Passat nr 8 na start!

LeadPhoto Passat nr 8 na start!
Przed 41 laty Volkswagen wprowadził pierwszą generację Passata. Od tego czasu na całym świecie sprzedanych zostało ponad 22 miliony egzemplarzy tego bestsellera. Teraz Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia ósmej generacji Passata. Na pierwszych rynkach zadebiutuje on w czwartym kwartale 2014 roku.
Content

Lżejszy, oszczędniejszy, dynamiczniejszy!

Nowy Passat został zbudowany na bazie modułowej platformy podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, dzięki której możliwe było między innymi zmniejszenie masy pojazdu. W rezultacie nowa generacja Passata waży nawet o 85 kg mniej, niż poprzednik. 

Nowe silniki nie tylko spełniają wyśrubowane normy spalin EURO 6, ale dysponują też większą mocą, a dzięki mniejszej masie pojazdu mniej spalają. Nowością w gamie będzie hybryda typu Plug-in, obok XL1 i Golfa GTE, jest trzecią hybrydą tego typu w palecie Volkswagena. Jego hybrydowy system napędowy składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o mocy 156 KM (1.4 TSI) oraz silnika elektrycznego o mocy 109 KM. Dwa silniki dają łączną moc systemową 211 KM. Silnik elektryczny zasilany jest wysokonapięciową baterią litowo-jonową. Dzięki takiemu układowi napędowemu Passat Hybrid i Passat Variant Hybrid mogą być tymczasowo samochodami zeroemisyjnymi i przejeżdżać z napędem czysto elektrycznym odcinki do 50 km. Zasięg łączony wynosi ponad 1000 km.

Chlubą VW od 25 lat są silniki z serii TDI, nowy passat otrzyma najmocniejszą, seryjnie produkowaną jednostkę tego typu. 120 KM z litra pojemności to wynik, którego nie powstydziłoby się niejedno auto sportowe. 2.0 TDI 240 KM będzie standardowo łączony z 7 biegowym DSG oraz napędem na koła 4Motion.  Jego wyjątkowo wysoki moment obrotowy 500 Nm jest dostępny już przy 1.750 obr./min. Mimo tak dużej mocy, 2.0 TDI w Passacie Limousine zużywa tylko niewiele ponad 5 l/100 km. 

Wyposażenie, którego nie powstydziłby się segment premium!

Po raz pierwszy Volkswagen wprowadzi na rynek w nowym Passacie wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji - Active Info Display. Ta nowość znana min. z nadchodzącego Audi TT, zastępuje klasyczne zegary wyświetlaczem LCD o przekątnej 12,3”. W zależności od potrzeby, w powierzchnie wyświetlania prędkościomierza i obrotomierza mogą być włączone takie informacje, jak funkcje nawigacji i systemów wspomagających. Na przykład w trybie nawigacji prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na bok ekranu, by zostawić więcej miejsca na mapę. Jako pierwszy Volkswagen, nowy Passat będzie oferowany w przyszłości z wyświetlaczem Head-up. Wyświetla on ważne informacje, jak prędkość czy piktogramy nawigacji, bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy. 

Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie równoległe lub prostopadłe do osi drogi oraz wyjazd z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. W przypadku parkowania prostopadłego, wspierane jest nie tylko parkowanie tyłem, lecz także półautomatyczne parkowanie przodem. Uzupełnieniem tego systemu jest Trailer Assist, jest to pierwszy na świecie system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą.

Ponadto jako wyposażenie opcjonalne pojawią się systemy jazdy w korkach, Emergency Assist, Side Assist i wiele innych. W przednich światłach zrezygnowano z technologii Xenonowej na korzyść systemu LED, który jest trwalszy i lepiej oświetla drogę.

Czy nowy Passat stanie się bestsellerem? Z pewnością ma wszystkie atuty by stać się liderem segment.  Jeśli tylko za zaawansowanymi systemami pójdzie rozsądnie skalkulowana cena to sukces jest niemal gwarantowany. Czy tak się stanie dowiemy się już w 4 kwartale tego roku, kiedy to pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!