Nowy Renualt Koleos – ulepszony

LeadPhoto Nowy Renualt Koleos – ulepszony
Po dwóch latach od debiutu na europejskim rynku pojawia się nowa odsłona modelu Koleos. Oprócz drobnych zmian stylistycznych w gamie pojawiły się nowe silniki o wyższych osiągach oraz nowe technologie.
Content

Koleos jest sprzedawany w 93 krajach na pięciu kontynentach. W 2018 roku został sprzedany w ponad 100 tysiącach sztuk. To jeden z najbardziej „światowych” modeli Grupy Renault. Teraz Koleos ma być bardziej atrakcyjny. Za sprawą nowych, bardziej wydajnych silników, wyrazistej stylistyce i bardziej wyrafinowanemu wnętrzu - Eric Pasquier, zastępca dyrektora ds. gamy

Design nadwozia
Zdaniem producenta wyrazista stylistyka Renault Koleosa jest głównym powodem zakupu tego modelu. Przód nowej odsłony modelu przyciąga uwagę wyrazistym grillem. Na całej szerokości zderzaka pojawia się chromowana listwa sięgająca aż do świateł przeciwmgłowych. W dolnej części zderzaka widać osłonę podwozia, która podkreśla terenowy wygląd samochodu. Zmieniony tył Koleosa z wyżej sięgającą osłoną podwozia i poprzeczną chromowaną listwą jest spójny stylistycznie z przodem. Podobnie jak w poprzedniej generacji, podwójna chromowana końcówka wydechu wnosi delikatny sportowy akcent. Koleos ma teraz nowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, w tym czarne, 19-calowe „Kavea”. W ofercie znalazł się również nowy kolor nadwozia Czerwony Millesime.


Charakterystyczne elementy
Koleos
 zachował charakterystyczne elementy z poprzedniej generacji jak np. chromowaną listwę, która biegnie poziomo i wydłuża optycznie maskę. A charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C  jest typowy dla samochodów marki Renault. Najbardziej luksusowa wersja – Initiale Paris wyróżnia się dodatkowo 19-calowymi, diamentowanymi obręczami kół oraz oznakowaniem Initiale Paris. Ma również specjalny lakier Fioletowy Amethyste, zastrzeżony wyłącznie dla tej wersji.

Wyrazista stylistyka Koleosa wzbudziła powszechne uznanie. Bardziej niż kiedykolwiek przyciąga uwagę imponującą sylwetką, atletyczne nadkolami i harmonijne proporcje - mówi Ken Melville, dyrektor ds. designu gamy premium.

Zmiany wewnątrz
Nowy model zachowuje duże rozmiary i przestronność. Renault podkreśla, że jednocześnie poprawione zostały elementy wyposażenia wnętrza, z korzyścią dla komfortu i dobrego samopoczucia pasażerów.

Dzięki długości nadwozia 4672 mm, z rozstawem osi 2704 mm. Koleos zachował możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia tylnej kanapy oraz otwieranego szklanego dachu, aby pasażerowie mogli odpocząć i odprężyć się podczas długich podróży. W zależności od wersji Koleosa długość siedzenia można regulować dzięki wysuwanej poduszce. Oprócz możliwości elektrycznej regulacji w sześciu płaszczyznach oraz funkcji podgrzewania i wentylacji fotel kierowcy ma również funkcję masażu.

Bagażnik
Bagażnik o pojemności 498 dm3 VDA (lub 579 litrów) w konfiguracji 5-miejscowej można zwiększyć do 1 795 litrów, składając tylną kanapę. Innym rozwiązaniem jest możliwość podzielenia bagażnika za pomocą podłogi umieszczonej na tym samym poziomie co próg. W ten sposób projektanci stworzyli płaską powierzchnię bagażnika, która ułatwia załadunek. Oprócz tego Koleos oferuje wiele schowków o łącznej pojemności 35 litrów, w tym 11-litrowy schowek w desce rozdzielczej i 7-litrowy schowek w konsoli centralnej. Przednie uchwyty na napoje są podgrzewane lub chłodzone.


Nowa wersja Initiale Paris
Podobnie jak w innych ostatnio wprowadzonych modelach marki, również w Koleosie pojawia się wersja Initiale Paris z odświeżoną stylistyką. Oferuje dwie nowe tapicerki ze skóry nappa w kolorze czarnym i jasnoszarym. Podwójne przeszycia podkreślają kształt siedzeń sygnowanych nazwą wyposażenia. Elementy przypominające nam o wersji znajdziemy również na desce rozdzielczej, kierownicy, obiciach drzwi, progach i dywanikach. Klejone szyby boczne zapewnią lepsze wyciszenie kabiny i większy komfort

Dwie nowe jednostki Blue dCi
Koleos
 będzie napędzany silnikami nowej generacji. Jednostki Blue dCi Renault zostały wyposażone w najnowsze technologie oczyszczania spalin. Jest to m.in. system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), uważany za najbardziej skuteczny system eliminacji tlenków azotu (NOx). Technologia zmniejsza emisję cząstek stałych. Silniki, produkowane w fabryce Cléon we Francji, są dostępne w dwóch wersjach:

- 1.7 Blue dCi 150 X-Tronic – Silnik o mocy 150 KM. Oferowany w wersji z napędem na przednie koła.
- 2.0 Blue dCi 190 X-Tronic 4x4-i - Silnik o mocy 190 KM. Oferowany w wersji z napędem na cztery koła.

Skrzynia automatyczna X-Tronic dostępna w standardzie
Silniki Blue dCi w Koleosie są dostępne z automatyczną skrzynią X-Tronic najnowszej generacji. Skrzynia X-Tronic ma zapewnić płynną jazdę, bez przerw w przyspieszaniu podczas zmiany biegów. Producent dodaje, że jest również cichsza — nie ma głośnego wchodzenia na obroty. Kierowca może wybrać tryb sekwencyjny z użyciem sześciu biegów.

Nowy Koleos ma całkowicie odnowioną ofertę silników, które pod względem efektywności energetycznej należą do rynkowej czołówki. Uniwersalny silnik Blue dCi 150 X-Tronic doskonale odpowiada właściwościom jezdnym Nowego Koleosa. Natomiast Blue dCi 190 X-Tronic 4x4 to propozycja bardziej wyczynowa, która gwarantuje szybką reakcję w każdym zakresie obrotów dzięki momentowi obrotowemu 380 Nm, a jednocześnie utrzymuje niską emisję CO2. Silnik doskonale wykorzystuje potencjał dynamiczny Nowego Koleosa podczas długich podróży i świetnie nadaje się do jazdy terenowej z zachowaniem wyjątkowego komfortu - Nicolas Boisseau, główny inżynier ds. platformy Koleosa

Nowy Koleos umożliwia kierowcy ręczny wybór trybu przeniesienia napędu pomiędzy:

• Napędem przednim (4x2) – napędzane są jedynie przednie koła, niezależnie
od przyczepności. To pozwala obniżyć zużycie paliwa.
• Auto (4x4) – przeniesienie napędu na przednie i tylne koła jest sterowane automatycznie przez pokładową elektronikę, w zależności od warunków jazdy
i przyczepności. Na tylną oś można przenieść nawet 40% napędu.
• Lock (4x4) – centralny mechanizm różnicowy jest blokowany, a moment obrotowy rozłożony po równo na przednie i tylne koła. Tryb jest przeznaczony do jazdy w warunkach słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek).

W trybie Auto wszystkie czujniki stale kontrolują przyspieszenie oraz wężykowanie
i kąt skrętu kierownicy. System dostosowuje rozłożenie momentu obrotowego na przednie i tylne koła, aby zapewnić maksymalną przyczepność i skompensować pod- lub nadsterowność.

Przetestowany
Reanult podkreśla, że Koleos został poddany wielu testom na wytrzymałość i jakość, aby zapewnić niezawodność podczas jazdy po drodze, jak i w jeździe terenowej. Samochody pokonały łącznie 150 000 km w różnych warunkach pogodowych, na mrozie (-25°C), w upale (+40°C), na dużej wysokości (+ 2500 m), w słońcu i kurzu. Przeprowadzono również testy symulacyjne w laboratoriach, które odpowiadały dystansowi ponad 400 000 km.

Nowa oferta systemów wspomagania prowadzeni
Nowy Koleos dysponuje pełną ofertą systemów wspomagania prowadzenia (ADAS). Już poprzednio był wyposażony w system kontroli pasa ruchu (LDW), kontroli martwego pola (BSW), rozpoznawania znaków drogowych, funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL), wspomaganie parkowania 360° i Easy Park Assist. We wrześniu 2018 r. oferta wzbogaciła się o aktywny regulator prędkości (ACC), montowany w standardzie we wszystkich wersjach Koleosa, i system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA). System wspomagania hamowania awaryjnego AEBS podczas jazdy w mieście i poza miastem został wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych podczas jazdy po mieście.

W zależności od wersji może być wyposażony w reflektory Full LED Pure Vision, które pełnią zarazem funkcję świateł mijania i drogowych. Ta technologia, która jest o 20% mocniejsza niż wiązka halogenowa, zapewnia lepszą widoczność w nocy. Tylne światła, które palą się w dzień i w nocy, są wyposażone w technologię Edge Light. Zarówno z daleka, jak i z bliska dają czyste, błyszczące światło z efektem 3D.

System multimedialny R-LINK 2 z nawigacją w zależności od wersji jest oferowany
z dwoma formatami ekranów: poziomym 7 lub pionowym 8,7". Funkcja klonowania ekranu smartfona z wykorzystaniem Apple CarPlay lub Android Auto działa w układzie pionowym, który ma ułatwiać odczyt. W przypadku telefonów kompatybilnych z Apple CarPlay możliwy jest również tryb pełnoekranowy. Auto dysponuje funkcją rozpoznawania mowy, którą można włączyć naciśnięciem przycisku w kierownicy, by obsługiwać za pomocą poleceń głosowych nawigację, telefon, aplikacje, odczytywanie poczty e-mail i radio. W R-LINK Store dostępna jest oferta aplikacji opracowanych specjalnie z myślą o użytkowaniu w samochodzie. Pod centralną konsolą u podstawy dźwigni zmiany biegów umieszczono dwa gniazda USB

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!