Peugeot RCZ R

LeadPhoto Peugeot RCZ R
Model RCZ R jest wyposażony w nową, benzynową jednostkę napędową 1,6 THP, turbodoładowaną z wtryskiem bezpośrednim. Osiąga maksymalną moc 199 kW (270 KM) przy 6000 obr./min., a jego maksymalny moment wynosi 330 Nm w zakresie prędkości obrotowej od 1900 obr./min. do 5500 obr./min.
Content

Więcej mocy, mniej kg

Nowy silnik THP o mocy 270 KM, przy pojemności skokowej wynoszącej jedynie 1,6 l to swoisty rekord w swojej kategorii. Przy objętościowym wskaźniku mocy wynoszącym 170 KM/l plasuje się wśród najlepszych jednostek na świecie montowanych w samochodach seryjnych i spełnia wymagania normy Euro 6. Badania nad zmniejszeniem masy, doprowadziły do opracowania specjalnych części, dzięki czemu uzyskano masę mniejszą o 17 kg w stosunku do modelu RCZ z silnikiem 200 KM. Przy wadze 1280 kg RCZ R może poszczycić się więc wskaźnikiem masa/moc wynoszącym jedynie 4,7 kg/KM. Warto dodać, że  RCZ R jest najmocniejszym modelem seryjnym w historii Marki.

Bardziej rasowe brzmienie


Technologia Sound System, w połączeniu z nowym układem dolotowym i wydechowym, pozwalają korzystać w pełni z nowego silnika RCZ R w rytmie przyspieszeń i zmiany przełożeń.


Większa stabilność i skuteczność hamowania

„Badania nad osiągami i wydajnością w warunkach sportowej jazdy doprowadziły do dokonania wielu zmian na etapie projektowania tej wersji, zwłaszcza w zakresie doboru układu napędowego, zawieszenia, hamulców i opon, których własności wykraczały poza zwykłe wymagania dla jednostek produkcyjnych, aby umożliwić najbardziej doświadczonym kierowcom jazdę na torach wyścigowych. ” Pierre Budar, Szef ds. projektu RCZ R.

Obniżony środek ciężkości (o 10mm niższe zawieszenie w porównaniu z wersją 200 konną), poprawione właściwości aerodynamiczne (opór/docisk), specjalne zestrojenie zawieszenia (rozstaw, odległość i nachylenie kół, szersze 0,5 cala felgi) oraz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235 / 40 R19, zwiększają przyczepność i zapewniają wyjątkowe trzymanie się drogi. W zawieszeniu zastosowano amortyzatory o zmienionym poziomie amortyzacji, wzmocniono sztywność sprężyn i wycentrowano cofnięty stabilizator poprzeczny, co pozwoliło zaoferować większą zwinność samochodu. Skrzynie biegów wzbogacono o mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen. Osiągi modelu RCZ R są również owocem wielu nowych rozwiązań i testów na torze, dokonanych przez kierowców Peugeot Sport.
Ich wymagania w zakresie hamowania ukierunkowały w naturalny sposób wybór zacisków stałych czterotłoczkowych, które zapewniają wyjątkową sztywność w miejscu przyłożenia siły hamowania, sprzyjając redukcji mas nieamortyzowanych. Zastosowano tarcze hamulcowe tzw pływające, o średnicy 380 mm i grubości 32 mm, które montowane są na aluminiowym dzwonie. Przyczyniają się one do zmniejszenia masy i zapewniają optymalne chłodzenie.
Sportowy temperament modelu RCZ R przejawia się również w liczbach: maksymalna prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 sek., 1/4 mili w 14,2 sek.

Model RCZ R zostanie premierowo zaprezentowany podczas Salonu we Frankfurcie we wrześniu 2013r., a jego sprzedaż rozpocznie się już na początku przyszłego roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!