Współpracując od 1995 roku Peugeot i Total tworzą technologie pozwalające obniżyć zużycie paliwa, poziom emisji oraz koszt użytkowania pojazdu.
Koncern Total wraz z kilkoma spółkami podległymi (Lubricants, Fuels, Hutchinson, CCP Composites, Total Global Polymers) współpracuje z marką Peugeot przy projektach rozwojowo-badawczych, których celem jest budowa przyjaznych środowisku naturalnemu samochodów. Total dostarcza francuskiemu producentowi oraz jego globalnej sieci serwisowej środki smarne typu FE (Fuel Economy), ograniczające zużycie paliwa poprzez obniżenie tarcia w silniku. Można zatem powiedzieć, że w ciągu ostatnich 10 lat produkty firmy Total przyczyniły się do 5-procentowej redukcji emisji CO2 w silnikach grupy PSA.
Głównym celem marki Peugeot pozostaje tworzenie pojazdów przyjaznych środowisku, które dawać będą przyjemność z jazdy niezależnie od swego przeznaczenia. Działania w zakresie rozwoju technologicznego przynoszą wymierne rezultaty, według producenta samochody marki Peugeot cechuje najniższy poziom emisji CO2 w Europie.
Peugeot 208 HYbrid FE będzie się wyróżniał mocnym, niekonwencjonalnym, hybrydowym układem napędowym, składającym się z 3-cylindrowego silnika spalinowego wraz z przekładnią EGC, motoru elektrycznego oraz akumulatora, który poddano szeregowi testów wytrzymałościowych. Silnik spalinowy zostanie odpowiednio przygotowany do pracy w nowym układzie napędowym: modyfikacje układu chłodzenia oraz cyklu spalania, mniejsze tarcie wewnętrzne, obniżona masa własna tłoków i głowicy cylindra.
Źródło: Peugeot