Nowy Volkswagen Caddy

LeadPhoto Nowy Volkswagen Caddy
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz pierwszy prezentuje czwartą generację bestsellerowego modelu Caddy. Jego poprzednik, uhonorowany wieloma nagrodami, w ciągu 11 lat znalazł na świecie półtora miliona nabywców. Ten sukces zamierza kontynuować nowe Caddy – zarówno wersja dostawcza, jak i jej osobowy odpowiednik stały się pod każdym względem doskonalsze.
Content

Paleta silników została odświeżona i obejmuje jednostki Diesla od 75 do 150 KM. W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego moc 125 KM. 

Następca popularnego Caddy EcoFuel (na paliwo CNG), zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28% mniej paliwa.

Nadwozie nowego Caddy zwraca uwagę nie tylko ostrzejszymi kształtami i stylowo nakreślonymi powierzchniami karoserii. Niepowtarzalny charakter kompaktowemu furgonowi nadają na nowo zaprojektowany przód nadwozia oraz charakterystyczna tylna część; dzieje się tak między innymi dzięki reflektorom i tylnym lampom, których kształt zmieniono. Nie tracąc nic ze swojej wyjątkowej funkcjonalności miejski dostawczy Caddy zyskał jeszcze więcej swoistego stylu - stał się niepowtarzalny i jeszcze bardziej dynamiczny. 

Podobnie jak wyraziste nadwozie, także wnętrze nowego Caddy zyskało zupełnie nowy wymiar. Dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza dodają mu charakteru, a system informacyjno-rozrywkowy kolejnej generacji podkreśla jego nowoczesny styl.

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są system świateł drogowych Light Assist (automatycznie włącza i wyłącza w odpowiednich warunkach światła drogowe) oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Drugi z nich, gdy stwierdzi, że styl jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny - zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne. Dobrą widoczność zapewnia z kolei ogrzewanie przedniej szyby, dostępne jako element wyposażenia dodatkowego.

Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!