Nowy Jeep Grand Cherokee 2014

LeadPhoto Nowy Jeep Grand Cherokee 2014
Jeep Grand Cherokee MY2014 wejdzie na rynki Europy w lipcu bieżącego roku z ofertą wersji modelowych Laredo, Limited i Overland oraz bardziej ekskluzywnej, Grand Cherokee Summit.
Content

Od czasu premiery rynkowej w roku 1992 Jeep Grand Cherokee reprezentuje wysokie standardy w zakresie mocy napędu, komfortu, innowacyjności wyposażenia i wykonania. Dzisiaj, ten najczęściej nagradzany pełnowymiarowy SUV, zmienia się po raz kolejny – prezentując nowy design nadwozia i wnętrza, szereg nowości technologicznych oraz nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią przekładnią. Oferowana jako wyposażenie seryjne całej gamy modelowej nowa skrzynia biegów w sposób znaczący zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin przy jednoczesnej poprawie przyspieszeń.

Każda z wersji modelowych MY 2014 otrzymała nowe elementy designu nadwozia i wnętrza, wśród których wyróżnić można reflektory Bi-ksenonowe (HID) ze światłami LED do jazdy dziennej (DRL), nowe wzory obręczy kół oraz nowe zestawy kolorystyczne wnętrza i karoserii. Ekskluzywność wystroju wnętrza podkreślają materiały klasy Premium w rodzaju skóry Natura Plus i ornamentacji z wysokogatunkowego drewna, a także nowy design trójramiennej kierownicy. W skład wyposażenia Grand Cherokee MY2014 wchodzi dwupanelowe okno dachowe CommandView, które rozciąga się od krawędzi szyby czołowej aż do tyłu pojazdu. CommandView ma powierzchnię dwukrotnie większą niż tradycyjne okno dachowe i składa się z dwóch paneli szklanych, przesłanianych w miarę potrzeby montowaną seryjnie, elektryczną roletą słoneczną. Przedni panel odsuwa się do tyłu, stały panel tylny natomiast – doświetla przestrzeń drugiego rzędu, otwierając panoramiczny widok na niebo. Okno dachowe CommadView stanowi wyposażenie standardowe wersji modelowych Overland, Summit i SRT oraz opcjonalne dla wersji Grand Cherokee Limited. Nowością w sferze infotainmentu jest zaawansowany system Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz 7-calowy, konfigurowalny wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Ekskluzywnym elementem wyposażenia topowej wersji Summit oraz wyczynowej Grand Cherokee SRT jest także 19-głośnikowy system audio „surround sound” marki Harman Kardon o mocy 825 W. Jeep Grand Cherokee 2014 posiada również najnowocześniejsze wyposażenie bezpieczeństwa czynnego i biernego, m.in. ulepszony system ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning i ograniczania skutków kolizji Crash Mitigation oraz system kontroli prędkości w terenie Selec-Speed Control, które uzupełniają i tak już rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Oferta napędu 4x4 Grand Cherokee 2014 obejmuje trzy systemy: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym poślizgu wewnętrznym (ELSD) oraz przewidziany wyłącznie dla wersji SRT – aktywny system Quadra-Trac typu “on-demand”, obejmujący również tylny mechanizm różnicowy ELSD. Stanowiący wyposażenie standardowe modeli Overland i Summit system zawieszenia pneumatycznego Quadra-Lift pozwala zwiększać wysokość nadwozia nad podłożem - do maksymalnego prześwitu 280 mm. Wyposażeniem seryjnym Grand Cherokee SRT 2014 jest aktywny system napędu 4x4 Quadra-Trac typu “on-demand” korzystający z różnego rodzaju czujników, aby możliwie niezwłocznie wykrywać i przeciwdziałać poślizgowi kół. Układ Throttle Anticipate pozwala rejestrować szybsze ruchy pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca pod kątem zwiększenia trakcji, zanim nastąpi utrata przyczepności. W momencie wykrycia poślizgu kół − nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego przekazywane jest na to koło osi tylnej, które wykazuje maksimum trakcji wobec podłoża. Skrzynka rozdzielcza systemu Quadra-Trac ma ponadto wpływ na charakterystykę jezdną poprzez odpowiedni rozdział momentu obrotowego na oś przednią i tylną – wspomagając w ten sposób utrzymanie zamierzonego przez kierowcę toru jazdy.

Jeep Grand Cherokee SRT wyposażony jest również w system kontroli trakcji z użyciem hamulców BTCS współpracujący z przednim mechanizmem różnicowym oraz tylnym mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym poślizgu wewnętrznym (ELSD), który wpływa na poprawę własności jezdnych poprzez eliminację poślizgu kół tylnych i odpowiedni rozdział momentu obrotowego na koło zachowujące przyczepność do podłoża.

Źródło: Jeep

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!