Opel Mokka SUV: galeria modelu

LeadPhoto Opel Mokka SUV: galeria modelu
Opel Mokka SUV to pierwszy pojazd niemieckiego producenta, który wkracza na rynek w segmencie kompaktowych SUV-ów. Opel za pośrednictwem nowego auta wprowadza do tego segmentu takie technologie jak adaptacyjne reflektory oraz mocowaną z przodu kamerę (Opel Eye).
Content

Pomimo skromnej długości, 4,28 metra, Mokka jest w stanie pomieścić pięć osób. Niesie ze sobą również obietnicę Opla na połączenie atrakcyjnej stylizacji z nowoczesną technologią oraz luksusową funkcjonalnością, co czyni pojazd dostępnym dla szerszego segmentu klientów.

Ponadto Opel Mokka po raz pierwszy wprowadza na rynek kompaktowych SUV-ów ergonomiczne siedzenia, uzupełniając propozycję o adaptacyjne reflektory (AFL+) oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix. Wyposażenie, które znacząco podnosi komfort jazdy oraz bezpieczeństwo w Oplu Mokka obejmuje system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TC), jak również asystenta ruszania pod górę (HSA) oraz asystenta ruszania w dół wzniesienia (HDC). Wersję podstawową z napędem na przednią oś (FWD) można wyposażyć w inteligentny napęd na cztery koła (AWD). Technologia zastosowana w opcjonalnym napędzie na cztery koła (AWD) automatycznie rozpoznaje, kiedy konieczna jest lepsza przyczepność i samoczynnie dołącza napęd stosownie do potrzeb.

Wersję podstawową z napędem na przednią oś (FWD) można wyposażyć w technologię z napędem na cztery koła (AWD). Głównymi elementami składowymi systemu AWD są mechanizm różnicowy osi przedniej, wał Cardana, napęd tylnej osi 4x4 oraz moduł sterujący. Wszystko to uzupełnia wielotarczowe sprzęgło elektromagnetyczne. Dodatkowo, czujniki nieustannie przekazują dane do modułów sterujących.

Podwozie modelu Mokka zapewnia przyjemność z jazdy, nawet w trudnych warunkach drogowych. Aby uzyskać taki efekt, inżynierowie firmy Opel udoskonalali amortyzatory MacPhersona montowane na osi przedniej.

Moc pochodzi z trzech wydajnych silników. Wszystkie manualne skrzynie biegów zostały wyposażone w układ Start/Stop firmy Opel, który ułatwia zapanować nad wydatkami na paliwo. Oferta dla benzyny obejmuje silnik o mocy 85 kW/115 KM i pojemności 1,6 litra, z naturalnym poborem powietrza, o momencie obrotowym 115 Nm, który zużywa 6,5 litra paliwa na 100 km i wysyła do atmosfery 153 g CO2/km, oraz silnik o mocy 103 kW/140 KM i pojemności 1,4 litra z turbosprężarką, o momencie obrotowym 200 Nm. Wersja 1,4 Turbo początkowo będzie dostępna z taką samą przekładnią manualną, jednak później oferta zostanie poszerzona o automatyczną skrzynię biegów. Mokka wyposażona w manualną, sześciobiegową skrzynię przekładniową, napęd 4x4 i turbosprężarkę jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 190 km/h. Przyspieszenie od zera do 100 km/h samochód osiąga w 9,9 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6.4 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 149 g/km.

Klienci, którzy preferują silniki diesla, mogą zamówić Mokkę z turbodoładowanym silnikiem CDTI o pojemności 1,7 litra i mocy 96 kW/130 KM o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Ta jednostka napędowa jest dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś lub na wszystkie koła, lub z automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. W układzie z przednim napędem manualna skrzynia przekładniowa z silnikiem diesla wymaga w cyklu mieszanym 4,5 litra paliwa na pokonanie 100 kilometrów. Odpowiada to emisji CO2 rzędu 120 g/km. Czyni to więc silnik 1,7 CDTI jednym z najbardziej oszczędnych silników w całym segmencie. Wartości w tabeli osiągów mówią same za siebie: wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz napęd na przednie koła Mokka osiąga prędkość rzędu 187 km/h. Dojście od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 10,5 sekundy.

Opel Mokka został wyposażony w ergonomiczne fotele, które uzyskały certyfikat niezależnej grupy ekspertów AGR, specjalizujących się w zagadnieniach związanych z kręgosłupem (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Pierwszy raz zdarza się, aby ABR swoją pieczęcią dopuściło do segmentu B SUV-ów fotel kierowcy, regulowany w ośmiu płaszczyznach. Fotel musi spełniać zespół dziesięciu kryteriów, w tym podparcie dla odcinka szyjnego kręgosłupa oraz idealne dopasowywanie się zarysu oparcia do naturalnej krzywizny pleców. Dodatkowo fotel ergonomiczny wyposażony jest w wiele dodatkowych możliwości regulacji takich jak podnoszenie, dodatkowe podparcie odcinka lędźwiowego oraz podparcie ud. Zagłówki można regulować w czterech płaszczyznach.

Ładowność Opla Mokka można łatwo zwiększyć, stosując bagażnik rowerowy drugiej generacji FlexFix. Dostępny jako opcja rozbudowany system przechowywania bagażu oferowany wyłącznie przez Opla został zintegrowany z tylnym zderzakiem pojazdu, dzięki czemu zawsze znajduje się w zasięgu ręki. Standardowa wersja systemu FlexiFix po zamontowaniu na samochód jest przygotowana do przewozu jednego roweru o wadze do 30 kg. Dzięki zastosowaniu przejściówki z zatrzaskami można dodatkowo przewieźć dwa rowery, co zwiększa całkowitą ładowność do 60 kg. Nawet przy pełnym obciążeniu system FlexFix można odgiąć tak, aby można było z łatwością otworzyć pokrywę bagażnika i dostać się do wnętrza przedziału bagażowego.

Wnętrze nowego Opla Mokka jest typowe dla firmy Opel. Charakterystyczne wartości promowane przez firmę Opel, takie jak wszechstronność czy funkcjonalność nastawiona na użytkownika, są widoczne począwszy od podwójnego schowka w tablicy wskaźników, przez zamykany schowek nad tunelem środkowym aż po nisko umieszczone kieszenie w przednich i tylnych drzwiach. Przy przestrzeni ładunkowej wielkości 1372 litrów oraz 19 schowkach projektanci wzięli pod uwagę potrzeby funkcjonalne rodziny.

Badania dowiodły, że przeciętny nabywca Mokki to człowiek w średnim wieku, który prowadzi bardzo aktywny styl życia, u którego wypoczynek odgrywa główną rolę w życiu. Właśnie z tego powodu Mokka razem z jej wieloma opcjonalnymi dodatkami oraz rozwiązaniami technologicznymi będącymi własnością Opla, jak kamera Opel Eye czy bagażnik rowerowy FlexFix, idealnie nadają się dla ludzi, którzy chcą zachować równowagę między pełnym gonitwy życiem codziennym a wypoczynkiem. Przełomowy wygląd SUV-a powoduje, że Opel Mokka bardzo przypada do gustu nowym klientom.

Źródło: Opel Media

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!