Nowy, niewielki silnik debiutuje w Infinity Q50

LeadPhoto Nowy, niewielki silnik debiutuje w Infinity Q50
Po debiucie radykalnej wersji Eau Rouge z silnikiem z Nissana GT-R, Infinity prezentuje wersję 2.0 Turbo benzyna, która będzie pozycjonowana na dole oferty.
Content

Już wkrótce nabywcy Infiniti Q50 będą mieli do wyboru niewielki i ekonomiczny, doładowany silnik benzynowy. Japoński producent samochodów luksusowych jeszcze bardziej poszerza bowiem swoją ofertę jednostek napędowych, dostępnych dla tego luksusowego sedana sportowego. Nowoczesny, lekki, czterocylindrowy, doładowany silnik benzynowy dysponuje mocą 211 KM, a napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni automatycznej. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już przy tak niskich obrotach jak 1250 obr./min., co zapewnia elastyczną i wydajną jazdę.

Nowy silnik benzynowy o pojemności 1991cm3 miał swoją światową premierę podczas Kantońskiego Salonu Motoryzacyjnego w Chinach w listopadzie zeszłego roku. Na wiosnę tego roku rozpocznie się jego sprzedaży właśnie w Chinach, zaś jesienią w Europie. Do końca roku silnik ten powinien się pojawić w sprzedaży na wszystkich pozostałych rynkach Infiniti na całym świecie.

Inżynierowie Infiniti zadbali o niski poziom spalania oraz o taką konfigurację silnika, aby zapewnić kierowcy ekscytującą reakcję samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Dwulitrowy silnik benzynowy o wtrysku bezpośrednim to jeden z trzech silników, oferowanych do Q50 w Europie. Drugim jest nowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra z wtryskiem bezpośrednim, a trzecim – słynna już jednostka hybrydowa o charakterystyce silnika sportowego.

W ciągu następnych pięciu lat Infiniti poszerzy swoje portfolio samochodów o 60 proc., a ponad dwukrotnie zwiększy liczbę oferowanych jednostek napędowych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!