od silnika stosowanego w poprzedniku oraz w 911 GT3. Samochód ma 7-stopniową przekładanię PDK, a maksymalna prędkość obrotowa wynosi 9000 obr./min

Pakiet Clubsport
Wszystkie wahacze podwozia GT3 zaopatrzono w przeguby kulowe (sworznie), co zapewnia większą precyzję prowadzenia niż w przypadku konwencjonalnych łożyskowań elastokinematycznych (tulei). Lekkie, 20-calowe obręcze z nowo opracowanymi sportowymi oponami w rozmiarze 265/35 na przedniej osi mają poprawić zwinność i reakcje na ruchy kierownicą, podczas gdy 21-calowe tylne koła z ogumieniem 325/30 zwiększają przyczepność.
Podobnie jak wszystkie aktualne samochody sportowe Porsche z rodziny GT, tak i 911 GT3 RS jest bez dopłaty dostępne z pakietem Clubsport. Obejmuje on klatkę bezpieczeństwa, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowy pas.

Pakiet Weissach i magnezowe obręcze dodatkowo ograniczają masę własną
Dla szczególnie ambitnych kierowców wyścigowy oddział Porsche przygotował opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną 911 GT3 RS. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza wagę pojazdu do 1430 kg.

Nowe 911 GT3 RS można już zamawiać. W Polsce model zostanie wprowadzony w połowie kwietnia 2018 roku

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!