Nowy Citroën C-Elysée.

LeadPhoto Nowy Citroën C-Elysée.
Ten trójbryłowy sedan o światowych ambicjach jest podwójnym sukcesem Marki. Sukcesem handlowym - od momentu rozpoczęcia sprzedaży pod koniec 2012 na głównych rynkach, takich jak Chiny, Turcja, Algieria sprzedanych zostało prawie 400 tys. egzemplarzy, oraz sukcesem sportowym dzięki trzem tytułom Mistrza Świata Konstruktorów FIA WTCC.
Content

Citroën C-Elysée ma przede wszystkim spełnić oczekiwania rynków pozaeuropejskich. Czerpie z bogatego doświadczenia marki Citroën. Wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2012 roku w krajach basenu Morza Śródziemnego, a rok później w Chinach, model okazał się bestsellerem marki na ważnych dla niej rynkach, takich jak Chiny, Turcja i Algieria. Od chwili rozpoczęcia sprzedaży na świecie sprzedano ponad 400 tys. samochodów C-Elysée. W 2015 roku sprzedaż wyniosła 117 tys., w tym prawie 90 tys. sprzedano w Chinach. W tym roku rozpoczęto również zbieranie zamówień na model C-Elysée w niektórych krajach europejskich, co pozwoliło sieci Citroën na uruchomienie sprzedaży, która dotychczas była prowadzona za pośrednictwem podmiotów nienależących do Grupy.

Sukces handlowy został osiągnięty na głównych rynkach dzięki wyczynom modelu C-Elysée w Mistrzostwach Świata FIA WTCC. Podczas trzech sezonów startów Citroën rozbił bank z nagrodami i zdobył trzy tytuły mistrza świata konstruktorów i trzy tytuły mistrza świata kierowców. C-Elysée WTCC, który przyczynił się do zwiększenia popularności tego modelu i marki Citroën, ustępuje dziś miejsca nowemu Citroënowi C3 i nowym wyzwaniom sportowym w Mistrzostwach FIA WRC.

Linia C-Elysée świetnie podkreśla trójbryłową sylwetkę tego sedana. Zastosowano nowy, zmieniony przód. Nowy przedni zderzak pozwala wprowadzić typową dla marki stylistykę do sedanów przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie, jednocześnie poszerzając je optycznie i dodając wyrazistości i klasy.

Nowa osłona chłodnicy i chromowane logo rozciągają się i wtapiają w linię reflektorów, które zostały całkowicie przeprojektowane. W powiększone klosze wbudowano dwa chromowane stożki, które nadają pojazdowi nowoczesny wygląd. Zachowanie ciągłości pomiędzy osłoną chłodnicy i reflektorami poszerza optycznie nadwozie. Wrażenie to zostało wzmocnione nowymi, poziomymi wlotami powietrza w dolnej części zderzaka oraz nową obudową świateł przeciwmgielnych. Elementy te podkreślają sylwetkę i potęgują wrażenie bezpieczeństwa. Nowy, charakterystyczny układ świateł z modułami LED umieszczonymi nad światłami przeciwmgielnymi doskonale podkreśla prestiżowy wygląd nowego przodu.

Tylne światła z efektem 3D nowego C-Elysée mają układ charakterystyczny dla marki Citroën. One również powiększają optycznie pojazd i dodają mu elegancji. Z boku uwagę przyciągają koła o średnicy 16”, proponowane w dwóch wersjach: obręcze stalowe z dwukolorowymi kołpakami z efektem „3D”, bądź też diamentowane obręcze ze stopu metali lekkich „San Diego”. Ich rysunek dodaje dynamiki i zwiększa kontrast sylwetki, a jednocześnie harmonizuje z nową stylistyką przodu pojazdu. Wprowadzone zostały dwa nowe kolory nadwozia: Lazuli Blue zastępujący kolor Bleu Teles, oraz Gris Acier, który zastąpi Gris Aluminium.

Deska rozdzielcza wewnątrz wykończona została listwą dekoracyjną po stronie pasażera. Jej wygląd zależy od poziomu wykończenia. Wszystkie materiały zostały dobrane w funkcji solidności i łatwości utrzymania. Kształt deski rozdzielczej został zmieniony, aby kierować wzrok na 7” dotykowy tablet. Jednocześnie nowa grafika tablicy zegarów zwiększyła jej przejrzystość. W wersji z najbogatszym wyposażeniem, między dwoma zegarami umieszczony został nowy wyświetlacz graficzny z białymi znakami przekazujący informacje z jazdy.

Nowy C-Elysée dysponuje gamą wydajnych i ekonomicznych silników, których oferta została dostosowana do specyfiki różnych regionów świata, w których będzie sprzedawany. Gama silników benzynowych złożona będzie z jednostek 1.2 PureTech 82 z manualną skrzynią biegów lub 1.6 VTi 115 z manualną lub z 6-stopniową automatyczną przekładnią najnowszej generacji (EAT6). Wersje z silnikiem wysokoprężnym będą proponowane z silnikami 1.6 HDi 92 lub 1.6 BlueHDi 100.

Sprzedaż nowego C-Elysée, produkowanego w Vigo w Hiszpanii, zostanie uruchomiona w pierwszym kwartale 2017 roku. Podobne zmiany zostaną wprowadzone w wersji na rynek chiński produkowanej obecnie w Wuhan. Pojawi się ona w sprzedaży również w pierwszym kwartale 2017 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!