Na Salonie w Hanowerze debiutuje czwarta edycja Nowego Doblò. Sprzedawane w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której sprzedawany jest jako Promaster City pod marką RAM, Nowe Doblò to samochód światowy, tak samo jak nowy Ducato, i ma szansę przyczynić się do rozwoju Fiat Chrysler Automobiles w branży lekkich samochodów dostawczych.
Następca cieszącego się dużą popularnością modelu (od roku 2000 po dzień dzisiejszy został wybrany przez ponad milion Klientów), Nowy Doblò stawia na ugruntowanie swojej pozycji w tym segmencie rynku, który stanowi około 25% wszystkich, europejskich lekkich samochodów dostawczych.
Wprowadzany do sprzedaży na początku 2015 roku, Nowy Doblò oferuje najszerszą gamę w tym segmencie, składającą się z czterech wersji nadwozia (Cargo, Kombi, Kabina ze skrzynią i Platforma do zabudowy), dwa warianty wysokości i dwa długości nadwozia. W sumie Klient ma do wyboru około 200 różnych typów nadwozia i ponad 1000 możliwych wariantów i rozwiązań od furgonów do szybkich środków transportu, od wersji zabudowanych przeznaczonych do konkretnych celów do pojazdów specjalnych.
Nowy samochód dostawczy Fiat Professional oferuje odnowioną stylistykę zarówno nadwozia jak i wnętrza pojazdu. Nowoczesny i wyróżniający się przód zdobi nowa maska silnika (teraz bardziej zwężona i spójna z linią dachu), nowe zderzaki oraz większa krata chłodnicy a z tyłu nowe lampy zespolone, które podkreślają poziome przetłoczenia. Wnętrze Nowego Doblò wyróżnia się całkowicie odnowioną kabiną: deska rozdzielcza, tapicerka foteli, kierownica, zestaw wskaźników i panele drzwi mają nowy wygląd.
Nowy styl zapewnia wyższy poziom funkcjonalności, który wraz z osiągami stanowi kluczowy element, na którym skupili się projektanci podczas realizacji Nowego Doblò. Funkcjonalność tę doskonale obrazuje nowe podwójne siedzenie pasażerów oferujące 3 miejsca z przodu, pod którym umieszczony jest pojemny schowek na drobne przedmioty. Środkowy fotel składa się i może zmienić się w podłokietnik lub półkę na dokumenty, natomiast fotel boczny, po złożeniu umożliwia przewożenie długich przedmiotów i mocowanie ich za pomocą praktycznych haków umieszczonych w oparciu siedzenia.
Funkcjonalne są również lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i szeroka oferta w zakresie multimediów, obejmująca radio wyposażone w Bluetooth i gniazdka USB/AUX. Ponadto, dostępny jest ekskluzywny system Uconnect z 5", kolorowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją oraz cyfrowym radiem w technologii DAB.
Pojęcie funkcjonalności odnosi się także do przedziału ładunkowego charakteryzującego się regularnym kształtem, ergonomicznymi klamkami a także do praktycznych, dwuskrzydłowych drzwi tylnych otwieranych na boki pod kątem 180 stopni. Nie należy zapominać, że pojemność przedziału ładunkowego wynosi imponujące 5 m3 a ładowność użytkowa z kierowcą jest równa 1000 kg.
Nowy samochód dostawczy wyposażono w niezależne, dwuwahaczowe tylne zawieszenie bi-link zapewniające doskonały komfort jazdy i jednocześnie bezkonkurencyjną ładowność. Ponadto, zgodnie potwierdzając sprawdzoną strategię Fiat Professional opartą na zasadzie „optymalnego wyboru silnika" („one mission-one engine"), jednostki napędowe Nowego Doblò gwarantują maksymalne osiągi w zależności od różnych wymagań zawodowych i rodzajów zastosowania: od jazdy po mieście po długie trasy, plasując się na szczycie w swojej kategorii w zakresie spalania i emisji, dzięki dwupaliwowej wersji silnika 1.4 TurboJet na CNG/benzynę.
Jeżeli chodzi o silniki turbodiesel o pojemności 1.3 l i 1,6 l, poprawiona została krzywa momentu obrotowego, która osiąga wyższą wartość już przy niskich obrotach (w silniku 1.3 MJet poprawa o około 40%), w celu większej elastyczności i szybkości reakcji silnika. Jednostki napędowe 1.3 Multijet II o mocy 90KM i 1.6 MultijetII o mocy 105 KM dostępne są również w wersji „EcoJet" i oferują znaczące zmniejszenie spalania i emisji CO2, dzięki zastosowaniu: systemu Start&Stop, opon z niskimi oporami toczenia, oleju o niskiej lepkości, „inteligentnego" alternatora, pompy oleju o zmiennej pojemności i pakietu aerodynamicznego. To wszystko gwarantuje niezwykłą wartość emisji 115 g/km di CO2 i spalanie na poziomie 4,4 l/100km. Po wprowadzeniu modelu na rynek dostępny będzie system kontroli napędu Traction+ poprawiający trakcję samochodu na trudnych i śliskich nawierzchniach (na przykład na śniegu czy błocie).Nie zapomniano też o komforcie akustycznym pojazdu. W Nowym Doblò zastosowano specjalne rozwiązania wygłuszające, które pozwalają zredukować średnio o 3dB poziom hałasu w kabinie .
Gama silników Nowego Doblò obejmuje sześć silników turbodiesel: 1.3 MultiJet II (o mocy 75 i 90 KM) i maksymalnym momencie 200 Nm, 1.6 Multijet II (o mocy 100 i 105 KM) i maksymalnym momencie 290 Nm, 1.6 Multijet II o mocy 90 KM i maksymalnym momencie 200 Nm ze zrobotyzowaną skrzynią biegów oraz 2.0 Multijet II o mocy 135 KM i maksymalnym momencie 320 Nm, i trzy silniki benzynowe: 1.4 o mocy 95 KM i maksymalnym momencie 127 Nm, 1.4 TurboJet o mocy 120 KM i maksymalnym momencie 206 Nm oraz 1.4 TurboJet o mocy 120 KM i maksymalnym momencie 206 Nm z podwójnym zasilaniem (benzyna/CNG). Posiadające homologację Euro 5+ silniki diesel wyróżniają się świetnymi osiągami, są ciche, przyjemne w prowadzeniu, koszty ich eksploatacji są niskie (zużycie paliwa i przeglądy), a przede wszystkim niezawodne i przyjazne dla środowiska. Silniki benzynowe są już zgodne z limitami emisji Euro6.
Podobnie jak poprzednie generacje modelu, Nowy Doblò będzie produkowany w tureckiej fabryce Tofaş w miejscowości Bursa, jednym z najlepszych zakładów produkcyjnych na świecie, wyróżnionych złotym poziomem w światowej klasyfikacji World Class Manufacturing.