Nowy Mercedes-Benz Sprinter

LeadPhoto Nowy Mercedes-Benz Sprinter
Zamówienia na nowego Sprintera ruszają w czerwcu br.; dostawy samochodów rozpoczną się we wrześniu.
Content

Nowy Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który we wszystkich wersjach silnikowych spełnia nadchodzącą normę emisji spalin Euro VI. Nowe przepisy drastycznie zmniejszają limity emisji tlenków azotu (NOx), całkowitej zawartości węglowodorów (THC) i cząstek stałych. Sprinter osiąga wyśrubowane standardy z pomocą silników BlueTEC oraz technologii SCR (wtrysk czynnika AdBlue do spalin), z sukcesem zastosowanej już w ponad 100 tys. samochodów użytkowych Mercedes-Benz.

Po raz pierwszy swoją premierę w Sprinterze świętują: asystent bocznego wiatru, montowany jako standard, oraz opcjonalne systemy: sygnalizacji kolizyjnej Collision Prevention Assist i Asystent Martwego Pola. Asystent bocznego wiatru będzie jedną z funkcji standardowego układu ESP (Electronic Stability Program). Klienci będą także mogli zamówić inne systemy jako osobne opcje lub jako elementy łączone w pakiety wyposażenia. Pozwala to dostosować Sprintera do konkretnych potrzeb.

Wydajność jednostek wysokoprężnych pozostaje bez zmian - ich gama obejmuje wersje 4- i 6-cylindrowe o mocy od 70 kW (95 KM) do 140 kW (190 KM).

Projektanci Mercedes-Benz wykorzystali dodatkową fazę oczyszczania spalin do optymalizacji procesu wtrysku i spalania oraz ciśnienia doładowania. Aby obniżyć zużycie paliwa, zmodernizowano również układ napędowy oraz podzespoły dodatkowe - skrzynię biegów, tylną oś i system inteligentnego zarządzania alternatorem.

Alternatywą dla silników wysokoprężnych jest doładowany mechanicznie, 4-cylindrowy motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 115 kW (156 KM) z pojemności 1,8 litra i jest także dostępny w wersji zasilanej gazem ziemnym.

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna ECO-Gear lub 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS ze sprzęgłem lock-up - niespotykana w segmencie aut dostawczych.

Połączenie wydajnych silników Diesla, zoptymalizowanego układu napędowego, dłuższego przełożenia osi i dodatkowych podzespołów z pakietem BlueEFFICIENCY PLUS pozwala ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo nawet do rekordowych w segmencie 6,3 l/100 km (średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC). Nowy Sprinter jest jednak ekstremalnie ekonomiczny nie tylko ze względu na swoją wydajność, ale również dzięki systemowi kalkulacji przeglądów ASSYST - standardowego na rynku europejskim. Pozwala on wydłużyć okresy międzyprzeglądowe nawet do 60 tys. km.

Źródło: Mercedes



Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!