Nowe Porsche 911 RSR wyjeżdża na rollercoaster w Ardenach

LeadPhoto Nowe Porsche 911 RSR wyjeżdża na rollercoaster w Ardenach
6 maja na Spa-Francorchamps, jednej z najsłynniejszych i najbardziej wymagających aren wyścigów na świecie, odbędzie się druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych (WEC). Na torze Formuły 1 w belgijskich Ardenach zespół Porsche GT wystawi dwa nowe egzemplarze Porsche 911 RSR. Po udanym wyścigowym debiucie w USA 911 RSR zdobyło niedawno kolejne podium i zajęło trzecie miejsce w wielkanocnym, otwierającym sezon WEC wyścigu na torze Silverstone.
Content

Wyścig
Mierzący 7004 m tor Grand Prix w górzystym regionie Ardenów jest drugim pod względem długości (po Le Mans) obiektem w kalendarzu WEC. Wymagający „rollercoaster” to ogromne wyzwanie dla kierowców, a fanom gwarantuje wiele emocjonujących starć. Słynne są przydomki tutejszych zakrętów – La Source, Blanchimont, Stavelot i oczywiście Eau Rouge.

Kierowcy Porsche
Za kierownicę 911 RSR na Spa wsiądzie czterech fabrycznych kierowców z zespołu GT Porsche. W klasie GTE-Pro kokpit samochodu z numerem #91 podzielą Richard Lietz (Austria) oraz Frédéric Makowiecki (Francja). Egzemplarz z numerem #92 poprowadzą Michael Christensen (Dania) oraz Kévin Estre (Francja). W klasie GTE-Am dwa prywatne zespoły klientów Porsche wystartują 911 RSR z ubiegłych roczników. W barwach Dempsey Proton Racing pojedzie Matteo Cairoli (Włochy), a także Christian Ried oraz Marvin Dienst (obaj z Niemiec), a w barwach Gulf Racing – Nick Foster (Australia), Michael Wainwright i Ben Barker (obaj z Wielkiej Brytanii).

Porsche 911 RSR
911 RSR to całkowicie nowy projekt. Zawieszenie, konstrukcja nadwozia, koncepcja aerodynamiki, silnik i przekładnia – wszystkie te elementy zostały zaprojektowane od zera w ośrodku projektowym Porsche w Weissach. Za bazę do jego opracowania posłużyła siódma generacja ikony sportowych aut – modelu 911. Jednostka napędowa, obecnie umiejscowiona przed tylną osią, zależnie od rozmiaru zwężki generuje moc około 375 kW (510 KM). Wyjątkowo duży tylny dyfuzor w połączeniu z tylnym skrzydłem sprawiają, że poziom siły docisku oraz efektywność aerodynamiczna samochodu znacznie wzrosły. 911 RSR startujące w mistrzostwach WEC wyróżnia się również nowym fabrycznym malowaniem, opartym na kolorach białym, czerwonym i czarnym. Wszystkie maszyny wspólnie rywalizują w jednym wyścigu, ale są klasyfikowane osobno.

Harmonogram i transmisja TV na żywo
Sześciogodzinny wyścig rozpocznie się w sobotę 6 maja o godzinie 14:30. Bezpłatny kanał Sport 1 będzie na żywo nadawać z toru Spa w godzinach 14-15 oraz 18:30-19. O północy stacja wyemituje godzinne podsumowanie wyścigu. Na płatnym kanale Sport 1+ rywalizacja będzie pokazywana od 15:25 do 16:45 oraz od 19 do 21. Cały wyścig można bezpłatnie obejrzeć, korzystając ze strumieniowania na żywo na stronie Sport1.de (od 14 do 21). Eurosport na żywo pokaże finałową część wyścigu oraz ceremonię rozdania nagród (od 19:30 do 20:40). Transmisję na żywo całego wydarzenia oferuje bezpłatna wersja aplikacji FIA WEC; za opłatą dostępne są również informacje na temat wyników czasowych.

Wypowiedzi przed wyścigiem
Dr Frank-Steffen Walliser, szef Porsche Motorsport: Spa stanowi ostateczną próbę przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. To jeden z ostatnich testów w wyścigowych warunkach przed najważniejszym wydarzeniem sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC. Wyścig na wymagającym torze w Ardenach wykorzystamy, żeby jak najlepiej przygotować nasze nowe 911 RSR, a także nasz zespół, do tego szczególnego wyzwania, jakie stanowi Le Mans. Z otwarcia na torze Silverstone udało nam się przywieźć do Weissach istotne spostrzeżenia – teraz chcielibyśmy wykorzystać je, by zaprezentować się na Spa w jeszcze lepszej formie.

Marco Ujhasi, główny menedżer projektu GT Works Motorsport: Ustawienie samochodu na ten wymagający tor ma niebagatelne znaczenie. Ci, którzy znajdą najlepszy kompromis, a tym samym zminimalizują zużycie opon, potencjalnie zdobędą decydującą przewagę. Ale opony nie są jedynym wyzwaniem, gdy po raz pierwszy jedziesz na Spa nowym samochodem, takim jak nasze 911 RSR.

Richard Lietz (911 RSR #91): Spa to tor bardzo wymagający, ale właśnie to sprawia, że świetnie się po nim jeździ. Nasze 911 RSR z jego wysoką siłą docisku zdecydowanie zapewni nam wiele frajdy. Jasne, wyścig trwa 6 godzin i wiele się w tym czasie może zdarzyć. Musimy być konsekwentnie mocni. Ale mam świetnego nowego kumpla z ekipy – Freda, więc raczej nie powinno być z tym problemu.

Frédéric Makowiecki (911 RSR #91): Po Silverstone mamy wstępny punkt odniesienia, jeśli chodzi o to, jak wypadamy na tle rywali. Spa to kompletnie inny tor, na którym jeździ się z zupełnie inną konfiguracją. Tor, który ma wiele szybkich zakrętów. Nowe 911 RSR generuje bardzo dobrą siłę docisku. Z tego, co wiemy, na Spa powinno to zapewnić nam przewagę.

Michael Christensen (911 RSR #92): Spa z pewnością stanowi kolejny interesujący wyścig po emocjonującym otwarciu sezonu na torze Silverstone. Cieszę się z powodu fanów, którzy zawsze licznie stawiają się na tym słynnym torze, nawet mimo nie zawsze sprzyjającej ardeńskiej pogody. Ponieważ trwają przygotowania do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, liczy się każde okrążenie, które możemy pokonać naszym nowym 911 RSR.

Kévin Estre (911 RSR #92): Mam ze Spa bardzo szczególne wspomnienia. W 2015 r. po raz pierwszy startowałem na tym fantastycznym torze jako fabryczny kierowca Porsche. Był to mój debiut w mistrzostwach WEC, po burzliwym wyścigu zdobyłem trzecie miejsce – nigdy tego nie zapomnę. Z niecierpliwością czekam na powrót na Spa i jestem pewien, że nowe 911 RSR bardzo dobrze wypadnie na tym wyjątkowym torze.

Matteo Cairoli (911 RSR #77): Spa był jednym z moich ulubionych torów już w czasach, gdy brałem udział w pucharze Porsche Mobil 1 Supercup. Nie mogę doczekać się chwili, gdy po raz pierwszy zasiądę tam za kierownicą 911 RSR. Trzecie miejsce na Silverstone traktuję jako świetny start w moim debiutanckim sezonie w mistrzostwach WEC. Chciałbym, żeby było tak dalej.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!