Octavia III po lifcie – kochaj albo rzuć

LeadPhoto Octavia III po lifcie – kochaj albo rzuć
Odświeżona Octavia jest autem obok którego nie można przejść obojętnie, albo pokochacie nowy przód albo go znienawidzicie. Na szczęście są też zmiany które nie budzą żadnych wątpliwości że to zmiany w dobrym kierunku.
Content

W ciągu 20 lat, od kiedy w 1996 roku wprowadzono ŠKODĘ OCTAVIA, pięć milionów Klientów na całym świecie wybrało jedną z wersji tego modelu. Dzięki gruntownej zmianie ŠKODY OCTAVIA, marka planuje kontynuować historię sukcesu poprzednich modeli oraz dalej wzmacniać pozycję na rynkach międzynarodowych. Czy to się uda? Czas pokaże.

Linie nowej OCTAVII zostały uproszczone, zwłaszcza z przodu. Dwa sąsiadujące reflektory tworzą podwójną powierzchnię o krystalicznym wyglądzie. Na życzenie Klienta mogą być wyposażone w reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS. Logo marki z przodu jest szersze.

Przestrzeń dostępna w zmienionej ŠKODZIE OCTAVIA pozostaje jedną z największych w swojej klasie. Zarówno limuzyna, jak i kombi, oferują 1782 milimetrów przestrzeni wewnętrznej oraz 73 mm miejsca na nogi z tyłu. Przestrzeń bagażowa wynosi odpowiednio 590 i 610 litrów. Ze złożonymi oparciami foteli tylnych odpowiednio aż do 1580 i 1740 litrów. Opcjonalnie występuje też elektryczna pokrywa bagażnika, dostępna dla OCTAVII COMBI.

Zmodernizowania OCTAVIA oferuje także najnowocześniejsze rozwiązania wymiany danych. System ŠKODA Connect podzielony jest na funkcje Infotainment Online i CareConnect. Zmniejszono liczbę przycisków kosztem powiększenia ekranu, dlatego informacje prezentowane na ekranie są czytelniejsze.

Nowy model stawia też kolejny krok w zakresie systemów wspomagających prowadzenie, wprowadzając rozwiązania znane do tej pory tylko z wyższych klas samochodów. Jeśli OCTAVIA ciągnie przyczepę, przy powolnym cofaniu sama zadba o odpowiednie manewrowanie nią. System Front Assist uzupełnia predykcyjna ochrona pieszych, przewidująca ich zachowanie. Systemy Blind Spot Detection i Rear Traffic Alert gwarantują bezpieczną zmianę pasa i wyjazd tyłem z miejsca parkingowego, uprzedzając przed zbliżającymi się zagrożeniami. Obraz z kamery pokazuje na pokładowym ekranie najbliższe otoczenie samochodu.

Udoskonalona OCTAVIA oferuje kolejne funkcje do długiej listy przemyślanych rozwiązań „Simply Clever”: personalizowany kluczyk, pozwalający różnym kierowcom tego samego egzemplarza samochodu zachować swoje własne ustawienia, podgrzewaną kierownicę, składane stoliki na oparciach przednich siedzeń, czy też przenośną latarkę umiejscowioną w bagażniku wersji kombi.

Gama napędowa, na którą składa się pięć silników TSI i cztery TDI, łączy dynamiczne osiągi z niskim zużyciem paliwa. Rozpiętość wariantów sięga pojemności skokowej od 1.0 l do 2.0 l, rozpiętość mocy – od 85 KM do 184 KM. Obok skrzyni ręcznej dla prawie wszystkich wersji napędowych dostępna jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa DSG z sześcioma lub siedmioma przełożeniami. Topowe modele 1.8 TSI i 2.0 TDI mogą być wyposażone w napęd 4x4. Dodatkową funkcją jest opcjonalna funkcja Dynamic Chassis Control (DCC), która pozwala kierowcy regulować charakterystykę pracy układu kierowniczego i zawieszenia poprzez wybór jednego z trybów jazdy Comfort, Normal i Sport. Obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali dostępne są w wielu nowych wzorach.

Gruntownie przeprojektowana ŠKODA OCTAVIA w wersjach limuzyna i kombi pojawi w Polsce w marcu 2017.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!