Lżejszy, oszczędniejszy, dynamiczniejszy!
Nowy Passat został zbudowany na bazie modułowej platformy podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, dzięki której możliwe było między innymi zmniejszenie masy pojazdu. W rezultacie nowa generacja Passata waży nawet o 85 kg mniej, niż poprzednik.
Nowe silniki nie tylko spełniają wyśrubowane normy spalin EURO 6, ale dysponują też większą mocą, a dzięki mniejszej masie pojazdu mniej spalają. Nowością w gamie będzie hybryda typu Plug-in, obok XL1 i Golfa GTE, jest trzecią hybrydą tego typu w palecie Volkswagena. Jego hybrydowy system napędowy składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o mocy 156 KM (1.4 TSI) oraz silnika elektrycznego o mocy 109 KM. Dwa silniki dają łączną moc systemową 211 KM. Silnik elektryczny zasilany jest wysokonapięciową baterią litowo-jonową. Dzięki takiemu układowi napędowemu Passat Hybrid i Passat Variant Hybrid mogą być tymczasowo samochodami zeroemisyjnymi i przejeżdżać z napędem czysto elektrycznym odcinki do 50 km. Zasięg łączony wynosi ponad 1000 km.
Chlubą VW od 25 lat są silniki z serii TDI, nowy passat otrzyma najmocniejszą, seryjnie produkowaną jednostkę tego typu. 120 KM z litra pojemności to wynik, którego nie powstydziłoby się niejedno auto sportowe. 2.0 TDI 240 KM będzie standardowo łączony z 7 biegowym DSG oraz napędem na koła 4Motion. Jego wyjątkowo wysoki moment obrotowy 500 Nm jest dostępny już przy 1.750 obr./min. Mimo tak dużej mocy, 2.0 TDI w Passacie Limousine zużywa tylko niewiele ponad 5 l/100 km.
Wyposażenie, którego nie powstydziłby się segment premium!
Po raz pierwszy Volkswagen wprowadzi na rynek w nowym Passacie wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji - Active Info Display. Ta nowość znana min. z nadchodzącego Audi TT, zastępuje klasyczne zegary wyświetlaczem LCD o przekątnej 12,3”. W zależności od potrzeby, w powierzchnie wyświetlania prędkościomierza i obrotomierza mogą być włączone takie informacje, jak funkcje nawigacji i systemów wspomagających. Na przykład w trybie nawigacji prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na bok ekranu, by zostawić więcej miejsca na mapę. Jako pierwszy Volkswagen, nowy Passat będzie oferowany w przyszłości z wyświetlaczem Head-up. Wyświetla on ważne informacje, jak prędkość czy piktogramy nawigacji, bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy.
Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie równoległe lub prostopadłe do osi drogi oraz wyjazd z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. W przypadku parkowania prostopadłego, wspierane jest nie tylko parkowanie tyłem, lecz także półautomatyczne parkowanie przodem. Uzupełnieniem tego systemu jest Trailer Assist, jest to pierwszy na świecie system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą.
Ponadto jako wyposażenie opcjonalne pojawią się systemy jazdy w korkach, Emergency Assist, Side Assist i wiele innych. W przednich światłach zrezygnowano z technologii Xenonowej na korzyść systemu LED, który jest trwalszy i lepiej oświetla drogę.
Czy nowy Passat stanie się bestsellerem? Z pewnością ma wszystkie atuty by stać się liderem segment. Jeśli tylko za zaawansowanymi systemami pójdzie rozsądnie skalkulowana cena to sukces jest niemal gwarantowany. Czy tak się stanie dowiemy się już w 4 kwartale tego roku, kiedy to pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży.