Myśląc o klubowej, europejskiej piłce nożnej nie sposób pominąć marki z Russelsheim, która przez dekady była sponsorem i partnerem wielu drużyn i organizacji piłkarskich. Do 2002 r. niemiecki producent samochodów był uważany za największego i odnoszącego najbardziej doniosłe sukcesy sponsora sportu, w tym futbolu, w całej Europie. W latach 90-tych wspierał między innymi międzynarodowe federacje piłki nożnej FIFA i UEFA, jak również był partnerem renomowanych klubów, takich jak Bayern Monachium, AC Milan czy Paris Saint-Germain. Obecnie logo z błyskawicą zdobi m.in. koszulki zawodników klubu Galatasaray Istanbul, z którym marka związała się w tym sezonie. Opel jest także partnerem niemieckich zespołów Fortuna Dusseldorf, Bayer Leverkusen, SC Freiburg i FSV Mainz, holenderskiego Feyenoord Rotterdam, z którym współpraca datuje się na lata 80-te ubiegłego wieku, a także polskiej drużyny Piast Gliwice.
Ale klejnotem w koronie piłkarskich dokonań tego producenta samochodów jest bez wątpienia finalista tegorocznych rozgrywek Ligii Mistrzów - Borussią Dortmund. Naturalnie niebagatelne znaczenie w tym partnerstwie odgrywa ścisła współpraca z polskimi asami BVB09 – Robertem Lewandowskim, Łukaszem Piszczkiem i Jakubem Błaszczykowskim.
Polską trójkę można jeszcze zobaczyć w specjalnie przygotowanej z ich udziałem reklamie Opla. Mimo że w przyszłym sezonie z pewnością nie zobaczymy już wspomnianej trójki w barwach BVB, reklama jest bardziej niż udana i z pewnością przejdzie do historii tak branży motoryzacyjnej, jak i futbolu.
Źródło: Opel