Nowy Citroen C3- francuska marka wraca do formy

LeadPhoto Nowy Citroen C3- francuska marka wraca do formy
Nowy C3, swą barwną osobowością oraz świeżym i optymistycznym designem zrywa z utartymi kanonami w tym segmencie. Wyróżnia się niepowtarzalnym stylem i elementami graficznymi nadającymi mu dynamiczny i pewny wygląd. Odważna stylistyka to właśnie to czym powinny wyróżniać się samochody tej marki.
Content

Już na pierwszy rzut oka Nowy Citroën C3 wyróżnia się odważnym designem i wyrazistym charakterem. Stylistyka odznacza się świeżością i energetycznością, a za razem sugeruje trwałość konstrukcji i moc. Daleki od stereotypów segmentu, nowy model jest od razu rozpoznawalny – przypomina krągle linie swego poprzednika z dodatkową porcją dynamizmu znaną z doskonale przyjętego C4 Cactus.

Rozmiary C3 to 399cm długości, 1,75 cm szerokości, 147 cm wysokości a objętość bagażnika wynosi solidne 300 litrów.

Z przodu, dwupoziomowe reflektory, charakterystyczne dla marki Citroën, podkreślają siłę wyrazu i wrażenie wysoko zarysowanej linii pokrywy silnika. Logo marki przechodzi w dwie chromowane listwy sięgające diodowych świateł dziennych, eksponujące szerokość nadwozia. Zaawansowane technologiczne reflektory przyciągają wzrok okrągłym kształtem. W dolnej części przodu, znajduje się zderzak barwiony w masie. Chroni nadwozie i podkreśla silny charakter samochodu. Barwne obramowania okalają światła przeciwmgłowe dodając lekkości.

Patrząc z boku można odnieść wrażenie, że dach jest zawieszony w powietrzu dzięki zastosowaniu czarnych słupków przedniej szyby. Jego wydłużone linie dodają dynamiki sylwetce samochodu. Starannie dobrane proporcje między elementami wykonanymi z blachy i szybami podkreślają bezpieczeństwo konstrukcji i ochronę pasażerów. Dolna linia szyb bocznych łączy się z przedłużeniem podwyższonego zarysu pokrywy silnika. Proporcjonalna sylwetka podkreśla pewne i stabilne zachowanie na drodze. Jednocześnie linie i płaszczyzny nadwozia są płynne i łagodnie zarysowane. Zastosowane koła o największej średnicy w tym segmencie (640mm), wzmacniają niepowtarzalny charakter samochodu. Duże koła wpływają na podniesienie komfortu z zachowaniem odpowiedniej wysokości opony nawet w wersji z kołami 17-calowymi. Wypełniają one nadkola, do których mogą być zastosowane elementy poszerzające błotniki, nadające C3 styl typowy dla crossovera. W tylnej części nadwozia, mocno wyprofilowane błotniki dodają sylwetce samochodu energii. Nowy model wygląda jakby prężył się do skoku. Wrażenie to potęgują krótkie zwisy z przodu i z tyłu.

Charakterystyczne dla samochodów Citroëna nakładki Airbump® chronią karoserię jednocześnie podkreślając styl samochodu. W odpornej na zarysowania powłoce mieszczą się komory powietrzne spełniające rolę zderzaka. Zastosowany materiał, termoplastyczny poliuretan alifatyczny, zabezpiecza przed agresywnymi czynnikami zewnętrznymi w codziennej eksploatacji: promieniami słonecznymi, wodą, zarysowaniem i jest odporny na starzenie. Nakładki Airbump® składają się z sześciu kapsuł powietrznych umieszczonych w dolnej części drzwi szczególnie narażonej na uszkodzenia w ruchu miejskim. Airbump® są otoczone obramowaniem w kolorze białym lub czerwonym, zależnie od wersji pojazdu.

Linia tyłu pojazdu podkreśla jego szerokość. Na gładkich powierzchniach odznaczają się tylne światła 3D o charakterystycznym układzie, świadczące o zaawansowaniu technologicznym Nowego C3. Zabezpieczenie dolnych partii nadwozia zapewnia ochronę i trwałość w codziennym użytkowaniu. Znak „C3” w tym modelu uległ zmianie. Cyfra 3 jest czarna, otoczona chromowaną obwódką i łączy się z czarnym, błyszczącym logo marki z chromowaną obwódką, stosowanym w modelu C4 Cactus.

Nowy C3 jest wyposażony w wydajne i oszczędne silniki benzynowe PureTech i wysokoprężne BlueHDi nowej generacji. Mechaniczna skrzynia biegów może występować z silnikami benzynowymi 3-cylindrowymi PureTech 68, 82 oraz 110 (Stop & Start) i wysokoprężnymi BlueHDi 75 (Stop & Start) oraz 100 (Stop & Start). Dla zaoferowania maksymalnej wygody prowadzenia Nowego C3, w niedługim czasie po wprowadzeniu samochodu na rynek będzie on dostępny z automatyczną skrzynią biegów EAT6.

Sprzedaż auta rozpocznie się w tym roku a cena bazowa nie powinna przekroczyć 43 tys. zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!