Pasjonujący rajd Meksyku za nami

LeadPhoto Pasjonujący rajd Meksyku za nami
Koniec wspaniałej serii - Od Rajdu Australii w roku 2013 na mecie w zespole Volkswagena zawsze strzelały w górę korki od szampana. Od roku i siedmiu miesięcy na podium stawał zawsze co najmniej jeden kierowca Polo R WRC. Było tak 20 razy, z tego 19 razy kierowca Volkswagena stawał na najwyższym stopniu podium. Ponadto, aż do Rajdu Argentyny Volkswagen wygrał po kolei siedem rajdów.
Content

W tegorocznym rajdzie kluczem do zwycięstwa było unikanie błędów i dbanie o samochód. Najlepiej z tego zadania wywiązały się ekipy Citroena. Triuumfowali Chris Meeke z pilotem Paulem Nagelem, a na drugim miejscu finiszowali Mads Ostberg z Jonasem Andressonem. Podium uzupełnił Elfyn Evans z Daniellem Barritem jadący Fordem Fiestą w barwach M-Sportu.

Awaria układu zasilania w paliwo już na drugim odcinku specjalnym była przyczyną utraty mocy silnika i zakończenia zmagań przez załogę Ogier/Ingrassia – liderzy MŚ już pierwszego dnia rajdu musieli pożegnać się z nadziejami na zwycięstwo. Dlatego podczas powerstage’u postawili wszystko na jedną kartę i wygrali punktowany odcinek specjalny już po raz trzeci w tym sezonie. Był to dla Volkswagena 22. zwycięski powerstage, podczas którego trzy najszybsze zespoły mogą zdobyć dodatkowe punkty.
Na drugim odcinku specjalnym uszkodzenie opony w samochodzie Andreasa Mikkelsena/Oli Floene także pogrzebało aspiracje tych kierowców do zwycięstwa. Również oni podjęli pełne ryzyko podczas powerstage’u w nadziei zdobycia punktów, musieli jednak wycofać się po uszkodzeniu zawieszenia, gdy na wąskiej i wymagającej technicznie trasie odcinka „El Condor” zawadzili o skałę.

Dramat ostatniego dnia: zajmujący trzecie miejsce Latvala/Anttila musieli się wycofać, aż do niedzielnego finału sztandar Volkswagena trzymali najwyżej Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila, którzy zajmowali trzecią pozycję w klasyfikacji. Na przedostatnim oesie fińscy zawodnicy musieli jednak przedwcześnie zakończyć udział w rajdzie – zmusił ich do tego defekt układu zasilania w paliwo.

Mimo porażki Volkswagen zachował pozycję lidera w klasyfikacji producentów, kierowców oraz pilotów. Przed Rajdem Portugalii Volkswagen jest o 18 punktów przed zespołami Citroëna i Hyundaia, które mają tyle samo punktów. Dzięki trzem dodatkowym punktom zdobytym na powerstage’u Sebastien Ogier i Julien Ingrassia wyprzedzają o 33 punkty Madsa Ostberga/Jonasa Anderssona i o kolejne cztery punkty kolegów z zespołu Volkswagena – Andreasa Mikkelsen/Ola Floene. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!