Nowy CITROËN C3 dzięki dwubarwnemu nadwoziu z trzema kolorami dachu do wyboru, i indywidualnemu stylowi, jest od razu rozpoznawalny. Przy opracowywaniu modelu marka Citroën przeprowadziła badania opinii, podczas których spytała Europejczyków o to, co robią w swoich autach. Projektanci Citroena chcieli, by proces projektowania samochodów poprzedzić wiedzą o tym, jak ludzie użytkują auta. A co z tego wynikło? Polak spędza w samochodzie 3 lata i 11 miesięcy podczas całego życia w tym 2 lata i 7 miesięcy jako kierowca oraz 1 rok i 3 miesiące jako pasażer. Z przyjaciółmi i rodziną przebywa w samochodzie 1 rok i 11 miesięcy.
Nowy CITROËN C3 swymi rozwiązaniami realizuje program Citroën Advanced Comfort®, czyli nowego podejścia do kwestii rozumienia komfortu wynikającego z charakterystyki zawieszenia, wytłumienia kabiny, nowych rodzajów pianek foteli, wygody i bezproblemowej obsługi, schowków, czy przestrzeni. W procesie projektowania marka skoncentrowała się na tym, co ważne dla klientów.
Jednocześnie Nowy C3 jest praktyczny; Wyposażony jest w panele Airbump®, które chronią nadwozie przed uszkodzeniami. Z kolei większy prześwit i wysoka pozycja za kierownicą dają poczucie bezpieczeństwa oraz poprawiają komfort zajmowania miejsca w kabinie.
Nowy CITROËN C3 znalazł się w rownież w finałowej siódemce konkursu Car of the Year, zdobył Złotą Kierownicę tygodnika Auto Świat w kategorii samochodów małych i kompaktowych oraz tytuł „Best Cars in the World” BBC TopGear za „Najlepszy samochód miejski”.