Nowe Scirocco już w salonach

LeadPhoto Nowe Scirocco już w salonach
W polskich salonach rozpoczęto sprzedaż nowego Scirocco. Na rynku dostępna jest także wyjątkowo dynamiczna, najmocniejsza wersja – Scirocco R. Nowe coupé zostało udoskonalone zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, mimo zmniejszonego zużycia paliwa, rozwijają większą moc.
Content

Pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała dokładnie przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Od tego czasu ten samochód sportowy dostarcza radości kierowcom ceniącym sobie dynamiczną jazdę. Zaprezentowane w tym roku w Genewie nowe Scirocco zostało zmodyfikowane technicznie i stylistycznie. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Są też nawet o 19 procent oszczędniejsze. Prawie wszystkie Scirocco są teraz seryjnie wyposażone w system Start-Stop z rekuperacją. Mimo zredukowanego zużycia paliwa, wszystkie silniki mają większą moc. Na przykład nowy Scirocco 2.0 TDI 150 KM jako najoszczędniejszy diesel zużywa tylko 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej, niż jego o 10 KM słabszy poprzednik. 

Do charakterystycznych cech zewnętrznych Scirocco należy między innymi nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową kierownicę obszytą skórą, nowe Scirocco różni się od poprzednika między innymi kolorami i tapicerką. Nowe rozwiązania techniczne to przystosowany specjalnie do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco. 

Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 280 KM, czyli o 15 KM większą, niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu tylko 5,5 sekundy – o 0,3 sekundy mniej, niż w poprzedniej wersji. 

Scirocco R posiada tradycyjnie charakterystyczne elementy wyposażenia. Od pozostałych wersji różni go przód i tył nadwozia z elementami nawiązującymi do sportów motorowych oraz nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (opcjonalnie 19-calowe). Trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi w stylu „R”, chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy to kolejne zewnętrzne cechy Scirocco R. Wnętrze charakteryzuje się m.in. tapicerką Race z logo „R”, aplikacjami dekoracyjnymi Carbon Race, aplikacjami z połyskiem Piano Black (m.in. panel radia, elementy multifunkcyjnej kierownicy sportowej obszytej skórą) i pedałami ze stali nierdzewnej. Scirocco R jest dostępne od 137.690 zł.

W polskiej ofercie znalazły się dwie promocyjne wersje tego modelu: Scirocco Perfectline oraz Scirocco Perfectline R-Style. Wersja Perfectline dostępna jest z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM za cenę 82.690 zł. Wersja Perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI o mocy 180 KM (104.790 zł), 2.0 TSI 220 KM (124.290 zł) oraz 2.0 TDI 184 KM (130.290 zł). Model ten seryjnie wyposażony jest m.in. w: klimatyzację, nawigację RNS 315, reflektory bi-ksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, czujniki parkowania, autoalarm, kierownicę multifunkcyjną, czujnik deszczu oraz pakiet R-line z 18” felgami.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!