Struktura gamy modelowej obejmuje 3 wersje wyposażenia: Club, Comfort i Elegance. W nowym modelu Suzuki wzbogaciło standardowe wyposażenie o system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX (wszystkie wersje) oraz elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne (dla Jimny 1.3 Comfort). Wersja wyposażenia Elegance jest dostępna zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów w zależności od preferencji nabywcy.
Suzuki Jimny dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym, metalicznym niebieskim Breeze Blue Metallic. Oferowana jest także wersja dwukolorowa dla poziomu wyposażenia Elegance, w której nadwozie jest w wybranym kolorze metalicznym a jego dolne części (tj. zderzaki, nadkola, listwy drzwiowe i progowe) są lakierowane szarym kolorem Graphite Gray Pearl Metallic.
W zależności od wersji wyposażenia można też wybierać pomiędzy dwoma kształtami osłony chłodnicy – z żebrami pionowymi lub poziomymi. Nowy Suzuki Jimny zyskał również na wielkości - jest o 30mm dłuższy od swojego poprzednika i obecnie mierzy 3695mm.
Układ napędowy Drive Action 4x4 z pneumatycznie uruchamianą blokadą piast przednich kół pozwala na przełączanie pomiędzy trybem napędu na dwa koła (2WD) oraz na wszystkie koła (4WD) podczas jazdy. W ten sposób kierowca może błyskawicznie dostosować samochód do zmieniających się warunków drogowych oraz stanu nawierzchni. W trybie napędu na cztery koła (4WD) można dokonać wyboru między 2 ustawieniami: tryb drogowy (4WD), który najlepiej sprawdza się na względnie płaskich nawierzchniach lub przeznaczony do pokonywania przeszkód w terenie tryb terenowy z włączonym przełożeniem redukcyjnym (4WD-L).
Rama nośna typu drabinowego o dużej sztywności (składająca się z 3 części) zapewnia stabilną jazdę oraz skutecznie tłumi drgania pochodzące od układu jezdnego. Rama opiera się na zawieszeniu zależnym z trzema elementami prowadzącymi (z przodu i z tyłu), sprężynami i sztywnymi mostami napędowymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu Jimny doskonale radzi sobie zarówno z zakrętami na autostradzie, jak i skalistymi nasypami. Niezależne zamocowanie amortyzatorów obok sprężyn pozwala uzyskać większy skok i bardziej płynną reakcję zawieszenia. Nadwozie jest połączone z ramą za pomocą odpowiednio skonstruowanych poduszek, które dodatkowo tłumią hałasy i wibracje pracy układu zawieszenia. Zastosowanie sztywnych mostów napędowych pozwala zapewnić doskonałą przyczepność w terenie. Gdy koło wjedzie na wzniesienie, koło po przeciwnej stronie osi jest dociskane do dołu, co poprawia kontakt z nawierzchnią. Duży kąt natarcia i zejścia oraz doskonałe warunki trakcyjne zapewniane dodatkowo przez radialne opony z uniwersalnym bieżnikiem umożliwiają pewne pokonywanie wzniesień.
Źródło: Suzuki