Nowy Fiat 124 Spider

LeadPhoto Nowy Fiat 124 Spider
Przegląd modelu.
Content

Nowy Fiat 124 Spider ożywia owianą legendą nazwę, przenosząc jej klasyczny styl i typowo włoskie osiągi w stronę nowej generacji. Składając hołd oryginalnemu 124 Spider, który został wprowadzony na rynek 50 lat temu, nowy Fiat 124 Spider zapewnia autentycznie włoskie doświadczenie samochodu roadster, pełne ekscytujących wrażeń z jazdy, technologii i bezpieczeństwa, połączonych z niepowtarzalną włoską stylistyką. Nowego Fiata 124 Spider można już zamawiać. Aby uzyskać informacje o szczegółowych danych i cenach, prosimy odwiedzić lokalne strony www marki.

Projektanci w Centrum Stylu Fiata stworzyli samochód, który ujmuje w nowej perspektywie klasyczne piękno swojego poprzednika, nie zdradzając jego istoty. Przód samochodu jest masywny, lecz nie agresywny, a dwa niewielkie przetłoczenia na masce wskazują na moc silnika. Z boku auto zachwyca proporcjami prawdziwego bolidu sportowego, sugerującymi wzdłużne położenie silnika i napęd na tylną oś, a także zmniejszony przedział pasażerski.

Ekscytująca jazda dzięki kunsztownej pracy projektantów.

W regionie EMEA, Fiat 124 Spider wyposażony jest w niezawodny 1,4-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy z technologią MultiAir, który dostarcza moc 140 KM i moment obrotowy 240 Nm oraz jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Osiągi są znakomite: maksymalna prędkość 215 km/h, przyspieszenie od 0-100 km/h w 7,5 sekundy.

Zawieszenie Fiata 124 Spider to podwójne wahacze z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu, specjalnie zestrojone w celu zapewnienia większej stabilności podczas hamowania i skręcania. Kierownica obraca się lekko i żywo reaguje na manewry dzięki zastosowaniu elektrycznego układu wspomagania.

Zestrojenie układu kierowniczego i zawieszenia, lekka rama, równomierne rozłożenie masy oraz turbodoładowany silnik zapewniają w połączeniu ze sobą dynamiczne doświadczenia z jazdy. Ulepszone tłumienie hałasu i wibracji (NVH), w tym izolowana akustycznie szyba przednia oraz wygłuszenia, pomagają zapewnić wyrafinowaną, cichą jazdę.

Jeśli mamy ochotę doświadczyć jazdy na otwartym powietrzu, możemy łatwo i bez większego wysiłku złożyć miękki dach Fiata 124 Spider.

Pełen zaawansowanych technologicznie zabezpieczeń.

Nowy roadster wyposażony jest w aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, w tym reflektory adaptacyjne, tylną kamerę oraz system kontroli stabilności, a do tego karoserię, która zapewnia wysoką sztywność i niską masę dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów o wysokiej wytrzymałości.
Co więcej, Fiat 124 Spider oferuje szeroką gamę zaawansowanych technologicznie urządzeń, które dodatkowo poprawiają komfort i dobre samopoczucie podczas jazdy, takie jak 7" ekran dotykowy z cyfrowym radiem, łączność Bluetooth, podgrzewane fotele i system bezkluczykowy Keyless Entry.
Aby zapewnić niezrównaną jakość dźwięku, nawet przy złożonym dachu, auto wyposażono w system premium
Hi-Fi marki Bose z 9 głośnikami, z których cztery są wbudowane w zagłówki.

Design składa hołd przeszłości, ponownie interpretując stylowe wykończenia z dodaniem nowoczesnych akcentów.

Zaprojektowany w Centrum Stylu w Turynie nowy Fiat 124 Spider zachowuje pewne elementy wykończenia i cechy oryginalnego samochodu z 1966 r., uznawanego jednogłośnie za jeden z najładniejszych modeli modeli Fiata wszech czasów, i ponownie odkrywa je według współczesnego klucza. Fiat 124 Spider ma smukłą, ponadczasową sylwetkę, atrakcyjne, klasyczne poszycia boczne o doskonałych proporcjach, nisko położony środek ciężkości, zmniejszony przedział pasażerski i długą maskę, jak prawdziwy samochód sportowy. Odniesienia do historycznego modelu są również widoczne w górnej części wlotu powietrza oraz w strukturze sześciokątnej przedniej atrapy chłodnicy, w klasycznych „garbach" wzdłuż przedniej maski i śmiałych, poziomych światłach tylnych. Wnętrze zaprojektowano i wykonano w celu zapewnienia maksymalnej wygody wszystkim osobom podróżującym w środku, począwszy od zastosowania najwyższej jakości miękkich materiałów. Ergonomiczny kształt samochodu został starannie zaprojektowany, aby zwiększyć doznania z jazdy, także dzięki doskonałemu ułożeniu pedałów, kierownicy i skrzyni biegów. Fiat 124 Spider jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - 124 Spider i Lusso - każda dostępna w ośmiu różnych kolorach nadwozia: dwóch odcieniach pastelowych (Czerwony Passione i Biały Gelato), pięciu odcieniach metalicznych (Czarny Vesuvio, Szary Argento, Szary Moda, Brązowy Magnetico i Niebieski Italia) oraz trójwarstwowym biały Ghiaccio.

Design.

Zaprojektowany w Centrum Stylu w Turynie, nowy Fiat 124 Spider to nowoczesna reinterpretacja prawdziwej legendy - jednego z najbardziej popularnych Fiatów wszech czasów: oryginalnego Spidera z lat 60. XX w. Symboliczny styl Fiata 124 Spider faktycznie przywołuje skojarzenia z niektórymi wykończeniami jego poprzednika, dostosowując je do nowoczesnego gustu dwudziestego pierwszego wieku. Oto historia modelu, który dołączył do gamy współczesnych samochodów Fiata, ściśle związanych z tradycją marki.

Wygląd zewnętrzny.

Fiat 124 Spider ma smukłą, ponadczasową sylwetkę, atrakcyjne, klasyczne poszycia boczne o doskonałych proporcjach, nisko położony środek ciężkości, zmniejszony przedział pasażerski i długą maskę - jak prawdziwy samochód sportowy. Pozioma linia wznosi się ku przodowi, rozciąga ku tyłowi i łączy się z linią tylną koło obudowy tylnego światła: jest to niewątpliwe nawiązanie do klasycznego 124 Spider.

W ten sam sposób, górna sześciokątna krata była inspirowana ekskluzywną formą przednich wlotów powietrza historycznego modelu i przypomina strukturę plastra miodu sportowej osłony wlotu powietrza legendarnego 124 Spider.

Oryginalne reflektory wraz z przednią sześciokątną kratą wlotu powietrza przyczyniają się do ugruntowania śmiałego charakteru samochodu. Krata dolna jest urocza i ledwie muska ramki pokryw reflektorów. Pokrywy kierunkowskazów przednich i świateł przeciwmgielnych dodają dynamiki i łącznie sprawiają, że przód samochodu jest naprawdę niepowtarzalny.

„Garbate" wytłoczenia na masce podkreślają umiejscowienie silnika i wytwarzaną przezeń moc: jest to odniesienie do drugiej generacji 124 Spider, pojazdu, który posiadał tego typu konstrukcje. Ekskluzywne reflektory i tylne światła LED dodają samochodowi wyrazistości, zarówno w ciągu dnia jak i w nocy.

Tył Fiata 124 Spider charakteryzuje się dwoma elementami: błotnikami tylnymi w kształcie jaskółczego ogona i poziomymi światłami tylnymi, które odzwierciedlają szczegóły poprzednika tego samochodu. Kształt tylnych zderzaków, z górną powierzchnią wysuniętą w kierunki tylnych drzwi, tworzy charakterystyczny tył samochodu w kształcie litery V.

Istotny szczegół kryje się w światłach tylnych, które tworzą pierścieniowe powierzchnie świetlne dzięki wkładkom w kolorze nadwozia. Można wybrać jedną z ośmiu wersji kolorystycznych: dwa odcienie pastelowe, Czerwony Passione i Biały Gelato; pięć odcieni metalizowanych, Czarny Vesuvio, Szary Argento,Szary Moda, brązowy Magnetico i niebieski Italia oraz trójwarstwowy lakier biały Ghiaccio.

Inne szczegóły, które pozwalają sprostać zarówno wymaganiom technicznym, jak i stylizacji obejmują wbudowany tylny spojler, który poprawia własności aerodynamiczne oraz podwójną rurę wydechową, która podkreśla osiągi silnika.

Wnętrze.

Wszystkie wnętrza zostały stworzone z materiałów najwyższej jakości: skóra na siedzeniach, kierownicy i mieszku dźwigni zmiany biegów. Miękkie w dotyku materiały na górnej części deski rozdzielczej oraz chromowane wykończenia sprawiają, że nowy Fiat jest najlepszym przykładem doskonałego włoskiego wykonania. Wnętrze 124 Spider zostało zaprojektowane i zbudowane, aby zapewnić maksymalny komfort. Co więcej, ergonomiczny design samochodu został starannie zaprojektowany i dokładnie zestrojony, aby zapewnić doskonałe rozmieszczenie pedałów, kierownicy i skrzyni biegów.

Ekskluzywny design deski rozdzielczej, z błyszczącą nakładką, czarną lub srebrną w zależności od poziomu wyposażenia, dodatkowo podkreślają miękkie w dotyku materiały. Kierownica została zaprojektowana ergonomicznie, aby poprawić zwrotność pojazdu i jest obszyta skórą wysokiej jakości. Również fotele, o lekkiej strukturze siateczkowej i ekskluzywnym kształcie elementów wykończenia i pianki, zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić najwyższy poziom komfortu. Poszycia drzwi wykonane są z wysokiej jakości, miękkich w dotyku materiałów, a chromowany uchwyt posiada satynowe wykończenie.

Deska rozdzielcza przed fotelem kierowcy ma trzy wskaźniki, w tym centralnie umieszczony obrotomierz, zaprojektowane do sportowej jazdy.

Silnik, skrzynia biegów i zawieszenie.

W regionie EMEA Fiat 124 Spider wyposażony jest w niezawodny 1,4-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy z technologią MultiAir, który dostarcza moc 140 KM (103 kW) i moment obrotowy 240 Nm. Silnik zachował swoje cechy wyróżniające: cztery cylindry w układzie rzędowym z aluminiową głowicą, o średnicy cylindra 72 mm i skoku 84 mm, dające łączną pojemność skokową 1368 cm3. Fiat 124 Spider osiąga maksymalną prędkość 215 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Wyjątkowa dynamika auta jest również uzyskiwana dzięki napędowi na tylne koła, bardzo dobremu rozkładowi masy i nisko położonemu środkowi ciężkości.

Lekka, manualna skrzynia do szybkiej i dokładnej zmiany biegów.

Układ napędowy w Fiacie 124 Spider jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów o kompaktowej i lekkiej konstrukcji. Przełożenia są bezpośrednie i płynne, a zwrotność dźwigni optymalna. Dobór tego rodzaju przekładni pozwala na zastosowanie kompaktowego tylnego układu różnicowego, który zwiększa wydajność przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa. Pedał sprzęgła został zoptymalizowany, aby umożliwić kierowcy precyzyjną kontrolę nad fazą ruszania i szybką zmianę biegów, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy.

Zawieszenie i układ kierowniczy opracowane dla doskonałej dynamiki jazdy.

Z przodu, nowy 124 Spider wykorzystuje eleganckie zawieszenie czworoboczne, natomiast z tyłu zastosowano architekturę wielowahaczową w celu zapewnienia całkowitej kontroli nad pojazdem na zakręcie. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu z podwójnym zębnikiem, układ kierowniczy Fiata 124 Spider pracuje lekko i reaktywnie, obniżając stres na drodze. Bezpośrednie zblokowanie mechanizmu z zębatką zapewnia wyjątkowo precyzyjną reakcję na polecenia, nawet wtedy, gdy przyspieszenia poprzeczne są szczególnie wysokie. Pozycja kolumny kierowniczej oraz przełożenie układu kierowniczego, gwarantują liniową reakcję, która dopasowuje się do każdego stylu jazdy.

Technologia i multimedia.

Nowy Fiat 124 Spider dostarcza szeroką gamę wyposażenia high-tech, które wzmacnia sportowy charakter samochodu i pozwala Klientom pozostawać bezpiecznie w kontakcie w każdej chwili.

124 Spider posiada deskę rozdzielczą z trzema wskaźnikami z eksponowanym dużym obrotomierzem pośrodku, prędkościomierzem po prawej i wyświetlaczem danych po lewej stronie, umożliwiając kierowcy, na pierwszy rzut oka, monitorowanie wszystkich kluczowych informacji podczas jazdy.

Nowy Fiat 124 Spider oferuje łatwe w obsłudze systemy multimedialne. Standardowy, zawiera 7" ekran dotykowy, radio AM/FM, odtwarzacz MP3, dwa porty USB, gniazdo zewnętrzne AUX, sześć głośników, sterowanie multimedialne i łączność Bluetooth. Wersja wyposażenia Lusso pozwala również doposażyć samochód w tylną kamerę i system nawigacji.

Funkcją, którą można również znaleźć w systemie 7-calowym, jest rozpoznawanie głosu pozwalające kierowcy obsługiwać telefon komórkowy, muzykę i system nawigacji bez użycia rąk, aby umożliwić mu skupienie się na jeździe. Funkcja odpowiedzi głosowej na SMS pozwala natomiast kierowcom z kompatybilnym telefonem komórkowym odpowiadać na wiadomości tekstowe przy użyciu predefiniowanych odpowiedzi.

Inne dostępne opcje obejmują nawigację. Aby uzyskać doskonałą jakość dźwięku, nawet przy otwartym dachu, można wybrać oferowany system audio Bose Premium z dziewięcioma głośnikami, w tym dwoma głośnikami w zagłówkach każdego siedzenia oraz subwooferem.

Bezpieczeństwo.

Nowy Fiat 124 Spider oferuje szeroką gamę urządzeń zarówno standardowych, jak i opcjonalnych, zapewniających bezpieczeństwo czynne i bierne. Tylne światła LED, cztery poduszki powietrzne i ABS są zawsze dostarczane w standardzie, wraz z zaawansowanymi systemami kontroli stabilności. Na przykład układ ESC zwiększa kontrolę kierowcy nad pojazdem, pozwalając mu utrzymać stabilny kierunek w każdych warunkach jazdy. Jest przydatny w sytuacjach krytycznych, np. na zakrętach i nawierzchniach mieszanych, przy występującym na nich śniegu, lodzie i żwirze. ESC stosuje selektywne hamowanie i steruje pedałem gazu, aby sprowadzić samochód z powrotem na prostą, jeśli zostanie wykryta różnica między działaniem kierowcy i trajektorią. W końcu, co jest nie mniej ważne, układ EBD reguluje rozkład siły hamowania z przodu i z tyłu tak, aby zoptymalizować drogę hamowania i kontrolę przy każdym obciążeniu samochodu.

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wykorzystują system Constant-Force Retractors (CFR), pozwalający kontrolować siłę nacisku pasa na pasażera, a następnie stopniowo obniżać ją w sposób kontrolowany. Co więcej, w przypadku zderzenia aktywne ograniczniki obciążenia optymalizują ochronę klatki piersiowej w zależności od wagi.

Karoseria wykonana jest z materiałów o wysokiej wytrzymałości, z dedykowanymi elementami konstrukcyjnymi, zaprojektowanymi specjalnie do pochłaniania energii w przypadku zderzenia, co zwiększa ochronę pasażerów. Kolumna kierownicy jest zaprojektowana tak, aby pochłaniała energię, a pedał hamulca jest typu nieinwazyjnego: wszystkie te rozwiązania pomagają zmniejszyć obrażenia w razie wypadku.

Inne elementy sprawiają, że wrażenia z jazdy za kierownicą nowego Fiata 124 Spider cechuje prawdziwa wygoda. Należą do nich na przykład, system wspomagania parkowania tyłem ParkSense, który wykrywa wszelkie nieruchome obiekty w trakcie parkowania tyłem przy niskich prędkościach oraz kamera cofania, która zapewnia szeroki kąt widzenia obszaru bezpośrednio za pojazdem. Dostępne są również inne systemy, takie jak Keyless Entry, zaprojektowany, aby umożliwić otwieranie samochodu i uruchomienie silnika z kluczykiem w kieszeni, a także czujniki światła i deszczu.

Wreszcie, można także zamówić sterowany głosem system audio-informacyjny, który pozwala kierowcy używać telefonu kompatybilnego z systemem Bluetooth, utrzymując ręce mocno na kierownicy i bez odrywania wzroku od drogi. Za pierwszym razem, kiedy Bluetooth i telefon są parowane, książka telefoniczna jest automatycznie pobierana i synchronizowana. Potem, aby wybrać kontakt wystarczy wypowiedzieć na głos jego nazwę.
System ten pozwala kierowcy wybrać jeden z dostępnych trybów radiowych i dostrajać się do stacji AM/FM i radia cyfrowego.

Gama na rynek EMEA.

124 Spider.

Wersja wyposażenia 124 Spider obejmuje podwójne rury wydechowe, pałąk przeciwkapotażowy z czarnym wykończeniem oraz dodatkowo słupek i klamki w kolorze nadwozia. Samochód jest standardowo wyposażony w koła z 16'' felgami aluminiowymi oraz tapicerkę siedzeń z czarnej tkaniny, reflektory halogenowe, tylne zintegrowane światła LED i tempomat. Wewnątrz, miękkie w dotyku materiały deski rozdzielczej są zdobione srebrnym wykończeniem.

Lusso.

Wersja wyposażenia Lusso dodaje następujące elementy do wersji 124 Spider: 17'' felgi aluminiowe, słupek przedni i pałąk przeciwkapotażowy ze srebrną ramką, chromowane podwójne rury wydechowe oraz światła przeciwmgielne w standardzie. Ekskluzywne wnętrze obejmuje skórzaną tapicerkę siedzeń w kolorze czarnym lub tobacco, tapicerowaną dolną część deski rozdzielczej i krawędź deski rozdzielczej z widocznymi przeszyciami oraz automatyczną klimatyzację.

Obie wersje wyposażenia obejmują 4 poduszki powietrzne, radio MP3 z gniazdem USB i 7” ekranem dotykowym oraz czterema głośnikami, skórzaną kierownicę.

Mopar dla nowego Fiata 124 Spider.

Mopar - marka referencyjna FCA w zakresie usług, obsługi Klienta, oryginalnych części zamiennych i akcesoriów - opracował specjalną linię akcesoriów, która podkreśla stylistyczne cechy nowego Fiata 124 Spider. Obejmują one główne elementy przypominające o włoskim stylu kultowego samochodu, który narodził się prawie 50 lat temu, a którego nazwę nosi jego następca. Elementy te to: jasnosrebrzysty bagażnik tylny i boczne lusterka, a zwłaszcza bezprecedensowe felgi w wersji Historical.

Możliwości dostosowywania dopełnia błyszcząca czarna linia, która podkreśla ducha samochodu luksusowego.

Od obramowania szyby przedniej do wykończenia zagłówka siedzenia, od lusterek do specjalnego zestawu felg aluminiowych oraz charakterystyki wnętrza odzwierciedlanej przez uchwyty na kubki i wloty powietrza.
Uchwyty na kubki i wloty powietrza są również dostępne odpowiednio w kolorze srebrnym i czerwonym.

Należy także zwrócić uwagę na chromowane logo 124 na czarnym lub czerwonym tle, usytuowane na przedniej osłonie wlotu powietrza.

Dostępne zestawy aluminiowych nakładek na pedały podkreślają sportowy charakter samochodu, podobnie jak nakrętki zaworów ozdobione logo Fiata w kolorze czarnym i srebrnym, przednie i tylne błotniki i rozpórka, która przyczynia się do poprawy przyczepności nowego Fiata 124 Spider.

Mopar Vehicle Protection.

Program Mopar Vehicle Protection pozwala właścicielom samochodów utrzymać ich pojazdy w optymalnym stanie, oferując szeroki zakres umów serwisowych gwarantowanych przez Fiat Chrysler Automobiles. Zaprojektowany, aby zapewnić właścicielom aut przyjemność z jazdy ich samochodami bez problemów i bez żadnych nieprzewidzianych zdarzeń.

Tylko Mopar Vehicle Protection daje pewność, że wszelkie naprawy będą wykonywane przez wysoko wykwalifikowanych i wyspecjalizowanych profesjonalistów w autoryzowanych warsztatach Fiata w całej Europie, przy użyciu wyłącznie oryginalnych części zamiennych.

Portfel produktów Mopar Vehicle Protection zawiera szeroką i elastyczną gamę rozszerzonych gwarancji i planów serwisowych, które można przenieść na nowego właściciela w przypadku sprzedaży samochodu.

Każdy z nich jest pomyślany tak, aby dostosować go do potrzeb kierowcy, dzięki szeregowi różnych wariantów ochrony, zależnych od trwałości i przebiegu.

Dla nowego Fiata 124 Spider Mopar Vehicle Protection planuje zaoferować szeroką gamę usług, które utrzymają Twój pojazd w idealnym stanie, gotowy do jazdy. Przykładowo, celem przedłużonej gwarancji Maximum Care jest objęcie swym działaniem wszystkich mechanicznych i elektrycznych części samochodu a po upływie gwarancji producenta wydłużenie gwarancji o maksymalnie 3 lata.

Program serwisów planowanych Easy Care, ustala stałą cenę regularnego serwisowania przez okres do 5 lat, zapewniając naszym Klientom pewność, że okresowy przegląd ich pojazdu nie zostanie pominięty.

Umowy serwisowe Mopar Vehicle Protection mogą zostać wykupione bezpośrednio przy zakupie nowego samochodu oraz (w razie potrzeby) być włączone w ofertę finansowania FCA Bank (na wybranych rynkach). Easy Care można wykupić w dowolnym momencie przed pierwszą usługą, natomiast MAXIMUM CARE można zamówić w ciągu 24 miesięcy od daty rejestracji pojazdu.

myFiat.

Mopar Owner Centre (Centrum Właścicieli Mopar) jest już dostępne także dla nowych Klientów Fiata 124 Spider. Mopar Owner Centre, laureat nagrody Italian Key Interactive Awards, jest platformą posprzedażną FCA pełną wysokiej jakości treści poświęconych pielęgnacji i serwisowaniu pojazdów.

Treści umieszczane w publicznie dostępnej sekcji obejmują szeroki zakres informacji na temat świata obsługi posprzedażnej - usługi, akcesoria, oryginalne części zamienne, obsługa Klienta, materiały promocyjne, e-sklep i dokumentacja techniczna - wszystko to dostępne w 21 krajach regionu EMEA: Włochy, Hiszpania, Belgia, Luksemburg, Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Polska, Portugalia, Szwecja, Austria, Szwajcaria, Irlandia, Grecja, Maroko, Dania, Republika Południowej Afryki, Rosja, Serbia i Węgry.

Rejestrując swojego nowego Fiata 124 Spider w zastrzeżonej strefie „myFiat", Klienci uzyskują dostęp do szeregu usług, ekskluzywnych treści i dedykowanych promocji wraz z licznymi innowacyjnymi usługami.

Strefa „myFiat" jest dostępna w 15 krajach: Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Holandii, Belgii, Danii, Grecji, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Irlandii, Szwecji, Szwajcarii i Republice Południowej Afryki.

Dziedzictwo.

Fiat 124 Sport Spider zaprezentowany został na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej w Turynie w listopadzie 1966 roku i został wprowadzony na rynek w USA dwa lata później. Prawie 50 lat po swoim debiucie 124 Spider to nadal ikona zarówno dla kolekcjonerów, jak i miłośników samochodów. Spider był wyposażony w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, silnik 1438 cm3 z podwójnym wałkiem rozrządu oraz hamulce tarczowe we wszystkich czterech kołach i wycieraczki szyby przedniej z biegiem przerywanym.

124 Spider, ewolucja sedana Fiat 124 - samochodu średniego segmentu z lat 60-tych XX wieku, był prawdziwym samochodem sportowym, który przez długi czas odnosił wyjątkowe sukcesy, zarówno na rynku krajowym, jak i poza nim. Samochód, który był produkowany przez 19 lat z rzędu, właściwie przeżył prawie wszystkie inne samochody sportowe swoich czasów. W samych tylko Stanach Zjednoczonych między rokiem 1968 a 1985 sprzedano ponad 170 000 tych aut.

Amerykanie oszaleli na puncie proporcji i zauważalnie włoskiego stylu Spidera, a także jego wodoodpornego miękkiego dachu, który można było złożyć bezpośrednio z fotela kierowcy, bardzo szybko i prosto. Konstrukcja Fiata 124 Spider - stworzona przez Pininfarinę, historycznego partnera Fiata w tworzeniu wersji specjalnych, okazała się tak popularna, że właściwie pojazd przeszedł zaledwie kilka drobnych zmian stylistycznych w trakcie swojej dwudziestoletniej historii produkcji i obecnie jest nadal uważany za jeden z największych sukcesów komercyjnych tego turyńskiego zakładu.

Druga seria modelu w Europie została zaprezentowana w 1969 roku i wyróżnia się sporym silnikiem 1608 cm3 oraz pewnymi modyfikacjami stylizacji, w tym dwoma panelami na przedniej masce i większymi, zintegrowanymi światłami tylnymi; wreszcie, w 1972 roku, na rynek została wprowadzona trzecia seria, który to model mógł poszczycić się dwoma nowymi układami napędowymi, pochodzącymi z Fiata 132, o pojemnościach 1592 i 1756 cm³.

W Stanach Zjednoczonych, prawie dziesięć lat po pierwszym zaprezentowaniu, Fiat 124 Spider odnosił takie sukcesy, że Fiat postanowił od 1975 roku produkować pojazd wyłącznie na ten rynek. W 1979 roku pojazd został przemianowany na Spider 2000 – nazwa, która odnosiła się do nowego silnika o pojemności 1995 cm3.

Pod koniec roku 1981 Pininfarina przebudowała cały proces produkcyjny samochodu, który został ponownie wprowadzony na rynek w Europie. W 1982 roku produkcja Spider przez Fiata i Pininfarinę biegła równolegle: Fiat produkował najnowsze modele Spider 2000, a Pininfarina rozpoczęła produkcję własnej wersji, sprzedawanej w USA, jako Pininfarina Spider Azzurra, a w Europie jako Pininfarina Spider Europa.

W modelu Pininfarina Spider Azzurra w standardzie występowała skórzana tapicerka, system stereo/odtwarzacz kasetowy i elektrycznie opuszczane szyby.

Produkcji modelu Spider zaprzestano w 1985 roku, po sprzedaniu niemal 200 000 samochodów. Amerykański debiut na Salonie Samochodowym w Los Angeles w 2015 roku, a następnie europejska premiera na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2016 roku pokazują jak głęboko nowy Fiat 124 Spider zakorzeniony jest w tradycji tego legendarnego samochodu i w jaki sposób pragnie sprawić, by nowe pokolenie entuzjastów samochodów zakochało się w jego stylu i jego typowo włoskich osiągach.

 

Źródło: informacja prasowa

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!