Odmłodzona Toyota Verso

LeadPhoto Odmłodzona Toyota Verso
Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w 2012 roku zadebiutowała odmłodzona Toyota Verso, która łącznie z nowym Aurisem i Aurisem Touring Sports (kombi) rozpoczęła ofensywę Toyoty w europejskim segmencie samochodów kompaktowych.
Content

Bazując na wszechstronności, praktyczności i obszernym, rodzinnym wnętrzu obecnej generacji Verso, model po zmianach wnosi więcej stylu i dynamiki. W samochodzie zmienionych zostało ponad 300 części, dzięki czemu rodzinny minivan Toyoty znacznie zwiększa komfort podróżujących.

Nowe lampy przednie zawierają diody LED do jazdy dziennej, oraz światła biksenonowe (w wyższych wersjach wyposażenia). Światła przeciwmgielne umiejscowione w zderzaku zyskały chromowane detale. Z tyłu pojazdu wyróżnia się przeprojektowany zderzak z dyfuzorem, dzięki któremu Verso sprawia wrażenie szerszego i bardziej stabilnego niż dotychczas. Nową kolorystykę otrzymały także tylne lampy.

Verso po zmianach jest dostępne w 11 kolorach nadwoziach, w tym trzech zupełnie nowych: Pearl White, Vivid Blue, Solid Blue.

Zestaw zegarów otrzyma chromowane wykończenie. Akcenty satynowanego chromu w wersji po zmianach znajdą się także konsoli centralnej, nawiewach, czy wykończeniu dźwigni zmiany biegów. Jednolitego wykończenia nabrały także wszystkie zestawy wskaźników i przycisków, z większymi i bardziej czytelnymi czcionkami i sharmonizowanym podświetleniem.

Każda z wersji wyposażeniowych odmłodzonego Verso zyskała nowe elementy. W porównaniu do dotychczasowej wersji, model będzie standardowo wyposażony w przednie lampy przeciwmgielne, funkcję Follow Me Home, oraz podgrzewanie lusterek zewnętrznych.

W kolejnych wersjach wyposażeniowych nowymi elementami są elektrycznie składane lusterka, wykończenie nadwozia lakierem fortepianowym i chromem, fotel pasażera z regulacją wysokości, nowy wzór 16-calowych felg aluminiowych, oraz system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania.

Zmodyfikowane Verso jest dostępne z pięcioma silnikami, wykonanymi w technologii Toyota Optimal Drive. Podobnie jak w przypadku modernizacji modelu Avensis z początku 2012 roku, największym zmianom poddano 2-litrowy silnik Diesla D-4D. Zoptymalizowany został przebieg momentu obrotowego, dzięki czemu jednostka osiągająca moc 126 KM sprawniej przyspiesza przy wszystkich prędkościach obrotowych, jednocześnie wyróżniając się niższą o 10 gramów emisją CO2 (poniżej 130g / km).

Pozostałymi jednostkami napędowymi będą dwa silniki benzynowe Valvematic (1.6 o mocy 132 KM i 1.8 o mocy 147 KM), oraz silnik wysokoprężny D-CAT o pojemności 2.2, osiągający moc 177 KM (wersja z manualną skrzynią biegów), lub 150 KM (wersja z automatyczną skrzynią biegów).

Wszystkie silniki odmłodzonego Verso połączone są z 6-stopniową skrzynią biegów. Silnik 1.8 Valvematic dostępny jest także z automatyczną przekładnią bezstopniową Multidrive S.

Źródło: Toyota

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!