Nowy Nissan Juke wyjeżdża na drogi

LeadPhoto Nowy Nissan Juke wyjeżdża na drogi
Nowy Nissan Juke wreszcie pojawił się na drogach w ramach pierwszych jazd testowych. Poprzednia generacja tego modelu miała premierę 10 lat temu. Od tego czasu na całym świecie sprzedano 1,5 miliona tych samochodów. Juke stworzył zupełnie nową niszę miejskich sportowo-użytkowych crossoverów i zainspirował innych producentów.
Content

Z manetkami przy kierownicy
Zespół napędowy nowego modelu to nowoczesna konstrukcja, z kompaktowym, lekkim, elastycznym i oszczędnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Po raz pierwszy Nissana Juke można również zamówić z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową, która oprócz trybu automatycznego oferuje możliwość zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy.

„Nissan Juke nigdy nie był naśladowcą. To prekursor wyróżniający się wyrazistym charakterem i wyjątkową zwinnością podczas jazdy” — powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe. „Nowy model jest kontynuacją tego wszystkiego, za co ludzie uwielbiają jego poprzednika, uzupełnioną o nową, muskularną stylistykę i udoskonalone właściwości jezdne”.

Nowy Nissan Juke został zbudowany na platformie CMF‑B i będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Uruchomienie sprzedaży na europejskich rynkach zaplanowano na koniec listopada.

Juke jak się patrzy
Najnowszy Juke, mimo że jest całkowicie nową konstrukcją, zachował cechy poprzednika, w tym między innymi okrągłe przednie światła, po których jest natychmiast rozpoznawalny z przodu. Współczesnym akcentem jest natomiast kształt litery Y wpisany w reflektory, który harmonizuje z typowym dla Nissanów wlotem powietrza z motywem litery V.

19‑calowe koła podkreślają nowego Nissana Juke. Dach sprawiający wrażenie zawieszonego w powietrzu i ostre przetłoczenia na bocznych panelach dodają charakteru.

Gama 15 dwukolorowych zestawień pozwala tak skonfigurować nowego crossovera, by wyróżniał się kontrastującym lub zharmonizowanym połączeniem kolorów nadwozia, dachu i wnętrza.

Większy bagażnik
Nowy Juke zmienił się także w środku, zyskując więcej stylu, przestrzeni, a także wyższą jakość i szereg nowych technologii. Ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów.

Nissan podkreśla, że zaprojektowane od nowa wnętrze jest bardziej eleganckie, komfortowe i wykończone wysokogatunkowymi materiałami. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny mają dodawać prestiżu, a standardowe, jednobryłowe sportowe fotele z oparciem zintegrowanym z zagłówkiem mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara lub skóry.

Przednie fotele mają także wbudowany system nagłośnienia Bose Personal Plus. Ustawienia systemu reguluje się na 8‑calowym wyświetlaczu multimedialnym, zapewniającym także dostęp do usług Nissan Connect.

Nissan Juke N‑Design
Dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu autu wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N‑Design. Jest ona oferowana obok znanych już wersji Visia, Acenta, N‑Connecta i Tekna, i może być łączona z najbogatszymi pakietami personalizacyjnymi.

W ramach personalizacji wnętrza klienci będą mieli do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika. Urbanizer opiera się na nowoczesnym, mocnym kontraście czerni i bieli, z elementami wykończeniowymi z syntetycznej skóry w obu tych kolorach; Midnight to finezyjne i eleganckie wnętrze zdominowane przez czarną Alcantarę®i skórę; z kolei The Juke przyciąga wzrok energetycznym kokpitem z elementami z pomarańczowej i czarnej skóry.

Standardem w wersji N‑Design są 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym. N‑Design oferuje łącznie 20 kombinacji personalizacji nadwozia i wnętrza.

Doświadczenia za kierownicą
„Od samego początku przy projektowaniu nowego crossovera postawiliśmy na zwinność” — powiedział David Moss, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Nissan Europe. „Kierowcy odkryją zalety takiego podejścia natychmiast po chwyceniu za kierownicę”.

Pod wyprofilowaną maską pracuje 3‑cylindrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1 litra jest lekka i kompaktowa, ale jej możliwości zwiększa sprężarka. Silnik rozwija moc 117 KM i 180 Nm momentu obrotowego (z możliwością chwilowego zwiększenia tej wartości do 200 Nm). Standardem jest sześciobiegowa przekładnia manualna, ale po raz pierwszy samochód można zamówić także z nowym dwusprzęgłowym automatem.

W porównaniu z silnikiem 1,6‑litrowym stosowanym w poprzednim modelu zużycie paliwa spadło do 5,9 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną i 6,0 l/100 km w pojazdach z przekładnią DCT. Ograniczono także emisję CO2, która wynosi obecnie 135 g/km (WLTP) z przekładnią manualną i 138 g/km (WLTP) z DCT.

Funkcja „D‑Mode” umożliwia płynne przełączanie się między trybami Standard, Eco i Sport. W każdym z nich charakterystyka samochodu zmienia się stosownie do warunków jazdy i nastroju kierowcy.

„Silnik nowego Nissana Juke oferuje optymalną równowagę między osiągami, zużyciem paliwa i kulturą pracy” — powiedział David Moss. „Zapewnia on imponujące wartości mocy i momentu obrotowego. To wspaniały przykład na to, że jednostka napędowa o zmniejszonej pojemności może dostarczyć kierowcy wiele przyjemności z jazdy przy niższych kosztach”.

Nowe technologie
Wśród rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo są takie technologie, jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.

Ostatni z wymienionych systemów debiutuje w gamie japońskiej marki. System ostrzega kierowcę o obecności pojazdu niewidocznego w lusterkach i kieruje Nissana Juke z powrotem na dotychczas zajmowany pas ruchu, aby uniknąć kolizji.

Kierowcy nowego crossovera mają też do dyspozycji technologię ProPILOT. System autonomicznie utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu i pilnuje stałej, bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, nawet w wolno posuwającym się korku.

W celu poprawienia widoczności w strefach o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa słupki A zostały zwężone bez uszczerbku dla ich sztywności dzięki zastosowaniu lżejszej, ultrawytrzymałej stali. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów wszerz i 5 wzdłuż – najlepszym w tej klasie pojazdów.

Multimedia
Juke został więc wyposażony w najbardziej zaawansowany system multimedialny, jaki dotychczas montowano w samochodach marki Nissan. Umożliwia podłączenie smartfona do samochodu, zdalne sterowanie wybranymi funkcjami i monitorowanie samochodu przez aplikację oraz udostępnianie połączenia Wi-Fi pasażerom chcącym pobrać lub wysłać dane*.

Najnowsza wersja systemu multimedialnego NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym w kabinie.

Kierowcy mogą korzystać zarówno z nawigacji w telefonie, jak i z map TomTom oraz usługi informacji o ruchu drogowym Live Traffic. Zgodność Nissana Juke z asystentem Google pozwala używać poleceń głosowych, na przykład w celu przesłania współrzędnych celu podróży z urządzenia mobilnego do pokładowej nawigacji.

Osoby podróżujące Nissanem Juke mogą słuchać muzyki przez system nagłośnienia Bose Personal Plus z ośmioma głośnikami – w tym dwoma Bose UltraNearfield wbudowanymi w zagłówki przednich foteli.

Sprzedaż nowego Nissana Juke rozpocznie się pod koniec listopada.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!