Gościnny udział sportowych gwiazd z markowym pucharze Porsce to już tradycja - wcześniej w wyścigach startowali m.in. kierowca rajdowy Sébastien Ogier czy byli kierowcy F1, Mika Häkkinen i Nick Heidfeld. „Koncepcję Porsche Mobil 1 Supercup tworzą uzupełniające się czynniki. Atrakcyjne miejsca wyścigów oraz czołowi międzynarodowi kierowcy w najlepszych zespołach i gwiazdy sportów motorowych, wszyscy startujący na równych prawach, stanowią podstawę emocjonującej rywalizacji w mistrzowskiej lidze markowych pucharów Porsche” - wyjaśnia Oliver Schwab, menedżer Porsche Mobil 1 Supercup.
Puchar Porsche Mobil 1 Supercup jest od dawna uznawany za drzwi do profesjonalnej kariery w wyścigach długodystansowych i klasie GT. Wielu zawodników, którzy dawniej święcili sukcesy w pucharze, dziś jeździ jako kierowcy fabryczni. Doskonałym przykładem wspinaczki po szczeblach sportowej kariery w strukturach Porsche jest Nowozelandczyk Earl Bamber. 25-latek zaczynał w azjatyckim pucharze Porsche Carrera Cup, w którym w 2013 r. zdobył tytuł mistrza. W rezultacie otrzymał zaproszenie do udziału w rekrutacji na Juniorów Porsche i w 2014 r., ze wsparciem producenta, wystartował w pucharze Porsche Mobil 1 Supercup. Zwyciężając w finałowym wyścigu w Austin, wrócił do domu z tytułem mistrza i natychmiast podpisał kontrakt na fabrycznego kierowcę Porsche. W czerwcu br. wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans za kierownicą 919 Hybrid.
Wyniki połowy tegorocznego sezonu Porsche Mobil 1 Supercup prezentują się imponująco: dotychczas odbyło się 5 z 11 rund, a w każdej z nich wzięło udział około 28 aut. Pięciu różnych zwycięzców dowodzi, jak ostra konkurencja panuje w czołówce stawki. W Barcelonie wygrał Niemiec Michael Ammermüller (Lechner Racing Middle East), w Monako - Jaap van Lagen (Fach Auto Tech) z Holandii, w Spielberg na najwyższym miejscu podium stanął Austriak Christopher Zöchling (Fach Auto Tech), a jego rodak Philipp Eng triumfował na Silverstone. W ostatnim wyścigu w Budapeszcie najlepszy okazał się Junior Porsche, Sven Müller (Niemcy, Lechner Racing Middle East). W klasyfikacji ogólnej prowadzi Eng z 10-punktową przewagą nad Niemcem Christianem Engelhartem (MRS GT-Racing). O zwycięstwo w czołowej serii pucharowej Porsche walczą kierowcy z 16 krajów. Choć historia pucharu, rozgrywanego przy okazji wszystkich europejskich Grand Prix Formuły 1, liczy już 23 lata, jego koncepcja nie straciła nic ze swej atrakcyjności.