Nowy Nissan LEAF oferuje najwyższą wartość rezydualną w segmencie samochodów elektrycznych

LeadPhoto Nowy Nissan LEAF oferuje najwyższą wartość rezydualną w segmencie samochodów elektrycznych
Rynek samochodów zeroemisyjnych wchodzi w etap dynamicznego rozwoju. Jednocześnie niektóre aspekty związane z tego typu pojazdami dla wielu osób pozostają niewiadomą, szczególnie w kontekście możliwości późniejszej odsprzedaży auta. To właśnie ten element jest jednym z najczęściej rozpatrywanych argumentów, które mogą zadecydować o zakupie lub rezygnacji z danego modelu. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i firm. Wyniki analizy przygotowanej przez renomowaną firmę Eurotax jasno wskazują, że wśród samochodów elektrycznych to właśnie nowy Nissan LEAF oferuje najwyższą wartość rezydualną.
Content

Prognozowany przez ekspertów wynik, skalkulowany dla 36 miesięcy lub 60 000 przejechanych kilometrów, dla nowego Nissana LEAF w wersji Acenta wynosi 56,1%, a dla N‑Connecta – 57,3%. Obie wartości są nie tylko wyższe o odpowiednio 4 i 6,5% w stosunku do poprzedniej generacji modelu, ale również znacząco wyprzedzają swoich aktualnych rynkowych konkurentów.

Wydłużony zasięg
Na ten rezultat modelu bez wątpienia wpływ mają wydłużony do 378 kilometrów zasięg (NEDC) oraz szereg innowacyjnych technologii, które podnoszą zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i komfortu podróżujących. W tym kontekście należy wymienić przede wszystkim system ProPILOT, umożliwiający autonomiczną jazdę jednym pasem ruchu, oraz e-Pedal, który pozwala na ruszanie, zmianę prędkości oraz zatrzymywanie się przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Dodatkowo funkcja dwukierunkowego przesyłu energii sprawia, że pojazd zyskuje możliwość zasilania domku jednorodzinnego lub biura.

Prognozowana wartość rezydualna dla nowego Nissana LEAF już w tym momencie osiąga poziom porównywalnie wyposażonych konkurencyjnych modeli napędzanych przez silniki spalinowe. Przewidujemy, że wraz z rozwojem infrastruktury drogowej ten parametr jeszcze wzrośnie, co bez wątpienia będzie miało pozytywne przełożenie na dalszy rozwój tego segmentu rynku – mówi Cezary Ładak, odpowiedzialny w Nissan Sales CEE za program samochodów używanych.

Fot.: Nissan

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!