Odsłaniamy kolejne tajemnice Hondy e

LeadPhoto Odsłaniamy kolejne tajemnice Hondy e
Nowa Honda e została zaprojektowana z myślą o poruszaniu się w przestrzeni miejskiej - przekonuje producent i podkreśla, że to skutek połączenia dynamiki jazdy, zwrotności i funkcjonalności z przyjemnością użytkowania. Sprawdzamy, jak to wygląda.
Content

Małe rozmiary i idealny rozkład masy
Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy około 150 KM (110 kW), generujący moment obrotowy powyżej 300 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kW jest jednym z najmniejszych w swojej klasie – Honda przekonuje, że dzięki temu osiągnięto idealną równowagę pomiędzy niską masą pojazdu, a możliwością szybkiego ładowania do 80% pojemności baterii w 30 minut. Przy zasięgu ponad 200 km, układ napędowy Hondy e doskonale sprawdza się podczas codziennych dojazdów do pracy.

Inżynierowie Hondy zwrócili uwagę na zwiększenie komfortu prowadzenia oraz na sportowe właściwości jezdne. Akumulator jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu, środek ciężkości samochodu znajduje się około 50 cm od linii podłoża. Rozkład masy 50:50, kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy karoserii Hondy e mają ułatwiać manewrowanie w mieście. W rezultacie promień skrętu wynosi około 4,3 metra. Moc jes przekazywana na tylne koła.

Japończycy podkreślają, że nawet bez dodatkowo usztywnionego zawieszenia, Honda e zachowuje wyjątkową stabilność w czasie szybkich zmian pasa ruchu. Inżynierowie Hondy zastosowali niezależny układ kolumn McPherson’a na każdym z czterech kół.

Single Pedal Control
Honda e oferuje również funkcję Single Pedal Control, która umożliwia kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. Gdy pedał zostanie wciśnięty do podłogi, samochód przyspieszy jak zwykle, a po jego zwolnieniu następuje automatyczne hamowanie regeneracyjne i auto zwalnia. Z drugiej strony auto wyposażono również w tryb sport. Zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości przyczyniło się do zwiększenia sztywności konstrukcji nadwozia, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy pojazdu.

Wersja produkcyjna Hondy e Prototype zostanie pokazana jeszcze w tym roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!