Na konferencji prasowej firmy Opel dr Neumann powiedział:
- Oto nasz zupełnie nowy Opel Ampera-e! Das Elektroauto! Samochód elektryczny dla każdego. Nowa Ampera‑e zmienia spojrzenie na elektryczną mobilność, likwidując największą przeszkodę w jej popularyzacji: zasięg. Na podstawie wstępnych testów przeprowadzonych według NEDC zasięg samochodu oszacowano na ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Uzupełnienie energii w ilości pozwalającej na przejechanie prawie 150 kilometrów z publicznej stacji ładowania trwa tylko 30 minut. Wprowadzimy ten model w Europie w pierwszej połowie przyszłego roku.
W czasie konferencji prasowej dr Neumann poinformował również, że dowodem na zasięg Ampery‑e może być fakt, iż w zeszły weekend pokonała ona trasę z Londynu do Paryża — 417 kilometrów — na jednym ładowaniu. A kiedy samochód dotarł na miejsce, gdzie odbywa się „Mondial de l’Automobile”, akumulator wciąż nie był całkowicie rozładowany. Komputer pokładowy informował, że energii pozostało jeszcze na 80 kilometrów, z czego wynika, że zasięg Ampery‑e w typowych warunkach ruchu drogowego wynosi około 500 kilometrów.
Aby uzyskać komplet pomiarów zasięgu, oraz jako uzupełnienie testu w warunkach rzeczywistych na trasie Londyn–Paryż i testów NEDC, firma Opel testowała Amperę‑e także w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w rygorystycznej światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP) (skrócona procedura testowa). Również i w tym przypadku pojazd wypadł znakomicie: na podstawie testów przeprowadzonych w fazie prac nad modelem inżynierowie szacują, że zasięg w cyklu mieszanym mierzony według WLTP przekroczy 500 kilometrów. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się zmieniał w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych.
Oprócz znakomitego zespołu napędowego Ampera‑e charakteryzuje się także przemyślanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Efektywne usytuowanie akumulatora pod podłogą przekłada się na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują pięciodrzwiowe samochody w segmencie kompaktowym.
Główna inżynier, Pamela Fletcher, wyjaśniła w Paryżu:
- Konstrukcja i sposób ulokowania akumulatora nie tylko pomogły uzyskać imponującą przestrzeń w kabinie, ale także przyczyniają się do poprawy sztywności skrętnej, obniżenia środka ciężkości, lepszej ochrony przed skutkami kolizji... Wynika to z faktu, że akumulator stanowi integralny element struktury pojazdu.