Nowe silniki debiutują w autach Volvo

LeadPhoto Nowe silniki debiutują w autach Volvo
Zapowiadana nowa generacja silników Volvo, debiutuje w salonach pod maskami wielu modeli. Nowe jednostki dwulitrowe zastąpią stosowane do tej pory silniki D5, T5 i T6.
Content

4 cylindry zamiast 5

Nowa jednostka Diesla jest prawdziwą zmianą pokoleniową. Volvo było jednym z ostatnich producentów oferujących dwulitrowe silniki wysokoprężne o pięciu cylindrach. Najnowszy Diesel D4 ma cztery cylindry, osiąga moc 181 KM, a jego maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 400 Nm. Dla porównania starsza jednostka generowała moc 163 KM. Zmiana mocy oraz od nowa zaprojektowane skrzynie biegów wpłynęły na obniżenie zużycia paliwa i znaczne poprawienie osiągów. Model S60 D4 przyspiesza do 100 km/h w 7,4 sek. To identyczny wynik jakim może pochwalić S60 D5, którego silnik ma pojemność o 20% większą i moc wyższą o 34 KM. S60 z silnikiem D4 jest jednak o 30 tys. zł tańszy od S60 D5, a tylko o 2 tys. zł droższy od identycznego samochodu z dotychczasową jednostką D4 163 KM. Nowy silnik D4 Drive-E jest dostępny z manualną skrzynią biegów lub z ośmiostopniową automatyczną. Jednostka jest dostępna w wersjach przednionapędowych modeli S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80.

Najtańsze w ofercie Volvo z silnikiem D4 to V60, a jego ceny rozpoczynają się od 129 200 zł.

Nowe T5 i stare T5 – wspólna tylko nazwa

Nowy silnik T5, z jednostką, którą zastępuje, łączy tylko nazwa. Nowy silnik ma moc 245 KM (poprzedni miał 240 KM) i jest skonstruowany całkowicie od podstaw przy współpracy z firmą Polestar. Nowy silnik zużywa mniej paliwa od swojego poprzednika i zapewnia większą dynamikę. Jest dostępny wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dotychczasowy model S60 T5 przyspieszał do 100 km/h w 7,5 s. Nowy model S60 T5 Drive-E potrzebuje na taki sprint tylko 6,3 s .

Ceny modeli z silnikami Drive-E T5 245 KM rozpoczynają się od 142 900 zł za model S60 T5 Base.

T6 – ponad 300 KM z dwóch litrów pojemności

Nowy silnik T6 Drive-E 306 KM jest jednym z najnowocześniejszych dwulitrowych silników benzynowych na rynku. Jest wyposażony w kompresor działający do 3500 obr./min. Powyżej tej prędkości obrotowej włącza się turbosprężarka. W ofercie pozostaje dotychczasowy, trzylitrowy silnik T6 o mocy 304 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła.

Najmniejszym modelem, w którym montowana jest ta topowa jednostka, jest S60 w wyposażeniu Mommentum kosztujące 165 000 zł.

Nowe silnik T5 i T6 są dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na koła przednie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!