PEUGEOT Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0

LeadPhoto PEUGEOT Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
Oto trzeci z „trojaczków z Valenciennes”. Nowy kombivan Peugeot Traveller w studyjnej wersji i-Lab to wizja przyszłości podróży dla ludzi biznesu. Nowego, ekskluzywnego busa 3.0, oparto na platformie EMP2.
Content

Dla pasażerów przygotowano cztery oddzielne siedzenia - rozmieszczone naprzeciw siebie, wokół wielkiego tabletu z pojemnościowym ekranem dotykowym o przekątnej 32 cali, osadzonym na podstawie w kształcie łuku. Może służyć jako tablet indywidualny albo dzielony na cztery ekrany do jednoczesnego użytku kilku osób. Znajduje się tu hotspot, jest łączność bluetooth, są też stacje ładowania indukcyjnego smartfonów oraz… zestaw z goglami wirtualnej rzeczywistości. Projekt powstał przy współpracy z firmą Samsung.

Nawigacja on-line 3D przekazuje kierowcy w czasie rzeczywistym informacje dopasowane do sytuacji. Na bieżąco aktualizuje propozycje trasy w zależności od natężenia ruchu lub zmieniających się planów pasażerów. Peugeot Traveller i-Lab to studium vanów, przeznaczonych do przewozów VIP. Stanowi dla pasażerów ruchomą platformę szybkiego dostępu mobilnego do wielu usług, np. danych w chmurze.
Wymiary zewnętrzne samochodu sprawiają, że znakomicie będzie się sprawdzać w środowisku miejskim. Jego długość wynosi 4,96 m, szerokość 1,92 m, zwisy są skrócone. Wysokość 1,90 m otwiera przed nim bramy parkingów podziemnych i piętrowych. Drzwi boczne, odsuwane elektrycznie, otwiera się jednym ruchem stopy. Aktywowany w ten sposób czujnik automatycznie odblokowuje i przesuwa drzwi.

Komfort akustyczny wnętrza, łatwość prowadzenia rozmowy i jakość odbioru dźwięku zapewniają specjalne wytłumienia kabiny pasażerskiej oraz instalacja audio firmy FOCAL, obejmująca 17 głośników o łącznej mocy 1300 W, zasilanych przez trzy wzmacniacze, sterowane cyfrowym procesorem sygnału.
Kierowca dysponuje doskonale urządzonym miejscem pracy. Pomagają mu: nawigacja on-line, system Visio Park, wykrywacz dekoncentracji, system automatycznego hamowania awaryjnego i rejestrator eksploatacji pojazdu.

Peugeot Traveller i-Lab rozwiązuje też problem znajomości języków obcych dla przyjezdnych z zagranicy. Kiedy cudzoziemiec nagle zmienia swój plan dnia, nie musi starać się porozumieć z kierowcą. Adres nowego spotkania zostaje przekazany bezpośrednio do nawigacji kierowcy, która natychmiast modyfikuje trasę.

Dla zapewnienia spójności usług zarządzania flotą system Mirror Screen umożliwia wyświetlanie na ekranie dotykowym aplikacji Peugeot Connect Fleet Management, przeznaczonej dla firm. Śledzi ona w czasie rzeczywistym położenie pojazdu i gromadzi dane eksploatacyjne (takie jak zużycie paliwa, pozostały zasięg, średnią prędkość jazdy), które przekazuje kierowcy oraz zarządcy floty, aby ułatwić przewidywanie i przygotowanie kolejnych czynności serwisowych. W obniżaniu zużycia paliwa pomaga kierowcy system personalizowanych wskazówek, skłaniających do oszczędnej jazdy.

Wszystkie te informacje wzbogacają metodologię zarządzania flotą w przedsiębiorstwie. Aplikacja umożliwia ponadto zarządcy floty przekazywanie kierowcy w czasie rzeczywistym informacji o zdarzeniach wpływających na jego pracę i dodawanie nowych zadań do jego planu dnia.

Peugeot Traveller, podobnie jak Citroen Spacetourer - to wspólny projekt Toyoty i koncernu PSA. Auto będzie sprzedawane także jako Toyota ProAce. Technicznie samochody są zbliżone, będą się jednak różnić stylistyką nadwozi. W założeniu ten projekt ma stać się rynkowym konkurentem dla Volkswagena Transportera. Nowe trojaczki z zakładów we francuskim Valenciennes to mieszanka japońskiej technologii i francuskiego stylu oraz najwyższych standardów bezpieczeństwa, co potwierdziły już zaliczone na pięć gwiazdek testy Euro NCAP. Nowy produkt Toyoty i PSA - w zależności od wersji nadwozia - może być lekkim samochodem dostawczym, pojazdem do transportu osób albo przestronnym autem rodzinnym. Podobnie jak w przypadku trojaczków segmentu A, dostawczo - osobowy samochód będzie występować w trzech wersjach, markach i nazwach.

Samochody zadebiutują na genewskim salonie w marcu i trafią na rynek w pierwszej połowie 2016 roku. Nowe modele koncernów Toyota i PSA to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie europejskiego rynku na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Bliźniacze modele osobowo - użytkowych samochodów pojawią się na rynku w tym samym czasie. Będą dostępne w wersjach: Combi, przeznaczonej dla prywatnych użytkowników oraz w Shuttle -do przewozów wahadłowych dla zawodowych przewoźników.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!