Nowy Volkswagen Tiguan

LeadPhoto Nowy Volkswagen Tiguan
Nowy Tiguan niebawem zadebiutuje na rynku. Model będzie dostępny wiosną u europejskich dealerów.
Content

Nowy Tiguan jest pierwszym SUV-em koncernu skonstruowanym na bazie modułowej platformy MQB, czyli w oparciu o technologię, dzięki której samochody mogą zużywać mniej paliwa, być lżejsze, przestronniejsze, bezpieczniejsze, bardziej komfortowe i bardziej dynamiczne – zarówno z wyglądu, jak i pod względem właściwości jezdnych. W następnych latach Volkswagen przedstawi we wszystkich ważnych segmentach rynku na całym świecie kolejne innowacyjne modele tego rodzaju. I właśnie dlatego na potrzeby największych zagranicznych rynków przewidziano produkcję Tiguana ze zwiększonym rozstawem osi. W wyższych klasach pojawi się nowy SUV średniej wielkości (na rynki USA i Chin) oraz wciąż dostępny będzie Touareg. W hierarchii modeli Volkswagena, poniżej Tiguana, zadebiutują dwa nowe modele. W klasie Golfa SUV utrzymany w stylu studyjnego T-Roc. Model T-Cross Breeze zaprezentowany w Genewie obok Tiguana jest natomiast zapowiedzią SUV-a należącego do segmentu małych samochodów.

Produkcja nowego Tiguana rozpoczęła się równo z początkiem bieżącego roku. W połowie stycznia w Europie zaczęto przyjmować zamówienia na ten model. Można go kupić w wersjach z napędem na przednie albo na cztery koła oraz w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. W modelu drugiej generacji zastosowano najnowszą wersję napędu na cztery koła 4MOTION. Prześwit wszystkich Tiguanów 4MOTION zwiększono, w porównaniu z prześwitem modeli z napędem na przednie koła, o 11 mm (do 200 mm). Poza tym, Tiguan 4MOTION może mieć zmienioną przednią część nadwozia (opcja); w takim wypadku kąt natarcia wynosi 25,6 stopni zamiast 18,3. Wersje drogowe można wzbogacić o również nowy pakiet R-Line. W przedsprzedaży Tiguan 4MOTION jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych do wyboru (w obydwu wypadkach chodzi o doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa): 2.0 TDI (diesel) o mocy 110 kW/150 KM oraz 2.0 TSI (benzynowy) osiągający moc 132 kW/180 KM. Później do oferty dołączą kolejne silniki i w sumie do wyboru będzie osiem jednostek napędowych o mocy od 85 kW/115 KM do 176 kW/240 KM. Wersje z silnikami o mocy od 180 KM seryjnie wyposażone są w dwusprzęgłowe skrzynie biegów DSG.

Nadwozie najnowszego SUV-a Volkswagena nabrało sportowych proporcji, a jego stylistyka stała się bardziej wyrazista. Znacznie wzrosły przestronność kabiny pasażerskiej oraz wielkość bagażnika. Przedział bagażowy ma teraz pojemność 615 litrów (mierzone do tylnej kanapy), natomiast gdy zostaną złożone oparcia tylnych siedzeń wzrasta ona do 1.655 litrów. Oznacza to przyrost o 145 litrów. Za pomocą nowego systemu 4MOTION Active Control napęd na cztery koła można łatwiej niż kiedykolwiek dopasować do warunków, w których samochód będzie wykorzystywany. Dzięki mocnym silnikom Tiguan jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 2.500 kg.

Liczne systemy asystujące zwiększają komfort, dynamikę oraz bezpieczeństwo – seryjnie są dostępne m.in. systemy Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City i rozpoznawania pieszych, Lane Assist oraz system automatycznego hamowania po kolizji. Wzbogacono zakres funkcji internetowych – dostępne są automatyczne powiadamianie o wypadku, informacje o ruchu drogowym i miejscach parkingowych, informacja o stanie pojazdu, do pokładowego sprzętu elektronicznego poprzez App Connect można podłączyć wszystkie współczesne smartfony w systemach Apple i Android, nawet tablety – za pośrednictwem aplikacji Media Control – stają się integralną częścią samochodowego sprzętu multimedialnego. Dzięki zastosowanym seryjnie rozwiązaniom – aktywnej masce silnika, systemowi hamowania awaryjnego City z funkcją rozpoznawania pieszych oraz dzięki systemowi utrzymywania pasa ruchu Lane Assist – Tiguan znacznie przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Specjalny mechanizm unosi maskę, jeśli uderzy w nią potrącony pieszy bądź rowerzysta. W ten sposób między twardym silnikiem a stosunkowo giętką maską powstaje przestrzeń, zapobiegająca poważniejszym obrażeniom głowy. SUV-a Volkswagena wyposażono seryjnie w system automatycznego hamowania po kolizji oraz w monitorujący otoczenie system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (City) oraz – jako nowość – z funkcją rozpoznawania pieszych. Gdy korzystający z radarowych czujników system Front Assist stwierdzi obecność pieszego na drodze ostrzeże o tym kierowcę, a gdy ten nie zareaguje system zainicjuje hamowanie pojazdu. Nowy Tiguan jest ponadto wyposażony seryjnie w system Lane Assist. Do działania wykorzystuje on kamerę i ostrzega kierowcę oraz „odkręca” kierownicę we właściwą stronę, jeśli tylko stwierdzi, że kierowca – jadąc poza terenem zabudowanym i nie dając sygnału kierunkowskazem, czyli nieświadomie – spowodował zmianę pasa ruchu, po którym porusza się samochód. System ten zapobiega przede wszystkim groźnym kolizjom z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwka na drogach jednopasmowych. Front Assist oraz Lane Assist wraz z włączeniem ich do seryjnego wyposażenia przystępnych cenowo popularnych samochodów wyznaczają nowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!