Nowy Mercedes-Benz Klasy S: parametry techniczne

LeadPhoto Nowy Mercedes-Benz Klasy S: parametry techniczne
Nowy, inteligentny układ doładowania z elektryczną sprężarką oraz alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG – Integrated Starter Generator) zapewniają wyśmienitą charakterystykę silnika bez zjawiska „turbodziury”. Przez krótki okres pozbawiony napędu pasowego alternator zintegrowany z rozrusznikiem zapewnia dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego oraz 16 kW mocy. W porównaniu z poprzednikiem S 500, zasilanym silnikiem V8 o podobnej mocy, umożliwia to ograniczenie emisji CO2 o około 22%.
Content

Układ napędowy: nowe silniki, przełomowa technika

Mercedes-Benz S 450 (średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km; średnie emisje CO2: 150 g/km) oraz S 500 (średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km; średnie emisje CO2: 150 g/km): nowy, zelektryfikowany 6-cylindrowy silnik rzędowy debiutuje w dwóch wersjach mocy. Wariant S 450 (dostępny także z napędem 4MATIC) osiąga moc 270 kW (367 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a S 500 – odpowiednio, 320 kW (435 KM) oraz 520 Nm.

Znaczny wzrost mocy 6-cylindrowych jednostek benzynowych – obecnie osiągają one poziom montowanych poprzednio V-ósemek – odzwierciedlają także oznaczenia modeli: odmiany z nowym silnikiem R6 występują teraz jako S 450 oraz S 500.

Mercedes-Benz S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km, średnie emisje CO2: 195 g/km) oraz Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km, średnie emisje CO2: 209 g/km) otrzymują nową jednostkę V8 biturbo o mocy 345 kW (469 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten plasuje się wśród najoszczędniejszych benzynowych V-ósemek na świecie – jest o około 10% oszczędniejszy od poprzednika. W celu obniżenia zapotrzebowania na paliwo zastosowano w nim regulację wzniosu zaworów CAMTRONIC, która przy częściowym obciążeniu odłącza połowę cylindrów. Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym i zwiększa ogólną sprawność czterech aktywnych cylindrów, przesuwając optymalny punkt pracy w kierunku wyższych obciążeń. Kolejnym charakterystycznym elementem nowej konstrukcji są turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami.

Mercedes-Benz S 600 (średnie zużycie paliwa: 11,6 l/100 km, średnie emisje CO2: 270 g/km): topowy wariant dysponuje silnikiem V12 o mocy 390 kW (530 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 830 Nm. Nowa 12-cylindrowa jednostka pod maską Mercedesa-Maybacha S 650 rozwija moc 463 kW (630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (średnie zużycie paliwa: 12,7 l/100 km, średnie emisje CO2: 289 g/km).

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) – z myślą o sprinterskich osiągach i znacznym obniżeniu zużycia paliwa miejsce 5,5-litrowego silnika V8 biturbo zajmuje 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności nowy motor generuje moc 450 kW (612 KM). Mercedesa-AMG S 65 wyposażono w 12-cylindrowy motor rozwijający 463 kW (630 KM) i 1000 Nm (średnie zużycie paliwa: 11,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 279 g/km).

Najmocniejszy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym w historii Mercedes-Benz: pod maską modeli S 350 d 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km, średnie emisje CO2: 145 g/km) oraz S 400 d 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2: 147 g/km) debiutuje nowy silnik Diesla – 6-cylindrowa jednostka rzędowa, dostępna w dwóch wersjach mocy: 210 kW (286 KM) i 600 Nm oraz 250 kW (340 KM) i 700 Nm. Chociaż jest znacznie mocniejsza od stosowanej wcześniej V-szóstki, zużywa od niej o ponad 7% oleju napędowego mniej. Jej konstrukcja wyróżnia się m.in. zastosowaniem stopniowanej misy spalania, dwustopniowym turbodoładowaniem oraz – wprowadzonym po raz pierwszy – układem regulacji wzniosu zaworów CAMTRONIC. Architektura silnika łączy aluminiowy blok ze stalowymi tłokami i zmniejszającą tarcie powłoką gładzi cylindrów NANOSLIDE®, którą inżynierowie Mercedesa po raz kolejny udoskonalili.

Nowy 6-cylindrowy silnik Diesla powstał z myślą o spełnieniu przyszłych przepisów dotyczących emisji spalin (RDE – Real Driving Emissions, z ang. emisja w rzeczywistych warunkach jazdy). Wszystkie podzespoły odpowiadające za skuteczne obniżenie emisji spalin zostały zamontowane bezpośrednio przy jednostce napędowej, tak aby ograniczyć straty ciepła i zapewnić wyjątkowo korzystne warunki pracy. Zintegrowana koncepcja techniczna łączy stopniowane misy spalania, wielodrożną recyrkulację spalin oraz zlokalizowane przy silniku elementy układu oczyszczania spalin i po raz pierwszy korzysta również z płynnej regulacji wzniosu zaworów, dzięki czemu w dalszym stopniu pozwala ograniczyć zużycie paliwa.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!