Skoro w abonamencie są już dostępne usługi telefoniczne, Internet i telewizja kablowa, to, dlaczego nie korzystamy z podobnego rozwiązania w przypadku samochodu? Wprawdzie na rynku flotowym funkcjonuje tzw. wynajem długoterminowy aut, jednak jest on skierowany wyłącznie do podmiotów gospodarczych.
Fiat ze swoją przełomową ofertą wychodzi zarówno do osób prywatnych, jak małych i średnich firm. „Fiat Abonament" oznacza:
- Brak początkowej wpłaty własnej na start,
- 0 złotych kosztów ubezpieczenia OC/AC/NNW,
- 0 złotych kosztów przeglądów i obsługi serwisowej,
- 0 złotych kosztów zakupu i sezonowej wymiany opon zimowych,
- 0 złotych utraty wartości i brak problemów z dalszą odsprzedażą używanego samochodu.
Produkty typu abonament dedykowane są szczególnie Klientom detalicznym. Dostrzegamy w tym segmencie rynku ogromny potencjał. Widzimy, że osoby, które żyją w intensywnym tempie poszukują nowoczesnych rozwiązań gwarantujących swobodę użytkowania auta. Dlatego założenia rozwoju skierowanej do nich oferty są jednym z ważniejszych punktów naszej nowej strategii biznesowej - mówi Witold Potocki, Dyrektor ds. Rozwoju Grupy Masterlease.
Jesteśmy jedną z niewielu firm na rynku leasingu w Polsce, która posiada tego typu produkty i intensywnie pracuje nad rozbudową portfolio marek dostępnych w tej opcji finansowania. Podjęta właśnie współpraca z grupą FCA jest kolejnym krokiem do realizacji założonego przez nas celu. Od niemal roku oferujemy różne modele zarówno marek klasy średniej jak i premium, ale niezwykle cieszymy się, że teraz udostępnimy naszym Klientom także rodzinę Fiatów 500 w trzech różnych wersjach. Jestem przekonany, że doskonale trafią w gust i potrzeby Klientów zainteresowanych abonamentem. Liczymy, że to dopiero początek współpracy z grupą FCA, która w swoim portfolio posiada także takie marki, jak Jeep, czy Alfa Romeo - dodaje Witold Potocki.
Rafał Grzanecki odpowiedzialny za markę Fiat w FCA Poland tak opisuje nowy program sprzedażowy „Fiat Abonament": Nowoczesne programy wynajmu samochodów przez lata były rozwijane głównie z myślą o Klientach instytucjonalnych. Klienci detaliczni, osoby nieprowadzące działalności gospodarczej miały do wyboru zakup gotówkowy lub korzystały z wsparcia kredytu bankowego. Chcemy to zmienić. Pragniemy oferować również Klientom detalicznym pełną mobilność, czyli możliwość użytkowania samochodu, ale bez dodatkowych konsekwencji związanych z jego posiadaniem m.in. jednorazowym znaczącym wydatkiem związanym z zakupem, bez kosztów przeglądów okresowych, ubezpieczeń, sezonowej wymiany ogumienia, czy wreszcie bez konsekwencji wynikających z utraty wartości samochodu używanego i trudności z jego odsprzedażą na rynku wtórnym. Jeżeli nowoczesne programy takie jak „Fiat Abonament" umożliwiają naszym Klientom użytkowanie samochodu za bardzo rozsądnie skalkulowaną, równą miesięczną opłatę, a po roku lub dwóch bez żadnych konsekwencji zakończenie współpracy lub wymiany na nowy samochód, to czemu nie?, podsumowuje Rafał Grzanecki.