Nowy Abarth 124 spider

LeadPhoto Nowy Abarth 124 spider
Model w skrócie.
Content

Nowy Abarth 124 spider ma zawrócić w głowie młodej generacji Klientów swymi osiągami i technicznym DNA. Łączy w sobie prawdziwe doznania jazdy roadsterem, z technologią i bezpieczeństwem oraz akcentami nieomylnego włoskiego designu.

DNA osiągów.
Nowy Abarth 124 spider gwarantuje zarówno wspaniałe emocje, jak i przyjemność z jazdy, jaką może dać jedynie jazda roadsterem. Samochód ten stworzony dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu Zespołu Wyścigowego Abarth, stanowi najlepszy przykład ucieleśnienia wyróżniających wartości marki Abarth, do których zalicza się osiągi, mistrzowskie wykonanie oraz postęp techniczny. To samochód, który wywołuje zadowolenie i uśmiech na twarzy kierowcy.
Aby zapewnić wyjątkową dynamikę jazdy, Abarth 124 spider jest standardowo wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy (mechaniczny). Jego masa jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest zainstalowany za przednią osią, co gwarantuje optymalną zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Ponadto, równomierny rozkład masy na osie znajduje przełożenie na wysoki poziom osiągów i zwinności.

124 spider ma z przodu zawieszenie dwuwahaczowe oraz 5-punktowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, aby zwiększyć stabilność podczas pokonywania zakrętów. Reakcje układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki sportowej kalibracji układu wspomagania kierownicy.

Pod maską kryje się mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1.4 MultiAir. Dostarcza on 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Ponadto, we wszystkich samochodach marki Abarth odgłos, jaki wydaje silnik jest czymś, co naprawdę ma znaczenie, stąd standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza wyposażony w technologię Dual Mode zdolny do modyfikacji drogi przepływu gazów spalinowych zależnie od osiąganego przez silnik poziomem obrotów na minutę oraz wydający piękny, głęboki rasowy dźwięk.
Spider jest dostępny z sześcio-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential.

Silnik i układy mechaniczne jak w supersamochodzie.

124 spider został zaprojektowany tak, aby wywoływać dreszczyk emocji i zapewniać osiągi. Posiada wszystkie cechy potrzebne do zaspokojenia nawet najbardziej wyrafinowanych gustów kierowców. Ponadto, aby zapewnić wyjątkową dynamikę jazdy, Abarth 124 spider jest standardowo wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy, który zwiększa przyczepność pojazdu w najbardziej krytycznych sytuacjach, a także sprawia, że zachowanie samochodu cechuje nieporównywalna dynamika.

Idealny rozkład masy i lekki design.

Abarth 124 spider tworzy nowy punkt odniesienia w segmencie sportowych roadsterów, co potwierdzają dane liczbowe na jego temat.
Jego masa jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest usytuowany za przednią osią, co gwarantuje rekordową zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągnięcie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Pojazd cechuje także równomierny rozkład masy na osie, co znajduje przełożenie na wysoki poziom zwinności oraz osiągi.

Wykorzystując wnioski wynikające z wyścigowej gamy Abarth, dążenie do doskonałości na punkcie wagi sprawiło, że marka ta wyeliminowała zbędną masę gram po gramie. Przykładowo, model ten jest wyposażony w system przedniej aktywnej maski samochodu, który został tak opracowany, aby spełniać surowe standardy dotyczące bezpieczeństwa pieszych w przypadku zaistnienia kolizji. Dzięki zastosowaniu czujników na poprzecznicach i dwóch ładunków pirotechnicznych w komorze silnika, system wykrywa w kilka milisekund niebezpieczeństwo zderzenia z pieszym i zapewnia bezpieczną przestrzeń pomiędzy maską a silnikiem, jednocześnie minimalizując skutki kolizji od strony maski.

Układy mechaniczne i schemat zawieszenia, jak w supersamochodzie.

124 spider ma z przodu zawieszenie dwuwahaczowe oraz 5-punktowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, aby zwiększyć stabilność podczas pokonywania zakrętów i hamowania. Reakcje układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki sportowej kalibracji układu wspomagania kierownicy.
Sportowa charakterystyka pojazdu sprawia, że można w pełni wykorzystać napęd na tylne koła, osiągając przy tym prawdziwą przyjemność z jazdy. Optymalny komfort prowadzenia i precyzja jazdy to także wynik zastosowania przez markę Abarth amortyzatorów firmy Bilstein oraz specjalnie skalibrowanych sprężyn wraz z ponadwymiarowymi stabilizatorami poprzecznymi.
Układ hamulcowy Brembo, z czterema zamocowanymi na stałe przednim zaciskami w przednich kołach to gwarancja bardzo krótkiej drogi hamowania oraz doskonałej odporności na przegrzanie nawet po długim i agresywnym użytkowaniu, co powoduje zawsze pewne i bezpieczne czucie hamulca.

Potężny silnik i sportowe skrzynie biegów, aby zapewnić wyjątkowe doświadczenie z jazdy.

Abarth 124 spider jest wyposażony w mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i ma przyśpieszenie od 0 do 100 km w 6,8 sekundy. Ponadto, we wszystkich samochodach marki Abarth odgłos, jaki wydaje silnik jest czymś co naprawdę ma znaczenie, stąd standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza wyposażony w technologię Dual Mode zdolny do modyfikacji drogi przepływu gazów spalinowych zależnie od osiąganego przez silnik poziomu obrotów na minutę oraz wydający piękny, głęboki rasowy dźwięk.
Spider jest dostępny z 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential. Ta pierwsza charakteryzuje się szybkimi i dokładnymi zmianami biegów dzięki bezpośredniemu przełożeniu o krótkim skoku.
Z drugiej strony, skrzynia biegów Sequenziale Sportivo to wynik przeprowadzenia dokładnej kalibracji w celu wykorzystania całego momentu obrotowego, co daje prawdziwe, wyścigowe odczucia. Zmiana biegów jest niezwykle szybka albo za pomocą dźwigni usytuowanej w tunelu środkowym albo manetek umieszczonych za kołem kierownicy.

Niczym nieograniczone wrażenia z jazdy.

Abarth 124 spider jest wyposażony w najbardziej zaawansowane urządzenia elektroniczne oraz aktywne systemy bezpieczeństwa. Aby zapewnić typowo rajdowe odczucia, nowy 124 spider umożliwia kierowcy wyłączenie systemów wspomagania elektronicznego i pozwala mu na doświadczenie idealnej równowagi mechanicznej oraz linearnej reakcji silnika, stanowiących charakterystyczne cechy autentycznych samochodów sportowych z napędem na tylną oś.
Elektroniczne przyciski sterujące zostały zintegrowane w selektorze Drive Mode Selector, który umożliwia dokonanie wyboru spośród dwóch różnych ustawień osiągów „Normal” oraz „Sport” za pomocą pokrętła usytuowanego w środkowym tunelu. System może wpływać na wiele parametrów, takich jak maksymalny moment obrotowy, reakcja pedału gazu, poziom układu wspomagania, próg stabilności i przyczepności, (jeśli nie zostały one wyłączone do jazdy na torze wyścigowym), dźwięk wydobywający się z układu wydechowego poprzez sterowanie przepustnicą w trakcie zmiany biegów. Ponadto, ma on wpływ na styl pracy samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.

Design wierny DNA Abartha.

Projekt 124 spider stanowi odzwierciedlenie jego wielkiego schematu mechanicznego, kluczowego elementu na drodze do osiągniecia idealnych proporcji właściwych sportowemu samochodowi. Długa maska podkreśla znaczenie silnika oraz potężny kształt samochodu, zredukowane zwisy podkreślają zwinność, zaś kokpit przesunięty blisko tylnej osi pozwala kierowcy na prawdziwe „czucie” drogi.
Stosunek wielkości przedziału pasażerskiego do maski jest porównywalny z tym charakterystycznym dla samochodów wyścigowych. Pozioma linia unosi się począwszy od przedniej części i ciągnie się ku tyłowi, gdzie przebiega w pobliżu tylnego zestawu świateł. Stanowi ona nieomylne nawiązanie do klasycznego modelu 124spider.
Design ma ścisły związek z osiągami. Zarówno wlot powietrza w przednim błotniku, jak i aerodynamiczny wylot powietrza w tylnym zderzaku zostały ukształtowane w tunelu aerodynamicznym. Do poprawy przepływu powietrza przyczyniają się również tylny spojler oraz owiewka. 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich, obramowanie szyby oraz pałąki mają wykończenie w kolorze szarym „Forgiato Grey”, kolorze, który wybrano, by podkreślić wyraźne techniczne inklinacje samochodu.

W zderzaku umieszczono dwa elementy kontrastujące z czarnym grillem. To przedni spojler oraz obudowa haka holowniczego w kolorze czerwonym „Corsa Red”, które stanowią istotne elementy tylnej części samochodu nawiązujące do klasycznego czerwonego haka holowniczego wykorzystywanego na torze wyścigowym. Czerwone są także obudowy lusterek wstecznych. Te trzy elementy w kolorze szarym „Titano Grey” do przygotowania czerwono-niebieskich kombinacji kolorystycznych.

W przedniej części oryginalne linie wraz sześciokątnym grillem wzmacniają zdecydowany charakter samochodu. Wybrzuszony kształt maski sugeruje podłużne usytuowanie silnika, co stanowi bezpośrednie odwołanie do modelu 124 spider z roku 1966. Dzięki ekskluzywnym LED-owym reflektorom przednim oraz tylnym światłom samochód staje się bardziej wyrazisty zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Ważny szczegół stanowią wstawki w kolorze karoserii w tylnym zestawie świateł, co razem sprawia wrażenie świetlistej kolistej powierzchni.

Tylna cześć Abartha 124 spider charakteryzuje się dwoma elementami, a mianowicie tylnymi błotnikami z odcinkiem przywodzącym na myśl jaskółczy ogon oraz poziomymi światłami tylnymi, które to stanowią wybrane cechy szczególne jego znamienitego protoplasty. Kształt tylnych błotników z górną powierzchnią wysuniętą w stronę pokrywy bagażnika przywodzi na myśl charakterystyczny kształt litery V.
Dostępnych jest pięć kolorów nadwozia, w tym specjalny jednolity biały „Turini 1975 White ", metaliczna czerwień „Costa Brava 1972 Red”, niebieski „Isola d’Elba 1974 Blue”, szary „Portogallo 1974 Grey" oraz czarny „San Marino 1972 Black”. Zastosowana logika nazewnictwa to wyraźny hołd złożony prestiżowym sukcesom Abartha odniesionym w historii wyścigów rajdowych. Kolorem na poziomie standardowym jest czarny „San Marino 1972 Black”. Abarth 124 spider to jedyny samochód w tej kategorii, który ma w wersji standardowej metalizowany lakier.

Jak już wspomniano, maska i tylna pokrywa są w kolorze matowej czerni. To wykończenie to nieomylne nawiązanie do klasycznego Abartha 124 Rally, w który zastosowano to rozwiązanie, aby zapobiec oślepianiu kierowcy przez promienie słoneczne. Alternatywnie, Klienci mogą wybrać, bez dodatkowych opłat, Abartha 124 spider z pokrywami w kolorze nadwozia.

Projekt wnętrza.

DNA Abartha znalazło swój wyraz także w jego wnętrzu, gdzie skupiono się na zagwarantowaniu maksymalnego poziomu ergonomii. Skórzane fotele zapewniają oparcie, a zarazem komfort, pozwalając na zachowanie wyprostowanej pozycji podczas prowadzenia pojazdu przesuniętej tak daleko do tyłu i usytuowanej tak nisko, jak to tylko możliwe, aby jak najlepiej zauważać wszystkie ruchy na bok wykonywane przez samochód. Kontrolki są idealnie skonfigurowane ze sportowym rozkładem samochodu. Pozycja aluminiowego pedału, pionowe usytuowanie koła kierownicy oraz krótka dźwignia zmiany biegów, to daje w pełni fascynujące wrażenia z jazdy. Panel wskaźników obejmuje umieszczony w centralnej pozycji olbrzymi obrotomierz z czerwonym tłem oraz bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu.

Komfort gwarantują dostępne w wersji standardowej podgrzewane fotele oraz doskonała izolacja akustyczna osiągnięta za sprawą tłumiącej szumy przedniej szyby, tylnej szyby oraz dwuwarstwowego dachu. Ten ostatni został tak zaprojektowany, że siedząc na fotelu kierowcy można go otwierać i zamykać jedną ręką w kilka sekund. Złożony za fotelami nie zajmuje miejsca w bagażniku.

Aktywne i pasywne bezpieczeństwo.

Nowy Abarth 124 spider jest wyposażony w szereg najnowszych urządzeń aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie, poza ABS, obejmuje system EBD odpowiedzialny za rozdział siły hamowania pomiędzy przednią i tylną oś, a więc optymalizację drogi hamowania oraz zachowanie kontroli nad samochodem w każdych warunkach. Oczywiście, wersja standardowa obejmuje również system stabilizacji toru jazdy ESC zwiększający kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach drogowych. Jest on przydatny w takich krytycznych sytuacjach, jak przykładowo podczas jazdy po nawierzchniach pokrytych lodem, śniegiem czy tych o niskiej przyczepności.
System ESC stosuje selektywny sposób hamowania oraz wpływa na pedał gazu tak, aby samochód powrócił na zamierzony tor jazdy, jeśli zostanie wykryta różnica pomiędzy zachowaniem kierowcy a torem jazdy. Wszystkie te urządzenia mogą być całkowicie dezaktywowane podczas jazdy po torze wyścigowym, co pozwala kierowcy na maksymalne wykorzystanie niezwykłej stabilności oraz dynamiki Abartha 124 spider oraz czerpanie niczym niezakłóconej radości z jazdy i bezpośredniego kierowania samochodem.

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa są wyposażone w degresywne ograniczniki napięcia (CFR) w celu zapewnienia kontroli napięcia pasa i jego stopniowego zwolnienia w kontrolowany sposób w stosownych sytuacjach. Na życzenie, w ramach pakietu Visibility Plus oferowane są w pełni LED-owe samopoziomujące adaptacyjne reflektory przednie z automatycznym ukierunkowaniem, aby zagwarantować najwyższy komfort jazdy, także w warunkach słabej widoczności. Pakiet obejmuje swym zakresem także czujnik deszczu, czujnik zmierzchu oraz czujniki parkowania.

Sportowe i komfortowe wyposażenie.

Nowy Abarth 124 spider wyposażony jest panel przyrządów z trzema wskaźnikami po środku, którego znajduje się olbrzymi licznik obrotów, po prawej prędkościomierz, zaś po lewej wyświetlane są dane pozwalające kierowcy na monitorowanie, za pomocą jednego spojrzenia, wszystkich kluczowych informacji na temat parametrów jazdy.

Standardowe wyposażenie obejmuje system manualnej klimatyzacji, stereofoniczny radioodbiornik z czterema głośnikami, odtwarzacz MP3, port USB i wejścia AUX, tempomat, regulowane i elektrycznie składane lusterka boczne.

Na życzenie dostępny jest pakiet Sound Plus z wbudowanym system informacji i rozrywki z ergonomiczną i intuicyjnie działającą gałką usytuowaną w środkowej części tunelu. System ten wyposażony jest w 7-calowy, kolorowy ekran dotykowy, cyfrowy tuner DAB, dwa porty USB, wejście AUX i łącze Bluetooth. Jest on połączony z systemem nagłośnienia Bose wyposażonym w dziewięć głośników, z których cztery wbudowane są w zagłówki. Pakiet obejmuje także automatyczną klimatyzację.

Warsztat „Officine Abarth” to zaawansowana technologia i dbałość ręcznego wykonania.

Warsztat „Officine Abarth”, zlokalizowany na terenie zakładu Mirafiori, to miejsce, w którym 124 spider stal się archetypem włoskiego mistrzostwa inżynierii. Model 124 jest w szczególny sposób traktowany przez personel inżynieryjny Abarth, którego członkowie są prawdziwymi miłośnikami samochodów. Ludzie Abartha dodają wartości do już gotowego produktu, wyposażając go w wyścigowy zestaw antyrefleksyjny Racing Anti-glare kit, matowe czarne wykończenie maski oraz pokrywy bagażnika, zestaw wyścigowy Alcantara® Racing Kit, który podnosi poziom jakości całego wnętrza, zapewniając jednocześnie prawdziwie wyścigowe odczucia dzięki ciemnemu wykończeniu oraz doskonałej przyczepności.
Stanowiący standardowe wyposażenie układ wydechowy Record Monza jest także instalowany w warsztacie „Officine Abarth” w celu zapewnienia niezrównanych osiągów i charakterystycznego dźwięku silnika.
Każdy samochód jest testowany i certyfikowany przez członka personelu technicznego Abarth, który umieszcza metalową tabliczkę z kolejnym numerem każdego samochodu świadczącą o ekskluzywności Abartha 124 spider. Numery zostaną nadane pierwszym 2 500 samochodów z partii produkcyjnej w roku 2016. To samochody z niepowtarzalną numeracją dla indywidualnych Klientów.

Usługi Mopar dedykowane nowemu 124 spider.

Mopar Vehicle Protection.

Pakiet usług „Mopar Vehicle Protection” pozwala właścicielom na zachowanie optymalnego stanu ich samochodów, oferując szeroki zakres umów serwisowych objętych gwarancją Fiat Chrysler Automobiles. Zostały one specjalnie opracowane, aby mogli, bez obaw, czerpać przyjemność z jazdy swoimi samochodami.
Jedynie „Mopar Vehicle Protection” daje pewność, że wszystkie usługi serwisowe będą wykonywane przez wykwalifikowany i specjalistyczny personel techniczny w sieci autoryzowanych warsztatów na terenie Europy, w których korzysta się jedynie z oryginalnych części zamiennych.
Portfel produktowy Mopar obejmuje szeroki i elastyczny zakres wydłużonych gwarancji i zapewnianych planów serwisowych, które można przenieść, jeśli samochód zostanie sprzedany. Każda umowa jest dopasowywana do wymagań Klienta i obejmuje swym zakresem różne rozwiązania, które różnią się zarówno czasem trwania, jak i przebiegiem.
W ramach „Mopar Vehicle Protection” zaplanowanego dla Abartha 124 spider oferowany jest szeroki zakres usług dzięki, któremu pojazd jest zawsze utrzymany w idealnym stanie. Przykładowo wydłużenie gwarancji „Maxiumum Care” obejmuje swym zakresem wszystkie części mechaniczne oraz elektryczne samochodu, oraz przedłuża okres gwarancyjny o maksymalnie 3 lata poza czas trwania gwarancji udzielonej przez producenta. Zaś harmonogram planu przeglądów „Easy Care” pozwala na zachowanie na tym samym poziomie ceny za rutynowe przeglądy techniczne w okresie do 5 lat i przeprowadzenie wszystkich potrzebnych prac serwisowych.
Umowy serwisowe „Mopar Vehicle Protection” można zawierać w momencie dokonywania zakupu samochodu oraz dokonywać wpłat kolejnych rat z wykorzystaniem rozwiązań finansowych przygotowanych przez FCA Bank. Plan „Easy Care” można zakupić przed przeprowadzeniem pierwszej usługi serwisowej, podczas gdy „Maximum Care” można zamówić w ciągu 24 miesięcy od momentu zarejestrowania samochodu.

 

Źródło: informacja prasowa

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!