Wszystko zaczęło się od platformy podwoziowej CMA, która otworzyła przed projektantami nowe możliwości i zapewniła im swobodę tworzenia. Ten mały SUV ma wyrażać sobą energię, indywidualność i pewną dozę nieskrępowanej wyobraźni. Takich cech próżno szukać w obecnym segmencie luksusowych małych SUV-ów.
Chcieliśmy, żeby Volvo XC40 było świeżym, wyjątkowym modelem w ofercie Volvo, pozwalającym kierowcom na wyrażenie swojej osobowości. Przyszli użytkownicy XC40 to ludzie będący na bieżąco z popkulturą, interesujący się modą i designem, zwykle mieszkający w tętniących życiem dużych miastach. To ludzie, którzy potrzebują samochodu, wyrażającego ich osobowość. Volvo XC40 to właśnie taki samochód. – mówi Thomas Ingenlath, szef designu w Volvo Cars.
XC40 oferuje szeroką i bardziej zróżnicowaną, pod kątem kolorystyki, paletę barw, co sprawia, że jest najbardziej wyrazistym modelem w portfolio Volvo, odzwierciedlającym indywidualne osobowości klientów.
Przeprowadzone wśród klientów badania wyraźnie pokazują, że dla XC40 i całego segmentu potrzebny jest szerszy wybór kolorów i materiałów niż ten, który zwykle oferowaliśmy. Volvo Cars nigdy wcześniej nie zaprojektowało takiego modelu jak XC40. Mogliśmy zacząć od zera i nadać modelowi XC40 świeżości– dodaje Robin Page, Senior Vice President Design w Volvo Cars.
Uliczna moda, miejska architektura, ekskluzywne dodatki i kultura masowa – to właśnie źródła inspiracji dla projektantów Volvo, którzy określili materiały, wzory i kombinacje kolorystyczne nowego modelu XC40.
Inspiracje przy tworzeniu nowego Volvo XC40 czerpaliśmy z wielu źródeł, mieszając je i łącząc w spójną całość. To, co udało nam się stworzyć to samochód łączący mocny charakter z poczuciem świeżości, energii i niezawodności – mówi Ebba Maria Thunberg, Vice President Colour & Materials w Volvo Cars.
Paleta barw jest bardzo szeroka i obejmuje zarówno tradycyjne wersje o jednolitym kolorze nadwozia, jak i bardziej odważne wersje dwukolorowe o ciekawym zestawieniu barw. Będzie także wiele opcji indywidualnego wykańczania wnętrza. Do wyboru będą różne kolory skór, tapicerki materiałowe o żywych wzorach, czy ciekawe elementy dekoracyjne. Skórzana tapicerka w odcieniu brązowo-pomarańczowym Lava Orange, czy jednak czerwona Oxide Red? Naturalne filcowe okładziny, czy wykończenie drzwi? To tylko kilka wariantów jakie oferuje Volvo.
Wersja wyposażenia Momentum, z kombinacjami żywych, intensywnych kolorów, jest najbardziej nakierowana na aktualne trendy, natomiast R-Design i Inscription prezentują większy dynamizm i poczucie klasy premium – dodaje Ebba Maria Thunberg.
Zdjęcia całego samochodu zobaczymy jesienią. Wtedy Volvo odkryje swój najmniejszy model w pełnej krasie.