W testach zderzenia czołowego przedział pasażerski modelu X-Trail zachował stabilność, a odczyty czujników umieszczonych na manekinach potwierdziły dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Za zabezpieczenie kierowcy badane w teście uderzenia bokiem pojazdu o barierę przyznano maksymalną liczbę punktów, doceniając także dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Równie wysoki poziom ochrony tych stref potwierdził się w teście poważniejszego wypadku, jakim jest uderzenie bokiem pojazdu w słup.
Nowy X-Trail wypadł korzystnie również pod względem ochrony dzieci. Po analizie manekinów użytych w testach dynamicznych modelowi przyznano maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnił 18-miesięcznemu niemowlęciu. W czasie uderzenia bocznego system bezpieczeństwa biernego utrzymał obydwa manekiny w prawidłowych pozycjach, minimalizując ryzyko kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu.
Maksymalną punktacją w końcowym raporcie nagrodzono też konstrukcję przedniego zderzaka Nissana X-Trail, który chroni nogi pieszych. Pozytywnie oceniono także poziom ochrony zapewnianej we wszystkich pozostałych strefach uwzględnionych w teście.
Wyniki testów EuroNCAP potwierdzają, że Nissan produkuje pojazdy maksymalnie bezpieczne dla osób, które nimi podróżują, oraz dla pieszych. X-Trail jest wyposażony w najbardziej zaawansowane systemy z zakresu bezpieczeństwa w swoim segmencie. Współpracują one ze sobą w ramach stworzonego przez japońską markę pakietu technologii Safety Shield.