Nowy Hyundai i10

LeadPhoto Nowy Hyundai i10
i10 drugiej generacji jest 80 mm dłuższy, 65 mm szerszy i 50 mm niższy od poprzednika. Na początku w ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe.
Content

i10 debiutowało w 2007 r po sukcesie modelu i30. Po 6 latach produkcji producent zdecydował się na odnowienie najmniejszego auta ze swojej gamy.
Pod maską również rewolucja. Mniejszy silnik zachowała moc 66 KM, lecz generowana jest ona o 700 obrotów niżej. Silnik ma trzy cylindry i pojemność 1 litra. Mocniejszy 4-cylindrowiec ma stanowić 40% sprzedaży i zapewnia lepsze osiągi. 86 koni i 120 Nm pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 12,3 s. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 155 i 171 km/h.

Chwilowo nic nie wiadomo o wersji wysokoprężnej. Poprzednik posiadał silnik 1.1 CRDI o mocy 75 KM i momencie obrotowym 153 Nm. Był też najoszczędniejszy z całej gamy spalając średnio 4,3 l/100km. Być może Hyundai zdecyduje się na drobną modernizacje tej jednostki, tak by dostosować ja do wymogów Euro6 i zaoferuje go klientom pod koniec 2014 r.

Dzięki zwiększeniu długości wnętrze zyskało na przestronności, również bagażnik jest większy i to aż o 10%. Nowa deska rozdzielcza została ciekawie zaprojektowana, nie zapomniano też o ergonomii. Wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu ręki a ich obsługa jest intuicyjna. Dwukolorowa deska rozdzielcza i tapicerka ożywiają wnętrze. Bogatsze wersje będą wyposażone w multifunkcyjną kierownicę oraz klimatronik.

Bazowa wersja będzie posiadać 14 calowe koła stalowe, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby przednie, ABS, poduszki powietrzne, radio z CD i USB oraz regulowaną kolumnę kierowniczą

Nowy Hyundai będzie dostępny na początku przyszłego roku. Cena podstawowej wersji pozostanie na dotychczasowym poziomie czyli nieco ponad 30 tysięcy złotych. Szykuje się ciekawy konkurent dla Fiata Pandy, zwłaszcza gdy producent zdecyduje się na udzielenie, znanej z innych modeli, 5 letniej gwarancji.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!