Nowy Ford Mondeo debiutuje w Europie

LeadPhoto Nowy Ford Mondeo debiutuje w Europie
Nowy Ford Mondeo jest pierwszym modelem tej firmy zbudowanym na opracowanej przez Forda globalnej platformie segmentu C/D. Oferuje dynamiczny design, nową paletę jednostek napędowych w tym zespół hybrydowy oraz konkurencyjną cenę.
Content

Nowy Ford Mondeo urósł, jego długość to 487 cm, a szerokość 185 cm, dynamiczną sylwetkę podkreśla poprowadzona niżej linia dachu. Przód auta nawiązuje do sportowego modelu Mustang, a tył do obecnej generacji Mondeo.

W sportowym nadwoziu wyróżnia się otwierane okno dachowe, stosowane w wersji kombi. Pochylony profil auta produkowanego w nowoczesnej fabryce Forda w Walencji (Hiszpania) odzwierciedla „wizualną lekkość” nadwozia, natomiast w wyrafinowanym i technologicznym przednim pasie umieszczono typową dla Forda trapezoidalną osłonę chłodnicy, którą otaczają wąskie, precyzyjnie wycięte klosze reflektorów. Z przodu wzrok przykuwa również wybrzuszona maska silnika. Wewnątrz kierowcę Forda Mondeo wita cyfrowo - analogowa tablica przyrządów oraz elegancka, zachodząca na boki konsola centralna, dająca poczucie przebywania w kokpicie sportowego auta.

W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowym Fordzie Mondeo znajdzie się silnik 1,5 litra EcoBoost, jednostka 2,0 litra EcoBoost, jak również wydajna i zaskakująco mocna konstrukcja benzynowa 1,0 litra EcoBoost, która już trzeci raz z rzędu została nagrodzona tytułem najlepszego silnika na świecie „International Engine of the Year”. Ford Mondeo będzie również oferowany z jednostką wysokoprężną 2,0 TDCi z układem podwójnego, sekwencyjnego turbodoładowania. Silnik rozwija 210 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Na rynku pojawi się również model ECOnetic Technology napędzany silnikiem Diesel o pojemności 1,6 litra. Szacowana emisja CO2 wyniesie 94 g/km, co będzie jednym z najlepszych wyników w klasie. Ofertę uzupełni konstrukcja 2,0 litra TDCi w wersji o mocy 150 i 180 KM. Z kolei czterodrzwiowy Ford Mondeo Hybrid zostanie wyposażony w specjalnie przygotowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, silniki elektryczne oraz akumulator litowo-jonowy 1,4 kWh. Emisja CO2 będzie wynosiła w tym przypadku 99 g/km. W całej gamie silnikowej inżynierowie Forda zmiejszyli zużycie paliwa i ekologiczną o nawet 14 procent, stosując takie układy, jak na przykład aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika.

Nowy Ford Mondeo wykorzystuje zaawansowane materiały i techniki produkcyjne, aby zaoferować wyższą wytrzymałość i wyższy poziom bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zredukowaniu masy własnej i zwiększeniu wydajności ekologicznej. Inżynierowie Forda zastosowali hydroformowaną stal o wysokiej wytrzymałości w słupkach A i B oraz w relingach dachowych, co jest ewenementem w branży motoryzacyjnej. Nowa, magnezowa struktura wewnętrzna pokrywy bagażnika w modelach cztero- i pięciodrzwiowych pozwala zaoszczędzić około 40 procent masy własnej w porównaniu z elementami wykonanymi ze stali. Ford Mondeo z silnikiem 1,5 litra EcoBoost jest o 25 kilogramów lżejszy od modelu 1,6 litra EcoBoost poprzedniej generacji, przy czym 80 procent zaoszczędzonej masy własnej zostało zainwestowane w technologie obniżające zużycie paliwa, obniżające emisję CO2 oraz poprawiające komfort i bezpieczeństwo.

- Kilogramy zaoszczędzone w fazie projektowania zostały spożytkowane na technologie obniżające paliwo, takie jak osłony aerodynamiczne i układ Auto-Start-Stop, a także na elementy z zakresu komfortu i udogodnień oraz bardziej wytrzymałą i bezpieczniejszą strukturę nadwozia – powiedział Ulrich Koesters, dyrektor linii pojazdów, Ford of Europe.

W nowym Fordzie Mondeo zadebiutują pierwsze w europejskim sektorze motoryzacyjnym tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa. W razie kolizji, pasy powiększają swoją objętość, aby rozproszyć siłę uderzenia pięć razy bardziej wydajnie, niż w przypadku tradycyjnych pasów.

Pierwsza w segmencie technologia MyKey pozwoli kierowcy zaprogramować kluczyk do Forda Mondeo w taki sposób, aby inne osoby prowadzące samochód - z reguły młodsi kierowcy - nie mogły odbierać przychodzących połączeń telefonicznych, przekraczać ustalonej prędkości maksymalnej, dezaktywować systemów bezpieczeństwa i układów wspomagające jazdę czy ustawiać maksymalnej głośności systemu audio. Dodatkowo, jeśli osoba, której właściciel Forda Mondeo użyczył swoje auto nie zapnie pasów bezpieczeństwa, włączenie systemu audio nie będzie w ogóle możliwe.

-Ford Mondeo nigdy nie był tak atrakcyjny dla klienta, oferując do wyboru stylowe odmiany czterodrzwiową, pięciodrzwiową i kombi, a także pełną gamę jednostek napędowych, w tym pierwszą tego typu odmianę z elektrycznym układem hybrydowym - powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!