Nowy Citroën Grand C4 Picasso wykazuje również poziom emisji CO2 na poziomie 98 g/km. Model korzysta także z najnowszej technologii BlueHDi, proponując wersję o mocy 150 KM, która emituje jedynie 110 g CO2/km.
Zastosowanie nowej modułowej platformy EMP2 (Efficient modular Platform 2) umożliwiło zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy w kategorii), co, przy zachowaniu tej samej długości co poprzednia generacja tego modelu (4,59 m), pozwala zaoferować:
- więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli, który pozwala przyjąć na pokład 7 pasażerów;
- większą przestronność i najwięcej w tym segmencie przestrzeni w 2. i 3. rzędzie;
- łatwiejszy dostęp do kabiny, w szczególności do 3. rzędu, dzięki optymalizacji sposobu otwierania drzwi;
- większą objętość ładunkową, dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów (645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli 2. rzędu maksymalnie do przodu).
Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wyposażony jest w silnik BlueHDi, który spełnia normy Euro 6, dzięki zastosowaniu modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli technologii redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Zapewniło to uzyskanie bilansu pomiędzy zużyciem paliwa a osiągami: moc 150 KM przy emisji 110 g CO2 /km w wersji z manualną skrzynią biegów, i 117 g CO2/km w wersji z przekładnią automatyczną.
Design CITROËNA GRAND C4 Picasso różni się od stylu 5-miejscowej wersji tego modelu (specyficzny „technologiczny” przód, dekoracyjne listwy dachowe, oryginalne światła tylne LED z efektem 3D). Model ten posiada również wszystkie atuty nowej generacji C4 Picasso, tj.:
- wnętrze utrzymane w stylu loft, które wyróżnia się czystością linii i oferuje wyjątkowy komfort jazdy wszystkim pasażerom, dysponując, oprócz Pakietu Lounge, nawiewami powietrza dla pasażerów w 3. rzędzie.
- technologie poprawiające komfort jazdy, a wśród nich w pełni dotykowy tablet 7” i panoramiczny ekran HD 12’’;
- innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie samochodu, takie jak zastosowana po raz pierwszy w tym segmencie Kamera 360, dostępna już w momencie wprowadzenia na rynek;
- poprawione komfort i trzymanie się drogi dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego i optymalizacji zawieszenia.
Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na istotne zwiększenie rozstawu osi (do 2,84 m, tj. o 11 cm więcej od poprzednika), co korzystnie wpłynęło na przestronność wnętrza i pojemność bagażnika (69 litrów więcej niż w poprzedniej generacji), ale również na wygląd samochodu. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm (najkrótszy w tej kategorii), blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu).
Oprócz wyjątkowych proporcji, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wyróżnia się również zdecydowaną stylistyką:
- Profil CITROËNA GRAND C4 Picasso zdobią listwy dachowe biegnące od przedniej szyby, które pełnią rolę belek dachowych. Ten element stylistyczny eksponuje dużą powierzchnię przeszkloną, zwracając uwagę na okazałe i łatwo dostępne wnętrze. Rzeźba boków podkreśla dynamiczny charakter sylwetki.
- Przód samochodu obrazuje nowy styl CITROËNA z wyraźnie zaznaczonym blokiem silnika i logo Marki, którego przedłużone linie biegną ku bokom auta i podkreślają światła dzienne z diodami LED. Tuż pod nimi znajdują się reflektory o wysmukłym kształcie i technologicznym stylu. Światła przeciwmgłowe stanowią dopełnienie identyfikacji świetlnej samochodu.
- Światła tylne LED z efektem 3D stanowią subtelną odpowiedź na futurystyczne i technologiczne trendy w projektowaniu. Ponadto, tył samochodu stał się bardziej dynamiczny, dzięki solidnej klapie tylnej, która zapewnia łatwy i komfortowy dostęp do bagażnika.
Dla wyeksponowania tych atutów stylistycznych, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso dysponuje paletą ośmiu lakierów karoserii, od wyrafinowanych szarości Gris Shark, Gris Aluminium, brązu Brun Hickory , bieli Blanc Banquise i czerni Noir Onyx po żywą czerwień Rouge Rubi, niebieski Bleu Teles i Bleu Kyanos. Ofertę uzupełniają trzy obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 16’’, 17’’ i 18’’.
Źródło : Citroën