Od 2009 roku, kiedy pojawiła się pierwsza generacja PEUGEOT 5008 w segmencie C, zaszły duże zmiany. Podobnie jak w niemal wszystkich innych segmentach pojawiła się bogata oferta SUV-ów. Ta nowa kategoria samochodów stanowi doskonałą odpowiedź na oczekiwania naszej epoki. W ciągu kilku zaledwie lat SUV-y stały się trzecim najlepiej sprzedającym się rodzajem nadwozia na kontynencie europejskim we wszystkich segmentach, zajmując miejsce za hatchbackami i sedanami klasy B i C.
SUV-y stanowią symbol nowoczesnego samochodu - prestiżowego i wyposażonego w nowoczesne technologie, źródła emocji i przyjemności. Doskonale podkreślają status kierowcy i wyrażają jego głód nowych doznań i pragnienie ucieczki od szarości dnia codziennego.
Wartości te idealnie wpisują się w wizerunek marki PEUGEOT i jej strategię stałego wzbogacania wyposażenia modeli, toteż projektanci i konstruktorzy Grupy PSA rozpoczęli już w 2012 r. prace nad ambitnym programem wprowadzenia na rynek pięciu nowych SUV-ów w ciągu niespełna roku.
Początek ofensywy wyznaczyło wprowadzenie w marcu br. nowego SUV-a PEUGEOT 2008, w maju został zaś zaprezentowany spektakularny nowy SUV PEUGEOT 3008. W Chinach nadal odnosi sukcesy poprzednia generacja modelu 3008 poddana restylingowi, a na targach motoryzacyjnych w Chengdu została zaprezentowana chińska przedłużona wersja nowego SUV-a PEUGEOT 3008 pod nazwą PEUGEOT 4008. Nowy PEUGEOT 5008 jest więc piątym SUV-em zaprezentowanym przez Markę!