Nowy Mercedes C63 AMG już oficjalnie

LeadPhoto Nowy Mercedes C63 AMG już oficjalnie
Niech Was nie zmyli nazwa C63, pod maską próżno szukać wolnossącego silnika V8 i pojemności 6,3 litra, znanego z poprzedniej generacji modelu. Ustąpił on miejsce o wiele nowocześniejszemu podwójnie doładowanemu silnikowi o pojemności 4 litrów, na szczęście zachowano 8 cylindrów w układzie V.
Content

Najszybsza Klasa C dostępna jest w dwóch wariantach nadwoziowych – jako sedan i kombi, oraz w dwóch wersjach mocy – C 63 lub C 63 S. Oficjalna premiera modelu odbędzie się 2 października br., podczas salonu samochodowego w Paryżu. Rynkowy debiut nastąpi w lutym 2015 roku i rozpocznie się od limuzyny C 63 S o mocy 510 KM; 476-konny wariant C 63 oraz C 63 S Kombi dołączą do niej w kwietniu.

- Przy okazji wprowadzamy nową nomenklaturę AMG. Następca docenianego przez klientów samochodu Mercedes-Benz C 63 AMG będzie nazywał się Mercedes-AMG C 63 - mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

 - 40 tys. sprzedanych egzemplarzy sprawia, że C 63 AMG serii 204 był najpopularniejszym modelem AMG w historii. Jego historię kontynuuje teraz C 63, ustanawiający nowe standardy w dziedzinie designu, prowadzenia i wyposażenia. To kolejny reprezentant naszej filozofii drogowego spełnienia – dodaje Moers.

Wersja C 63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4 sekund, a C 63 - w 4,1 s (w przypadku Kombi wartości te wynoszą, odpowiednio, 4,1 oraz 4,2 s). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pod względem stosunku masy do mocy - od 3,4 kg/KM (C 63 S) do 3,6 kg/KM (C 63) - najnowszy model deklasuje konkurencję. 4-litrowy motor V8 biturbo jest montowany w zakładach Mercedes-AMG GmbH w Affalterbach zgodnie z zasadą "jeden człowiek, jeden silnik".

Modele C 63 i C 63 S wyposażone są w sportowy układ wydechowy z ruchomą klapą, płynnie sterowaną w oparciu o tryb AMG DYNAMIC SELECT, styl jazdy kierowcy oraz prędkość obrotową silnika. Zależnie od wybranego programu, odgłos wydechu zmienia się od komfortowego i zrelaksowanego, w sam raz na dalekie podróże, do głębokiego i przeszywającego. Na życzenie dla obu wersji silnikowych dostępny jest też wyczynowy układ wydechowy z trzema aktywnymi klapami, zapewniającymi jeszcze bogatsze brzmienie. W trybie "Comfort" z rur wydechowych dobiega cichszy, stonowany dźwięk, zaś w "Sport+" i "Race" jednostka uwalnia swój wyścigowy charakter - zwłaszcza podczas zmiany biegu na wyższy oraz redukcji, której towarzyszy podwójne wysprzęglenie. Pracą wyczynowego wydechu można również sterować osobnym przyciskiem.

C 63 w standardzie przemieszcza się na kołach z grafitowymi, 10-ramiennymi obręczami o wymiarach 8,5 x 18 cali z przodu i 9,5 x 18 cali z tyłu, zaopatrzonymi w ogumienie, odpowiednio, 245/40 oraz 265/40. Wizytówką C 63 S są grafitowe felgi z pięcioma podwójnymi ramionami o średnicy 19 cali (szerokość: 8,5 cala z przodu i 9,5 cala z tyłu, ogumienie: 245/35 z przodu i 265/35 z tyłu).

Zarówno limuzyna, jak i kombi już na pierwszy rzut oka zdradzają przynależność do rodziny Mercedes-AMG. Cały przedni pas wydłużono o 54 mm, zaś przednie błotniki poszerzono o 14 mm z każdej strony i zaopatrzono w emblematy "V8 BITURBO". W połączeniu z pokrywą silnika z dwoma wybrzuszeniami, osłoną chłodnicy przedzieloną "podwójnym ostrzem" oraz szerokim wlotem powietrza w zderzaku podkreślają one muskularną posturę C 63. Kształt elementów ospojlerowania sprzyja optymalnemu dopływowi powietrza do modułów układu chłodzenia i ogranicza unoszenie. Bezkompromisowy dynamizm najmocniejszej Klasy C podkreśla tylny zderzak z masywnym dyfuzorem, dodatkowymi wylotami powietrza po bokach oraz dwiema podwójnymi końcówkami wydechu, a także subtelne spojlery tylnej klapy, montowane w obu wersjach nadwoziowych. By zmniejszyć wpływ ekstremalnych sił generowanych przez układ napędowy oraz podwozie, surową konstrukcję nadwozia uzbrojono w dodatkowe wzmocnienia kluczowych punktów.

Niestety cena na polski rynek nie została jeszcze ustalona.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!