Nowy silnik debiutuje w Infinity Q50

LeadPhoto Nowy silnik debiutuje w Infinity Q50
Downsizing dosięga nawet producentów premium, jeszcze nie tak dawno, w gamie Infinity najmniejszy silnik posiadał 3,5 litra pojemności i 6 cylindrów w układzie V. Po debiucie Diesla 2,2 litra przyszedł czas na mały silnik benzynowy.
Content

Nowa, dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim zapewnia moc 211 KM, spełniając przy tym rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już nawet przy tak niskich obrotach jak 1250 obr./min., co ma oczywiste znaczenie dla jego elastyczności.

Silnik jest owocem współpracy Infiniti z firmą Daimler AG. Podobnie jak przeznaczony dla Europy, 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, został on zmodyfikowany przez zespół inżynierów Infiniti, aby zapewnić dynamikę odpowiadającą charakterystyce silników marki Infiniti.

Wprowadzenie nowego silnika z turbosprężarką dobitnie obrazuje strategię Infiniti, zmierzającą do rozszerzenia oferty marki, jak również do dostosowania wersji modelowych do wymagań rynków lokalnych. W ciągu następnych pięciu lat Infiniti poszerzy swoje portfolio samochodów o 60 proc. i ponad dwukrotnie zwiększy liczbę oferowanych jednostek napędowych.

Światowa premiera nowego silnika w Kantonie wyraźnie dowodzi także zaangażowania Infiniti w Chinach, na najszybciej rozwijającym się rynku samochodów luksusowych świata. Zaprojektowane specjalnie dla chińskich klientów, wydłużone wersje (z większym rozstawem osi) Q50 i crossovera QX50, będą wytwarzane w fabryce w Xiangyang (prowincja Hubei). Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na początek 2014 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!