Peugeot 208 HYbrid FE i technologia przyszłości

LeadPhoto Peugeot 208 HYbrid FE i  technologia przyszłości
Kontynuując starania o poprawę wydajności energetycznej, Peugeot we współpracy z firmą Total stworzył rewolucyjny projekt pod nazwą 208 HYbrid FE. Celem przedsięwzięcia było opracowanie pojazdu, który łączy dobre osiągi (od 0 do 100km/h w 8 sekund) z niskim poziomem emisji CO2 (49 g/km). 208 HYbrid FE wykorzystuje najnowsze technologie firm Peugeot i Total pozwalające obniżyć masę własną oraz zwiększające wydajność układu napędowego.
Content

Współpracując od 1995 roku Peugeot i Total tworzą technologie pozwalające obniżyć zużycie paliwa, poziom emisji oraz koszt użytkowania pojazdu.

Koncern Total wraz z kilkoma spółkami podległymi (Lubricants, Fuels, Hutchinson, CCP Composites, Total Global Polymers) współpracuje z marką Peugeot przy projektach rozwojowo-badawczych, których celem jest budowa przyjaznych środowisku naturalnemu samochodów. Total dostarcza francuskiemu producentowi oraz jego globalnej sieci serwisowej środki smarne typu FE (Fuel Economy), ograniczające zużycie paliwa poprzez obniżenie tarcia w silniku. Można zatem powiedzieć, że w ciągu ostatnich 10 lat produkty firmy Total przyczyniły się do 5-procentowej redukcji emisji CO2 w silnikach grupy PSA.

Głównym celem marki Peugeot pozostaje tworzenie pojazdów przyjaznych środowisku, które dawać będą przyjemność z jazdy niezależnie od swego przeznaczenia. Działania w zakresie rozwoju technologicznego przynoszą wymierne rezultaty, według producenta samochody marki Peugeot cechuje najniższy poziom emisji CO2 w Europie.

Peugeot 208 HYbrid FE będzie się wyróżniał mocnym, niekonwencjonalnym, hybrydowym układem napędowym, składającym się z 3-cylindrowego silnika spalinowego wraz z przekładnią EGC, motoru elektrycznego oraz akumulatora, który poddano szeregowi testów wytrzymałościowych. Silnik spalinowy zostanie odpowiednio przygotowany do pracy w nowym układzie napędowym: modyfikacje układu chłodzenia oraz cyklu spalania, mniejsze tarcie wewnętrzne, obniżona masa własna tłoków i głowicy cylindra.

Źródło: Peugeot

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!