Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA), które odbędą się w dniach 12–22 września 2013 r., swoją światową premierę będzie świętował Opel Monza Concept, model koncepcyjny wyznaczający nowe trendy. Ten wizjonerski pojazd – wystawiony na stoisku Opla w hali 8 – odzwierciedla to, czego klienci mogą oczekiwać od firmy z Rüsselsheim w przyszłości. Główne priorytety modeli Opla nowej generacji to wydajność i spójność. Wartości te znajdują również odbicie w filozofii Opla w dziedzinie stylistyki pojazdów – wyrażonej poprzez „połączenie artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją” – zgodnie z którą linie nadwozia przypominają raczej łagodną posturę lekkoatlety niż potężną sylwetkę kulturysty. W projekcie widać nawiązania do poprzednich modeli Opla, jak choćby grill nawiązujący swoim kształtem do sportowego modelu Speedster produkowanego w latach 2000-2005.
- Monza Concept to nasza wizja przyszłości Opla w czystej formie - mówi dyrektor generalny firmy, dr Karl-Thomas Neumann. Zachowując długą tradycję prezentowania przez firmę przełomowych samochodów koncepcyjnych na targach we Frankfurcie, pokażemy tam również ten model. To przecież właśnie Opel był pierwszym producentem aut w Europie, który stworzył samochód studyjny i przedstawił go publicznie na targach IAA w 1965 r. Już wtedy impreza była postrzegana jako jedne z najważniejszych Targów Motoryzacyjnych na świecie - dodaje.
Pierwszy w historii samochód koncepcyjny powstał w macierzystej firmie Opla, GM. W 1938 r. w dziale projektowym GM zbudowano Buicka „Y-Job”, pojazd nieprzeznaczony do produkcji seryjnej, ale do prezentowania nowych technologii i pomysłów konstrukcyjnych. Pierwszym konceptem zaprezentowanym szerszej publiczności był Experimental GT, którego premiera odbyła się na targach IAA we Frankfurcie w roku 1965. Jego następstwem było wprowadzenie do oferty, zaledwie 3 lata później, modelu seryjnego Opel GT.