Nowy Mercedes-Benz Klasy S: oświetlenie, detale i komfort

LeadPhoto Nowy Mercedes-Benz Klasy S: oświetlenie, detale i komfort
Nowa Klasa S oferuje całą gamę innowacji, w tym zupełnie nowe, wysoce efektywne silniki z szeregiem przełomowych rozwiązań z zakresu elektryfikacji układu napędowego. Systemy z rodziny Intelligent Drive pokonują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. I wreszcie wygoda – niekwestionowany lider segmentu premium w dziedzinie komfortu i dobrego samopoczucia również w tych względach ustanawia nowe standardy. Sprzedaż modelu rusza w tym miesiącu.
Content

Odnowiona Klasa S otrzyma trzy zupełnie nowe silniki: dwie 6-cylindrowe jednostki rzędowe, benzynowe i wysokoprężne, oraz nowy benzynowy motor V8 biturbo. Ponadto Mercedes-Benz planuje wprowadzenie hybrydowej wersji plug-in, która w trybie elektrycznym będzie mogła przejechać dystans około 50 km. Równocześnie swoje światowe premiery świętują przełomowe rozwiązania takie jak 48-woltowy alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG – Integrated Starter Generator) czy układ doładowania z elektryczną sprężarką.

Flagowy model Mercedes-Benz stawia następny znaczący krok w kierunku jazdy autonomicznej i na kolejny poziom winduje możliwości systemów z rodziny Intelligent Drive. Aktywny układ kontroli odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania (Active Steer Assist) zapewniają jeszcze skuteczniejsze wsparcie kierowcy w utrzymaniu bezpiecznego dystansu i toru jazdy, a prędkość jest teraz regulowana automatycznie np. z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań czy rond (różnice obowiązujące w poszczególnych krajach mogą wpłynąć na zakres działania poszczególnych funkcji).

Diodowe reflektory matrycowe MULTIBEAM LED błyskawicznie i niezwykle precyzyjnie regulują rozkładu strumienia świetlnego zależnie od aktualnych warunków drogowych. Światła drogowe ULTRA RANGE wyróżniają się maksymalną intensywnością, na jaką zezwala prawo – w efekcie na dysansie ponad 650 m ich jasność przekracza wartość referencyjną 1 luksa. Kolejnymi wyróżnikami nowej Klasy S jest zawieszenie z funkcją ROAD SURFACE SCAN, która z wyprzedzeniem wykrywa nierówności drogi, oraz funkcja pochylania nadwozia w zakrętach.

We wrześniu 2017 r. w odnowionej Klasie S po raz pierwszy na świecie zadebiutuje układ kontroli komfortu ENERGIZING. To opcjonalne rozwiązanie łączy sterowanie licznymi pokładowymi systemami z zakresu komfortu, takimi jak klimatyzacja, nastrojowe oświetlenie, masaż czy funkcje zapachowe, i pozwala klientom skonfigurować określony program wellness (odnowy biologicznej) dopasowany do ich nastroju bądź potrzeb. Zwiększa to fizyczny komfort, a co za tym idzie – wydajność kierowcy na drodze.

Prace projektowe przy nowej Klasie S były wyjątkowo rozległe – samochód otrzymał 6500 nowych elementów. Biorąc pod uwagę całą gamę nowych rozwiązań i funkcji, Klasa S niezmiennie pozostaje technicznym pionierem – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania w koncernie Daimler oraz rozwój osobowych Mercedesów.

W 2016 r. topowy model Mercedes-Benz był po raz kolejny najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie, a od 2013 r. znalazł już ponad 300 tysięcy nabywców. Dziś Klasa S jest dostępna w sześciu wariantach nadwoziowych.

Trzy listwy świetlne – ekskluzywny znak rozpoznawczy

Design odnowionej Klasy S – oparty na idiomie nowoczesnego luksusu – manifestuje najwyższą jakość wykonania i materiałów. Jej status oraz techniczne kompetencje są teraz jeszcze bardziej widoczne. Wszystkie odmiany otrzymały nową osłonę chłodnicy: wersje 6- i 8-cylindrowe mają trzy chromowane podwójne listwy i pionowe poprzeczki z lśniącym wykończeniem w kolorze czarnym, a limuzyny z długim rozstawem osi oraz jednostką V12 otrzymują dodatkowe pionowe listwy z wykończeniem chromowanym.

Wyjątkowy status limuzyn Mercedes-Maybach podkreśla zmodernizowany przedni pas z licznymi elementami chromowanymi oraz nowe logo Maybacha pomiędzy listwami osłony chłodnicy, po stronie kierowcy.

Klasę S z opcjonalnymi reflektorami MULTIBEAM LED wyróżniają trzy charakterystyczne listwy świetlne. Nowy jest również przedni zderzak o sportowej stylizacji, z zaakcentowanymi wlotami powietrza.

Z tyłu uwagę zwracają nowe diodowe lampy o krystalicznym wzornictwie – zarówno w dzień, jak i po zmroku ich wygląd przywodzi na myśl drogocenne kryształy. Nowością są również trzy pary poziomych modułów świetlnych oraz pokaz, jaki lampy dają przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu.

Wszystkie warianty otrzymały przeprojektowaną dolną partię tylnego zderzaka ze zintegrowaną, widoczną oprawą rur wydechowych. Końcówki układu wydechowego otacza chromowany element ozdobny, rozciągający się na całą szerokość samochodu. Lista wyposażenia seryjnego i opcjonalnego obejmuje siedem nowych wzorów lekkich obręczy o średnicy od 17 do 20 cali.

Nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach do wyboru

Tak jak wcześniej, oświetlenie kabiny korzysta wyłącznie z trwałej i oszczędnej technologii LED. Opcjonalnie poszerzony pakiet nastrojowego oświetlenia oferuje całą gamę indywidualnych ustawień – w tym 64 kolory podświetlenia. Dyskretna poświata otacza wówczas m.in. np. elementy ozdobne, centralny ekran, schowek w przedniej części konsoli środkowej, klamki, kieszenie drzwi, przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu, panel w podsufitce, a także głośniki wysokotonowe, jeśli egzemplarz został wyposażony w nagłośnienie Burmester® High-End 3D Surround Sound System.

Korzystając z bogatej gamy barw i emocjonujących kontrastów, rozbudowane nastrojowe oświetlenie dzieli kabinę na różne strefy. 64 odcienie, 10 palet kolorystycznych oraz 3 różne strefy oświetlenia (przestrzeń na nogi, elementy ozdobne oraz panoramiczny kokpit) pozwalają stworzyć wyjątkowy nastrój. Palety kolorystyczne przypisano do poszczególnych interfejsów kokpitu: Glacier Blue do klasycznego, Red Moon do sportowego oraz Down Blue do progresywnego. Każda z 8 palet opiera się na 2 odcieniach: podświetlenie panoramicznego kokpitu i elementów ozdobnych kontrastuje z oświetleniem przestrzeni na nogi. Układ ten zmienia się w trybie sportowym. Dwie kolejne palety kolorystyczne wykorzystują aż 5 odcieni (2 z nich są widoczne jednocześnie), które dynamicznie zmieniają się w czasie jazdy.

Palety kolorystyczne można tymczasowo zastępować efektami specjalnymi, np. pokazem świetlnym na powitanie wsiadającego do samochodu kierowcy. Dodatkowo, zmiana kolorystyki nastrojowego oświetlenia towarzyszy każdorazowej regulacji temperatury wentylacji. Zmienia się również jasność diod; do wyboru jest pięć stopni natężenia, osobno dla czterech stref (panoramiczny kokpit, obszar przednich foteli, tylna część kabiny i kompletne oświetlenie). W rezultacie nastrojowe podświetlenie pozytywnie wpływa na nastrój podróżujących i stanowi kluczowy element układu kontroli komfortu ENERGIZING oraz jego personalizowanych programów.

Wszystkie Klasy S standardowo oferują funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Równocześnie Mercedes-Benz wprowadza nową generację atrakcyjnie stylizowanych kluczyków z lśniącym, czarnym lub białym wykończeniem oraz zróżnicowanymi akcentami ozdobnymi.

Koncepcja obsługi i wyświetlania informacji: panoramiczny ekran i nowe kierownice

We wnętrzu Klasy S pojawiły się dwa nowe ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3”. Umieszczone pod wspólną taflą szkła, tworzą one panoramiczny kokpit i jako centralny element podkreślają poziomą orientację designu kabiny.

Podobnie jak klasyczny zestaw wskaźników, panoramiczny kokpit składa się z dużego wyświetlacza z wirtualnymi instrumentami, umieszczonego w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, a także z drugiego ekranu ponad konsolą środkową. W pełni cyfrowa projekcja informacji oferuje kierowcy wybór trzech różnych motywów kolorystycznych (klasyczny, sportowy lub progresywny) i pozwala konfigurować zakres wyświetlanych informacji zgodnie z własnymi preferencjami.

Nowa Klasa S otrzymała kierownicę z panelami dotykowymi Touch Control. Reagują one na ruchy opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego .

System multimedialny może być obsługiwany również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej lub sterowania głosowego LINGUATRONIC. Zakres sterowania głosowego został wzbogacony o funkcje pojazdu. Za pośrednictwem komend głosowych można obsługiwać klimatyzację i funkcje wentylacji/podgrzewania foteli, oświetlenie kabiny (oświetlenie nastrojowe, lampki do czytania, oświetlenie z tyłu), funkcje zapachowe/jonizacji powietrza, masaż oraz ekran head-up. Zależnie od wersji językowej i zakresu wyposażenia, system rozpoznaje nawet 450 indywidualnych poleceń głosowych. Kolejną nowością są osobne instrumenty do obsługi układu DISTRONIC i tempomatu zlokalizowane bezpośrednio na kierownicy.

Autentyczne materiały i kunsztownie zaprojektowane detale

Wnętrze odnowionej Klasy S definiują wysokiej próby materiały – zależnie od wybranej konfiguracji są to np. okładziny z drewna o otwartych porach czy obszyte skórą panele drzwi. Kolejną wizytówką Mercedesa jest widoczna i odczuwalna w dotyku wysoka jakość wykończenia, owoc wyjątkowego przywiązania do detali oraz finezyjnego rzemiosła. Starannie skomponowana koncepcja materiałów i kolorów obejmuje szeroką gamę odcieni brązu, w tym nowe połączenia kolorystyczne takie jak szarość magma/brąz espresso czy mahoniowy brąz/jedwabny beż. 

Światowa nowość: odnowa biologiczna podczas jazdy

We wrześniu 2017 r. do oferty nowej Klasy S trafi światowa nowość: opcjonalny układ kontroli komfortu ENERGIZING, który „spina” działanie różnych systemów pojazdu z zakresu komfortu. Wykorzystuje on funkcje wentylacji (w tym rozpylacz zapachów) oraz foteli (podgrzewanie, wentylację, masaż), podgrzewanie podłokietników, a także nastrojowe oświetlenie oraz nagłośnienie, i pozwala skonfigurować program odnowy biologicznej dopasowany do nastroju i potrzeb klienta. Efekt: lepsze samopoczucie kierowcy oraz podróżujących. Układ kontroli komfortu ENERGIZING może obejmować wszystkie siedzenia, zależnie od zakresu wyposażenia. Do wyboru jest sześć programów:

- Odświeżenie,

- Rozgrzewanie,

- Witalność,

- Radość,

- Komfort Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń).

Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia. Przykładowo, program Witalność wykorzystuje dynamiczną ścieżkę dźwiękową z dużą liczbą uderzeń basu na minutę. Jego repertuar wykorzystuje np. utwór „Feelin' Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). Poszczególne funkcje programów można wyłączać.

Kontrola komfortu ENERGIZING korzysta również z nastrojowego oświetlenia, harmonijnie dopasowanego do każdego z dostępnych interfejsów ekranu. Diody iluminują wnętrze w artystycznym stylu, łącząc ze sobą różne odcienie światła. Poszczególne kompozycje kolorystyczne uzupełniają efekty specjalne, np. specjalna sekwencja po otwarciu drzwi kierowcy.

Układ kontroli komfortu ENERGIZING będzie dostępny od września 2017 r. w połączeniu z pakietem AIR BALANCE oraz rozbudowanym oświetleniem nastrojowym. Zależnie od poziomu wyposażenia, można go aktywować dla każdego miejsca w samochodzie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!