Oszczędne Mazdy 3 - hybryda i CNG

LeadPhoto Oszczędne Mazdy 3 - hybryda i CNG
Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Tokio Mazda zaprezentuje niedawno wprowadzony na rynek model Mazda3 z różnymi typami silników. Obok produkowanych wersji benzynowej, Diesla i hybrydy (tylko rynek japoński) producent pokazał koncepcyjną odmianę napędzaną na CNG.
Content

Ze względu na rosnący popyt na pojazdy napędzane gazem CNG w samochodzie koncepcyjnym SKYACTIV-CNG zastosowano podwójny układ paliwa umożliwiający korzystanie zarówno z benzyny, jak i gazu CNG. Ponieważ silniki napędzane gazem CNG spalają paliwo pod wyższym ciśnieniem, a jednostka benzynowa SKYACTIV-G już uzyskuje wysoki wskaźnik kompresji, można ją łatwo zmodyfikować na potrzeby gazu CNG, co wymaga tylko drobnych zmian. Pojazdy napędzane CNG cechują się poziomem emisji niższym o około 20 procent w porównaniu z silnikami benzynowymi o tym samym skoku tłoka.


W modelu SKYACTIV-HYBRID - oferowanym wyłącznie w Japonii - połączono silnik elektryczny ze specjalnie zaprojektowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym SKYACTIV-G. Moc silnika benzynowego wynosi 99 KM. a po dołączeniu silnika elektrycznego cały napęd dysponuje 136 KM i ponad 200 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu pojazd wyróżnia się zarówno fantastycznymi osiągami, jak i wyjątkową oszczędnością paliwa.

Niestety nie wiadomo, czy producent zdecyduje się na dołączenie do oferty modeli napędzanych CNG, oraz czy hybrydowa mazda będzie sprzedawana poza rodzimym rynkiem.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!