Panda i Freemont w wersji Cross zadebiutują w Genewie

LeadPhoto Panda i Freemont w wersji Cross zadebiutują w Genewie
Na miejsce światowej premiery Pandy Cross i Freemonta Cross - topowych wersji w swych gamach modelowych - Fiat wybrał genewski Salon Samochodowy 2014. Oba te samochody charakteryzują się bogatym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa oraz komfortu, z myślą o najlepszym samopoczuciu pasażerów podczas podróży w połączeniu z niepowtarzalną stylizacją nadwozia i wnętrza.
Content

Nowa Panda Cross

Nowa Panda Cross to niezwykle zwinny i poręczny SUV w ruchu miejskim, o „duszy" i wyposażeniu typowym dla pojazdów 4x4 wyższej kategorii - czego ilustracją jest standardowe wyposażenie w układ przeniesienia napędu typu „Torque-on-Demand" aktywowanego automatycznie w razie potrzeby oraz system ESC (elektronicznej stabilizacji jazdy) z funkcjonalnością elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego (ELD), wspomagającą ruszanie i jazdę w warunkach nawierzchni o niskiej przyczepności.
Panda Cross wyposażona jest ponadto w selektor Terrain Control dla entuzjastów jazdy off-road, wspomagający napęd AWD (na cztery koła) w trzech trybach pracy:

AUTO - automatyczny rozdział momentu obrotowego między oboma osiami pojazdu zależnie od stopnia przyczepności podłoża.
LOCK - stały napęd czterech kół z rozdziałem momentu pomiędzy kołami i przyhamowywaniem koła tracącego przyczepność (lub wykazującego wyższy poślizg niż pozostałe) celem przeniesienia mocy na koła zachowujące trakcję.
HILL DESCENT - dla optymalnego prowadzenia pojazdu na szczególnie spadzistych lub wyboistych zjazdach.

Każdy szczegół Pandy Cross zaprojektowany został w sposób natychmiast rozpoznawalny i charakterystyczny dla stylizacji pojazdu typu SUV. Wystarczy spojrzeć na nowy zderzak przedni wraz z płytą osłonową w kolorze satynowanego tytanu z przetłoczeniami na kształt „kwadratury koła" motywu charakterystycznego dla stylu Pandy, czy też jaskrawoczerwone zaczepy holownicze, zdradzające off-roadowy charakter samochodu. Nowe są także lampy przednie, integrujące reflektory i światła przeciwmgielne z grillem oraz wbudowane w płytę osłonową światła LED do jazdy dziennej (DRL). Patrząc z boku nie sposób przeoczyć wyrazistego zarysu nadkoli, bocznych listew ochronnych karoserii z emblematem „Cross", nowych belek dachowych w kolorze tytanowym, aplikacji pod-zderzakowej oraz pięcioramiennych felg „V-design" o średnicy 15 cali z polerowanego stopu lekkiego.

Nowy Fiat Freemont Cross

Na genewskim Salonie Samochodowym wystawiany jest także Fiat Freemont Cross.
Stworzony z myślą o tych, którzy wybierają własną drogę bez względu na zasięg horyzontu czy pogodę, Freemont Cross jest symbolem plenerowego ducha, jaki cechuje ten SUV z logo Fiat. Nowe zderzaki z aplikacjami w platynowym chromie, grill w błyszczącej czerni „fortepianowej", pięcioramienne 19-calowe felgi Hyper Black z lekkiego stopu oraz boczne spojlery progowe Platinum-Chrome, nadają mu budzącej zaufanie i atrakcyjnej dla oka solidności. Czarne klosze świateł przednich i tylnych dodają zuchwałej osobowości, gotowej na wszelkie przeszkody. Fiat Freemont Cross pochwalić się może ekskluzywnym wnętrzem z nowymi skórzanymi siedzeniami z siedziskiem i oparciem materiałowym, szarymi przeszyciami oraz grafitowym wystrojem kabiny Liquid Graphite. Do wyposażenia standardowego należy nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kamera parkowania tyłem oraz system audio Alpine klasy Premium z sześcioma głośnikami, wzmacniaczem o mocy 368W i subwooferem plus elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem Start/Stop silnika oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.
Użytkownik Freemonta może dostosowywać układ wnętrza do swoich potrzeb, a to dzięki 32 możliwym konfiguracjom siedzeń oraz aż 20 schowkom w kabinie pasażerskiej o łącznej pojemności 140 litrów - niemalże takiej, jak bagażnik małego samochodu miejskiego. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń powstaje przestrzeń ładunkowa objętości rzędu 1,5 metra sześciennego! Nowa wersja Freemonta napędzana jest turbodieslem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM w parze z sześciostopniową, manualną skrzynią przekładniową (wersja FWD - napęd na koła przednie) lub 2.0 Multijet II o mocy 170 KM ze skrzynią manualną (4x2) albo sześciostopniową automatyczną - tylko dla wersji aktywnego napędu AWD (4x4). Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand" obejmuje elektroniczny moduł sterujący, który wykorzystując czujniki określające trakcję kół - decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. Odbywa się to za pośrednictwem elektronicznego zespołu sprzęgającego (ECC) tylko w razie potrzeby, a więc pozwala ograniczyć zużycie paliwa.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!