Nowy Opel Meriva

LeadPhoto Nowy Opel Meriva
Odświeżona stylistyka, nowoczesne, oszczędne i elastyczne silniki - oto lista zmian w modelu Meriva.
Content

Opel Meriva to samochód o najniższej awaryjności. W kategorii „dwu-, trzyletnie samochody używane” — wszystkie standardowo wyposażone Merivy drugiej generacji, skontrolowane przez TÜV, pokonały modele Mazdy, Toyoty, Porsche, BMW i Audi oraz wyróżniły się „najlepszą jakością” wśród wszystkich skontrolowanych w Niemczech samochodów osobowych. Model ten uzyskał Złoty Certyfikat TÜV. Nie tylko fachowcy i eksperci TÜV docenili Merivę, uczynili to także użytkownicy: w ankiecie VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), przeprowadzonej przez instytut J.D. Power Satisfaction Survey, Meriva również pozostawiła konkurencję daleko z tyłu i finiszowała na pierwszym miejscu w rankingu ze zdumiewającym wskaźnikiem 80,6%. Jest to szczególnie istotne, ponieważ instytut badania rynku J.D. Power and Associates wykorzystuje ten wskaźnik do pomiaru zadowolenia właścicieli samochodów jeżdżących określonym modelem średnio 2 lata i mających odpowiednie doświadczenie praktyczne.

Teraz oprócz niskiej awaryjności zachęca do siebie unowocześnioną stylistyką i poprawionymi silnikami. Uwagę zwraca nowy grill z większą ilością chromu oraz chromowane akcenty wokół lamp przeciwmgielnych. Z grillem sąsiadują nowo zaprojektowane przednie reflektory z motywem orlego oka. Diody w światłach do jazdy dziennej nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd kojarzący się z nowoczesną technologią. Boki auta wzbogacono o elegancką chromowaną listwę podkreślającą falisty kształt dolnej krawędzi tylnej szyby, co poprawia widoczność dzieciom siedzącym na tylnych fotelach. Centralnie ulokowane klamki sygnalizują obecność innowacyjnego rozwiązania, jakim są drzwi typu FlexDoors, z zawiasami przy tylnym słupku, ułatwiające wsiadanie do pojazdu. Nowością dodającą dynamiki i elegancji w tylnej części nadwozia są energooszczędne diodowe lampy o niebanalnym kształcie elementów świecących.

Nowa Meriva jest dostępna z silnikami benzynowymi, LPG i Diesla, które spełniają przyszłe normy emisji Euro 6, wchodzące w życie we wrześniu 2015 r. Pierwsza wersja silnika 1.6 CDTI, dostępna w nowej Merivie, ma moc 136 KM i zużywa tylko 4,4 l/100 km przy emisji 116 g/km CO2. To poprawa o 10% w stosunku do silnika 1.7 CDTI 130 KM. W najbliższym czasie zostaną wprowadzone kolejne wersje silnika, w tym dwie o mocy wyjściowej 81 kW/110 KM. Na szczególną uwagę zasługuje jedna z nich, o średnim spalaniu 3,8 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 99 g/km. Dzięki nowej jednostce napędowej Meriva stanie się pierwszym minivanem (benzynowym lub na olej napędowy) z emisją poniżej 100 g.

Nowa wersja debiutuje na właśnie trwających Targach Motoryzacyjnych w Brukseli, a w salonach pojawi się jeszcze w tym roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!